Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kansalaisaloite kotihoidontuen korottamisen puolesta ja rajaamatta jättämisestä!

Vierailija
03.09.2013 |

kansalaisaloite kotihoidontuen korottamisen puolesta ja rajaamatta jättämisestä!

Nimien kerääminen alkanut uudelleen, nyt kaikki allekirjoittamaan aloite tärkeän asian puolesta

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/535

Kaikki allekirjoittamaan, hop hop

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinasitteko allekirjoittaa? sais nykyinen hallitus vähän vastalausetta nykyiseen linjaansa :) minä ainakin allekirjoitin, tosi nopee juttu.

Vierailija
2/22 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata teidän kansalaisaloitetta, sen sijaan kannatan hallituksen esitystä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisella on oikeus mielipiteeseensä :) Minun mielestäni kovinkaan moni tämän hallituksen päätöksistä ei ole ihan loppuun asti mietitty. Meillä on isä hoitanut lapset kotona ja minä ollut töissä, mutta ei voi niin enää tehdä, voi voi sanon...

Vierailija
4/22 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi annettu. 

Vierailija
5/22 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

käykäähän laittamassa nimiä niin asia menee käsiteltäväksi, kummalllisen nihkeästi lähtenyt keräys liikkeelle... Miksi ihmiset ei allekirjoita tätä?

Vierailija
6/22 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 03:25"]

käykäähän laittamassa nimiä niin asia menee käsiteltäväksi, kummalllisen nihkeästi lähtenyt keräys liikkeelle... Miksi ihmiset ei allekirjoita tätä?

[/quote]

Koska ehdotus on ihan urpo. En todellakaan allekirjoita.

Kannatan sen sijaan hallituksen esitystä ja oikeastaan koko kotihoidontuen rajaamista 2-vuotiaaksi.

Nykyinen systeemi syrjäyttää naisia työmarkkinoilta, mutta se on ilmeisesti kotiäitien tavoitteenakin, ettei töitä tarvitsisi tehdä. Uskomattomimpia juttuja täällä oli kommentit:" no, sitten tarvitsee alkaa tehdä lapsia kahden vuoden välein entisen kolmen sijaan." Kertoo kaikein.

Vierailija
7/22 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas oli pöljä aloite. Sen sijaan, että olisi vaadittu vain isä/äiti -aikajaon pyörtämistä, niin samaan oli lisätty vielä vaatimus, että tuki pitää tuplata. 

Voi hyvänen aika. In your dreams, babes. Seuraava askel saattaa nimittäin olla, että tuki on NOLLA euroa. Suomen tilanteen vakavuus on tainnut jäädä nyt mammoilta ymmärtämättä.

Niin ja tietysti - jos ihan kansalaisaloitteella asiaansa koittaa edistää, niin kirjoitusasun ja kieliopin tarkistus jollakulla suomen kielen osaajalla eimolisi ollut pahasta. Asia ei siitä muuty, mutta antaisi vähän fiksumman kuvan koko aloitteesta. Niin hölmö kuin minusta se nyt onkin.

Vierailija
8/22 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisesti jossain vaiheessa mennään siihen että äitiysloma on 3 kuukautta, mitäpä niitä lapsia kotona hoitamaan, varsinkaan tavan duunarit... rikkailla on kyllä sitten mahdollisuus siihenkin noin niinkuin rahan puolesta. En tunne  YHTÄÄN ainutta äitiä joka tekisi lapsia siksi ettei tartte mennä töihin, varsinkin kun toi tuki on niin päätä huimaava, jotta ihan rahallisestikin moinen on kannattavaa :D Kyllä ne äidit on kotona niiden lasten takia, ei itsensä!

Vierailija
9/22 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysloma on jo about 3 kk... 

Vierailija
10/22 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, 105 päivää. 

Vierailija
11/22 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Aloite oli vähän kuin mielipidekirjoitus eikä edes hyvä sellainen. Huutomerkki virallisessa aloitteessa? Kieliasu ei houkuttele allekirjoittamaan.

Vierailija
12/22 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieliasusta viis. Minä allekirjoitin.. ei siitä haittaakaan ole :) hirveen negatiivista porukkaa täällä. 

Vierailija
13/22 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järjetön aloite, itse pidän peukut pystyssä ettei sitä kht lasketa nykyisestä, ihme on jos ei... :/ Vai että pitäisi oikein tuplata, voi hyvää päivää :D

Vierailija
14/22 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jee mitä älypäitä.. Ei minkäänlaista käsitystä Suomen talouden tilasta saatikka maailmantaloudesta..Ja nää saa vielä ihan luvan kanssa lisääntyä..

Vierailija
15/22 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja... Miten voi olla niin vaikeaa ymmärtää, että saatte jäädä kotiin vaikka viideksi vuodeksi lastenne kanssa eikä kukaan pakota töihin. Julkisista varoista tosin ei maksettaisi tukea kuin pari vuotta. Perheen on ITSE otettava vastuu omista varoistaan.

Vierailija
16/22 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan te oikeen jaksatte? Käyttäkää toi energis ylimääräsen rahan säästämiseen, niin voitte jäädä kotiin vaikka kymmeneksi vuodeksi...

Vierailija
17/22 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan allekirjoita. Miks pitäis saada siitä rahaa, että hoitaa itse omat lapset?

Vierailija
18/22 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoittaisin heti, kun joku tekisi sellaisen aloitteen, jossa kotihoidontuki rajattaisiin nuorimman lapsen 2-vuotispäivään ilman isän/äidin kiintiöitä sekä nykyisellään epäreilut kuntalisät jaettaisiin kaikille tasaisesti.

Vierailija
19/22 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloite ei ole millään tavalla realistinen, samaan aikaan vaaditaan sekä vähintään nykyisen pituista kh-tukikautta sekä reiluja korotuksia. Jostain on pakko säästää, itse säästäisin pituudesta eli vain 2-vuotiaaksi asti.

Vierailija
20/22 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä olisi ratkaistavissa niin, että tukea maksetaan 2v ja olisi nykyistä pidemmän aikaa sidottu kotonaolevan vanhemman tuloihin? Nuorilla, vielä lapsettomilla pariskunnilla olisi korkeampi motivaatio päästä ensin työelämään kiinni ennen perheen perustamista.

Työlainsäädäntöä voisi muuttaa niin, että kotonaoleva vanhempi nauttii irtisanomissuojaa 3v, mutta valtio tai työnantaja ei maksaisi minkäänlaisia tukia kolmannelta vuodelta, vaan se olisi kustannettava itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän