Miten saada jojoilu painon kanssa loppumaan
En jaksa tätä kun laihdutan niin lihon vaan lopulta enemmän. Painoin viisi vuotta sitten 95 kg (olen 171 cm pitkä). Aloin laihduttaa ja sain kovalla työllä painon juuri ja juuri alle 90. Ja sitten ei mennyt aikaakaan kun lihoin takaisin ja painoin jo 100 kg. Tällä tavalla olen päässyt nykytilanteeseen, jossa vaaka näyttää 112 kg. Miten pääsen alkuun elämäntapamuutoksessa. Ikää 39.
Kommentit (10)
Punnitset, lasket ja merkkaat kaikki kaikki kalorit, näin olen itse onnistunut.
Tuon painoiselta lähtee tuo "laihduttamasi" määrä pelkästään nestettä parissa viikossa kun syö miinuskaloreilla.
Yrittää tehdä pysyviä elämän muutoksia. Ei tarvi herkutella joka päivä. Koosta ruokavalio terveellisesti ja ravitsevasti. Pienentää sokeri ja rasvamääriä jos niitä liikaa. Liikunta mukaan kunnon salliessa. Ensin aktivoivat kävelylenkit, myöhemmin muuta.
Laihduttaminen ihan tutkitusti lihottaa. Lopeta siis laihduttelu ja aloita terveellistäminen. Laihtuminen tulee sivutuotteena.
Mikä ruokailussasi on ongelma? Sen korjaaminen ja pysyvä elämäntapamuutos auttavat.
Neuvon aluksi sinua jättämään kaiken lisätyn sokerin pois ja vähentämään hiilihydraatteja. Jotta tämä onnistuu näkemättä nälkää niin rasvan syöntiä kannattaa lisätä.
Olet ilmeisesti monesti päässyt alkuun elämäntapamuutoksessa kun olet laihtunutkin. Siitä elämäntapamuutoksesta pitää vaan tehdä pysyvä.
Niin, ekaksi sinun pitää mäöritellä, mikä on ongelmasi?
Pyri terveellisyyteen ja kohtuuteen ja unohda laihduttaminen. Tee pieni muutos kerrallaan, mutta nuo muutokset ovat loppuelämän voimassa. Muutos pitää olla niin helppo, että pystyt sen suht helposti ottamaan arkeen. Kuurit ovat kaiken pahan alku ja juuri.
Elämäntapamuutos syntyy kun jotain asiaa toistaa niin kauan kun sitä ei enää tarvi toistaa vaa siitä tulee automaatiota. Ihminen tekee itellee tavan kaikesta, jos haluaa oppia esim lenkkeilemään niin käy lenkillä pari viikkoa ja kato ku se alkaa menee itestää sen jälkee, sama syömisien kanssa, en mä edes ajattele syöväni terveellisesti, se vaan tulee kun mä oon sitä jo vuosia tehnyt
Ikuisuuskysymys.