Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jutta:"Raskaus on naisten tekosyy jäädä pullamössökuntoon"

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä osa sen selittää noin, mutta siskoni hämmästeli muiden muassa, etten edes yritä laittaa lihavuuttani raskauksien piikkiin.

Raskaus ei ole mikään syy läskistyä. Ekassa tuli 12 kiloa ja se jäi synnytyksessä ja tokassa tuli 1,4 kiloa. Pikkulapsi aika oli niin menevää ja vilkasta, etten kerennyt lihoamaan.

Sitten vasta kun nämä lähti kouluun ja sellainen jatkuva vahtiminen ja perässä juoksu alkoi helpottamaan, sitten mä lihosin ja kylläpä lihosinkin nopeesti.

Tietty se auta asiaan yhtään, kun teen kotitoimistolla suurimman osan duuneistani. Ei tule edes työmatkoja liikuttua.

Jutta voisi lopettaa sen ihmisten jatkuvan syyttelyn ja syiden keksimisen toisten läskeille. Hän aukoo päätänsä vain, koska hän tarvii rahaa, että voi taas ostaa uutta muovikuorrutetta itselleen. Kuvottava ihminen.

Vierailija
22/42 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, ihan yhtä hyvin sen 7. lapsen synnytyksen jälkeen voi pumppaamalla päästä kuntoon 45-vuotiaana, kuin 1. lapsen 23-vuotiaana äitinä. ihan yhtä helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 14:13"]

niin, ihan yhtä hyvin sen 7. lapsen synnytyksen jälkeen voi pumppaamalla päästä kuntoon 45-vuotiaana, kuin 1. lapsen 23-vuotiaana äitinä. ihan yhtä helppoa.

[/quote]

7.. lapsesta ei ole kokemusta mutta palauduin paremmin 4. lapsen jälkeen (raskauspainoa tuli 3,5kg) 42v:nä kuin esikoisen jälkeen 21v:nä (painoa tuli 9kg). Olen nyt 11 vuotta myöhemmin timmimpi kuin parikymppsenä vaikka painoa onkin 15 kiloa enemmän (silti bmi alle 25).

Jos päästää itsensä paisumaan odotusaikana on ihan oma vika. Normaalia ruokaa normaaleja annoksia syövä ei liho!

Vierailija
24/42 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi sanoa että lapsimäärä pilaisi vartalon, tiedän monia kellä on monta lasta ja hyvä kroppa.

Itsellä on viisi lasta, kaksoset ja muut yksösiä eikä ole raskausarpia eikä ylikiloja. Kroppa ei juurikaan näytä että olisin kantanut lapsia.

Enkä ole tehnyt mitään säännöllistä liikuntaa, vartalo vaan palautunut. Ja nuorimman ja vanhimman lapsen ikäero on 13 vuotta. Mä kyllä komppaan sitä, että äidit itse tekee sen kroppansa, ei ne lapset. Kiloja on tullut vain 5 kg yhden vauvan raskauksissa ja kaksosista 7 kg. Helpot ja ihanat raskaudet olleet ja samoin synnytykset. 

Vierailija
25/42 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en läskistynyt. 2 lasta ja olen vain pari kiloa nuoruuspainoani painavampi. En ole edes tehnyt mitään erikoista. Kai se on aineenvaihdunta ja sitten se, etten ole kova syömään.

Vierailija
26/42 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 15:08"]

Ei voi sanoa että lapsimäärä pilaisi vartalon, tiedän monia kellä on monta lasta ja hyvä kroppa.

Itsellä on viisi lasta, kaksoset ja muut yksösiä eikä ole raskausarpia eikä ylikiloja. Kroppa ei juurikaan näytä että olisin kantanut lapsia.

Enkä ole tehnyt mitään säännöllistä liikuntaa, vartalo vaan palautunut. Ja nuorimman ja vanhimman lapsen ikäero on 13 vuotta. Mä kyllä komppaan sitä, että äidit itse tekee sen kroppansa, ei ne lapset. Kiloja on tullut vain 5 kg yhden vauvan raskauksissa ja kaksosista 7 kg. Helpot ja ihanat raskaudet olleet ja samoin synnytykset. 

[/quote]

No onnea sulle! Toivottavasti ymmärrät että kaikille ne raskudet ja synnytykset eivät ole helppoja. Eikä palutuminen kaikilla tapahdu yhtä hienosti kuin sinulla. Jokainen ollaan yksilöitä..

niinkään, että lapset ja raskaudet pelkästään vaikuttaisi siihen kroppaan, oma mielipiteeni on ihan jo se, että aika tekee tehtävänsä. Jos vertaa nykytilannetta siihen miltä kroppa näytti 17 kesäisenä, niin tuskin näyttäisin tänä päivänä samalta, olin sitten synnyttänyt tai en.  

Itse painan 17 kiloa vähemmän kuin alkaessani odottamaan ja pienin nyt 11 kk. Joten  omalla kohdallani tosiaan kilot saivat kyytiä heti kun vaan liikkeelle pääsin ja odotusaikanakaan ei tullut kuin 5. Painooni olenkin todella tyytyväinen ja nyt tosiaan kun pieninkin jo tuon ikäinen voi sanoa, että vatsakin on raskaudesta palautunut. Siltikin se on aikamoinen pömppis ja oikeastaan vain arvet ovat raskauden merkkejä enää.. aika pitkälti se maha oli tämmöinen pömppö myös enne raskauksi. (paitsi silloin 17 keäsisenä) En nyt tiedä tajusko kukaan tästä sepustuksesta mitään, mutta en mä voi itkeä että nyyh nyyh, lapsen takia tämä maha nyt on tämmönen ja blaa blaa.. koska saisin varmasti mahan timmimmäksi laihduttamalla vielä ja treenaamalla kunnolla vatsalihaksia.  Arvet nyt on ja pysyy ja ne ainoastaan merkkinä. Tissitkin on tietysti ku patalaput. ;) Mut kyl ne varmaan roikkuis jo muutenkin.. (varsinkin tän jatkuvan painon jojoilun seurauksena).

Tietysti se imetyskin osittain vaikuttaa, mutta en mminä nyt kaikkea laittais raskauden ja imetyksen piikkiin. :)

Vierailija
27/42 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä johtuu se, että tarvitsee nimetä mitään syitä? Miksi ihmisten pitäisi olla jotenkin selitysvelvollisia kenellekään omista kiloistaan? Vaikka Jutta onkin oikeassa siinä, että kunnostaan ja terveydestään kannattaa huolehtia, niin mitä kenenkin lihomissyyt hänelle kuuluvat?

Olisikohan todellisuudessa ennemmin niin, että äitiyden myötä niiden kilojen merkitys vähenee, ja sitten kun ympäristö tivaa niitä syitä, pitää vain keksiä jotakin vastaukseksi.

Ihan hanurista nämä otsikot, joiden pääasiana on ne kilot. Olisi ihan eri asia, jos puhuttaisiin paremmasta kunnosta ja vaikka liikunnan tuomasta hyvästä olosta, mutta ei...

Vierailija
28/42 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 jatkaa: Niin, ja jos siitä kunnon parantamisesta puhuttaisiin kannustavasti eikä syyllistävästi. Syyllistämällä ei saa mitään hyvää aikaan, ei vaikka olisi Jutta Gustafsberg. Muiden syyllistäminen on vain yritys korostaa omaa paremmuutta.

Vierailija
29/42 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalipainoisella vain 7 kg noussut paino kaksosraskaudessa? oho!

Vierailija
30/42 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkkiä avaamatta luulin että tässä puhutaan Urpilaisesta ja kotihoidontuki-asiasta :D:D

Vierailija
31/42 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 11:53"]

http://www.iltasanomat.fi/laihdutus/art-1288595908930.html

[/quote]

Ei siihen mitään syytä tarvi.

Vierailija
32/42 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä on väliä onko raskaus se syy? Kaikkia ei timmi kroppa kiinnosta.

Vierailija
33/42 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 14:03"]

Selvä. Ja mikä miesten tekosyy on?

[/quote]

Vaimo turpos 

Vierailija
34/42 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei Jutta, älä ihmettele kun sulle ei palkkaa tuu tilille sit ens kuussa. Mä olen kuntoilemassa muiden läskien tilitoimistomammojen kanssa päivät pitkät, jotta saadaan nämä häiritsevät löllykät pois.

Vierailija
35/42 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 11:53"]

http://www.iltasanomat.fi/laihdutus/art-1288595908930.html

[/quote] Juuri niin! Hyvä että joku sen taas sanoo ääneenkin!

Vierailija
36/42 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun imetin lapsiani, jotka kasvoi plussakäyrillä, lihoin!! Järkytyin ja masennuin ja ajattelin tekeväni jotain väärin, koska yleensä imettäessä kuuluisi laihtua? En jaksanut mitään, mikään ei kiinnostanut enää. Itsetunto nollissa.

Kun lopetin imetyksen, tippui kilot normaaliin painoon ja olen todella tyytyväinen. Nyt jaksan liikkua ja voin paremmin. Ja kaikki tuli itsestään. Tajusin että näin mun kroppa toimii! Turhaan kulutin aikaa murehtimiseen, mut se on just nää tällaset Jutat sunmuut, jotka saa voimaan huonosti. Niin kuin joku sanoi, syyllistäminen ei auta. Painonnousu voi johtua myös lääkityksestä vaikka tekis mitä!

Olen sitä mieltä että äideille tekis hyvää liikkua paljon ja on tosi helppoa sortua käyttämään mitä tekosyytä milloinkin. Joskus täytyy vaan pitkästä itsensä liikkeelle ja paljon on omista valinnoistakin kiinni. Mutta ei kaikki, muistakaa se ihmiset ja olkaa armollisia itsellenne! :)

Vierailija
37/42 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun imetin lapsiani, jotka kasvoi plussakäyrillä, lihoin!! Järkytyin ja masennuin ja ajattelin tekeväni jotain väärin, koska yleensä imettäessä kuuluisi laihtua? En jaksanut mitään, mikään ei kiinnostanut enää. Itsetunto nollissa.

Kun lopetin imetyksen, tippui kilot normaaliin painoon ja olen todella tyytyväinen. Nyt jaksan liikkua ja voin paremmin. Ja kaikki tuli itsestään. Tajusin että näin mun kroppa toimii! Turhaan kulutin aikaa murehtimiseen, mut se on just nää tällaset Jutat sunmuut, jotka saa voimaan huonosti. Niin kuin joku sanoi, syyllistäminen ei auta. Painonnousu voi johtua myös lääkityksestä vaikka tekis mitä!

Olen sitä mieltä että äideille tekis hyvää liikkua paljon ja on tosi helppoa sortua käyttämään mitä tekosyytä milloinkin. Joskus täytyy vaan pitkästä itsensä liikkeelle ja paljon on omista valinnoistakin kiinni. Mutta ei kaikki, muistakaa se ihmiset ja olkaa armollisia itsellenne! :)

Vierailija
38/42 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai Jutta ole ryhtymässä uudeksi Anu Saagimiksi.............? Kun pärstä ei oo pariin kukauteen näkyny missään, ni antaa sopivan provosoivan "hyh teitä läskejä naisia" -lausunnon laatulehdistölle. Pelkkää julkisuudenhakua ja bisnestä.

Vierailija
39/42 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se typerää syyttää lapsiaan ylipainosta. Ei laiskuudessa ole mitään pahaa ;)

Vierailija
40/42 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 17:40"]

Mitä sillä on väliä onko raskaus se syy? Kaikkia ei timmi kroppa kiinnosta.

[/quote]

Hassua, kun joillekin ihmisille terveys ei ole tärkeää :o toivottavasti lapset edes saavat terveellistä ruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi