Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menee sitten hoitovapaasuunnitelmat uusiksi

Vierailija
04.09.2013 |

seuraavan lapsen kanssa. Meillä on isä ollut hoitovapaalla aina siihen, kun lapsi on 3v, koska hänelle se on helpompaa, kun minä olen yrittäjä.

Nyt sitten halutaan viedä tämä etuoikeus miehiltä ja määrätä, että minun pitää pitää puolet hoitovapaasta.

Miksi ihmeessä ei voida antaa perheiden itse päättää, mikä on heille parasta. Mies on nauttinut koti-isänä olostaan täysillä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on.

Vierailija
2/9 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan ei tarvitse maksaa miehen kotona makaamista lapsen kanssa. Jos haluatte miehelle ylimääräistä lomaa, sanokoot mies itsensä irti ja hoitakoot lapsen 18 vuotiaaksi kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittehan te nytkin jakaa hoitovapaan puoliksi, eli olla molemmat töissä ja saada silti kotihoidontukea. Ei muuta kuin kynä käteen ja miettimään järjestelyjä. Vanha "joko tai" -järjestely on aikansa elänyt ja kuten on nähty, eivät perheet ole hyödyntäneet nykyistäkään valinnanvapautta.

Vierailija
4/9 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas ei, olimme jo suunnitelleet tekevämme juuri niin mihin uudistus kannustaa, kuten esikoisenkin kanssa 4 vuotta sitten :) (olen siis raskaana)

Yrittäjällä on toki hankala tilanne. Pystyykö miehesi ottamaan vaikka virkavapaata töistä?

Vierailija
5/9 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinpä. Tämä osuu monien nilkkaan joltakin suunnalta
Pitää saada naiset nopeasti työelämään ja pitää olla tasa-arvoa ja diipaa ja daapaa. Minä luulen että valitettavan monet perheet ennemmin kärsivät tästä järjestelystä. MInulla itselläni oli ajatus jäädä lapsen kanssa kotiin (tosin tuskin sentään ihan kolmeksi vuodeksi, mutta kuitenkin). Miehellä kun on paitsi parempipaklkkainen työ, myös joustavammat työajat ja hän voi tehdä myös etätöitä ja pitää ylityövapaita jolloin saa olla lapsen kanssa. Mies ei todennäköisesti pysty kuitenkaan omaa kiintiöosuuttaan käyttämään vaan joudutaan lopulta tekemään niin että lapsi on osa-aikaisena hoidossa ja mies tekee etätöitä pari päivää viikossa jos haluaa olla pidempään ja enemmän lapsen kanssa. Ja senhän voisi hyvin tehdä ilman erillistä kiintiötäkin kun ei siitä kuitenkaan mitään hyödy. Eli meillä tämä kiintiöjuttu on joko täysin turha tai jos minusta tuntuisikin että haluaisin olla pidempään kotona niin siitä olisi ennemmin haittaa.

Ei tuo raha nyt niin iso ole että se meidän taloudessa pistäisi pakkaa täysin sekaisin, mutta onhan tuosta harmia ja ihan periaatteestakin jo pistää vihaksi kun pitää kaiken olla mukamas niin hemmetin tasapuolista että mistään ei voi enää itse päättää. Kohta varmaan rajoitetaan jo kakkavaippojen vaihtaminenkin että kummallakin vanhemmalla pitää olla tietty kiintiö ettei vaan ole epätasa-arvoa tässäkään asiassa. *Ruma sana*.

Vierailija
6/9 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 21:42"]

Voittehan te nytkin jakaa hoitovapaan puoliksi, eli olla molemmat töissä ja saada silti kotihoidontukea. Ei muuta kuin kynä käteen ja miettimään järjestelyjä. Vanha "joko tai" -järjestely on aikansa elänyt ja kuten on nähty, eivät perheet ole hyödyntäneet nykyistäkään valinnanvapautta.

[/quote] Eikö se nimenomaan ole valinnanvapautta että saa itse päättää onko äiti vai isä kotona? Jos valinta useimmiten osuukin äitiin niin minusta se on nimenomaan valinnanvapautta että saa päättää myös niin.

Vierailija
7/9 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 21:53"]

Eikö se nimenomaan ole valinnanvapautta että saa itse päättää onko äiti vai isä kotona? Jos valinta useimmiten osuukin äitiin niin minusta se on nimenomaan valinnanvapautta että saa päättää myös niin.

[/quote]

Tuskinpa se mitään aitoa valitsemista on, vaan ennemminkin "maan tapa". Isiä ei ole erityisesti kannustettu hoitovapaalle ja miesvaltaisten alojen työnantajat ovat oikein mielissään siitä, että heidän työntekijänsä eivät tule kalliiksi. Työnantajapuolelta minkäänlaista muutosta ei ole ollut odotettavissa, joten valtiovalta päätti vauhdittaa valintoja tällä tavalla.

Vierailija
8/9 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ihan rauhassa odotellaan sitä virallista päätöstä kaikkine poikkeuskohtineen.

Vierailija
9/9 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 22:09"]

Jos nyt ihan rauhassa odotellaan sitä virallista päätöstä kaikkine poikkeuskohtineen.

[/quote]

Näinpä juuri. Lisäksi jäämme odottamaan mitä muuta tapahtuu, kun huomio on nyt kotihoidontuessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä