Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijaisperhe

Vierailija
03.09.2013 |

Onko kenelläkään kokemusta sijaisperheenä olemisesta? Kaikki kokemukset ovat tervetulleita. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sijaisäiti.

Vierailija
2/10 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, kertoisitko jotain kokemuksistasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sukulaissijaisvanhempi pienelle tyttölapselle. En oikeastaan voi juurikaan enempää kertoa, ettei kukaan tunnista.

Vierailija
4/10 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sijaisvanhempana olo on erittäin raskasta henkisesti ja erittäin antoisaa. Siinä on ne kaksi puolta. Itselläni on 2 sijaislasta omien 2 lisäksi. Sijaislapset ovat 1.5v ja 4v. Heillä on erittäin vaikeat lähtökohdat olleet elämään. Nyt yritetään sovitella elämää biologisten vanhempien ja meidän elämän kanssa. Siinä saa olla melkoinen sumplija jotta selviytyy. Jos sanotaan että päivääkään en antaisi pois niin kyllä mä muutaman päivän antaisin, on ne olleet niin rankkoja. Se joka alkaa sijaisvanhemmaksi tulee omata kyvyn hellyyden antamiseen ja suuri sydämisyyteen. Nämä lapset yleensä janoavat rakkautta ja hellyyttä. Nämä lapset ikävöivät omia vanhempiaan, vaikka vanhemmat eivät tulisikaan tapamaan heitä. Siinä joudut olemaan valmiina selittämään tai sitten vain silittämään. Sijaislapset tarvitsevat rakastavat ja välittävät sijaisvanhemmat. Toivon sydämestä että niitä vain alalle hakeutuu. Siunausta ja rakkautta kaikille sijaisvanhemmille.

Vierailija
5/10 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 22:47"]

sijaisvanhempana olo on erittäin raskasta henkisesti ja erittäin antoisaa. Siinä on ne kaksi puolta. Itselläni on 2 sijaislasta omien 2 lisäksi. Sijaislapset ovat 1.5v ja 4v. Heillä on erittäin vaikeat lähtökohdat olleet elämään. Nyt yritetään sovitella elämää biologisten vanhempien ja meidän elämän kanssa. Siinä saa olla melkoinen sumplija jotta selviytyy. Jos sanotaan että päivääkään en antaisi pois niin kyllä mä muutaman päivän antaisin, on ne olleet niin rankkoja. Se joka alkaa sijaisvanhemmaksi tulee omata kyvyn hellyyden antamiseen ja suuri sydämisyyteen. Nämä lapset yleensä janoavat rakkautta ja hellyyttä. Nämä lapset ikävöivät omia vanhempiaan, vaikka vanhemmat eivät tulisikaan tapamaan heitä. Siinä joudut olemaan valmiina selittämään tai sitten vain silittämään. Sijaislapset tarvitsevat rakastavat ja välittävät sijaisvanhemmat. Toivon sydämestä että niitä vain alalle hakeutuu. Siunausta ja rakkautta kaikille sijaisvanhemmille.

[/quote]

Sijaislapsistahan ei mielellään puhuta, koska lapset eivät ole sellaisia.

Vierailija
6/10 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sijaislapsi-sijoitettu lapsi, elämä on  raakaa. Varsinkin lasten elämä

Vierailija
7/10 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaislapsia he eivät ole, vaan sijoitettuja lapsia.

Vierailija
8/10 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 5! Kiitos paljon. Kerroit paljon, mutta et kuitenkaan paljastanut liikaa.

Siksi kyselen, koska ryhtyminen sijaisvanhemmaksi on ollut mielessä jo usean vuoden ajan. 

Vierailija
9/10 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
10/10 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleppas hyvä. Mielestäni tuo on tiivistettynä juuri sitä. Arjen asiat on erikseen. Terapiat yms. Mutta jokainen älyää että sitähän se on. Sinä 9. Jos omaat pienenkään kipinän siitä, että voisit olla rakastava vanhempi vieraan lapselle, tasapainoinen ja tasapuolinen niin ala sijaisvanhemmaksi. Tässä Suomen maassa moni lapsi odottaa kotia jonne voisi päästä. He ovat jonossa. Alalle en toivo sellaisia ihmisiä, joilta puuttuu empatia. Sillä nämä lapset ovat oikeasti haavoitettuja lapsia. Heidän mielensä ja sielunsa ovat usein haavoitettuja. Suurin haavoittaja varmasti on lopullisesti ero omista vanhemmista. Sen työskentelyn olen kokenut lasten kanssa todella raskaana. Lue kirjallisuutta aiheesta, sieltä saa hyviä toimintaohjeita. Mutta lopuksi vielä sanoisin että kaikkien ohjeiden jälkeen suurin ohjeista on rakkaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi