Lyhyen miehen elämä on kamalaa!!
Oon tänä vuonna 16v täyttänyt poika, oon vaan n. 166cm pitkä ja painan 50 kg.
Vihaan kokoani!! Etenkin pituuttani enkä liho vaikka yritän syödä enemmän.
Kasvupyrähdykseni oli jo. Olen kasvanut n. 10cm viime kesästä ja nyt kasvu on ruvennut hidastumaan.
Vanhempani ovat äiti 164cm ja isä 172cm.
Äidin puolella miehet ovat pitkiä yli 180 senttisiä, isän puolella 170 senttisiä ja isän äidin puolella lyhyitä naiset n. 155 senttisiä ja miehet 160 senttisiä.
Jotenkin joka paikassa saan kuulla kuinka lyhyt olen.
Iso osa tytöistä on minua vähän lyhyempiä ja saman pituisia.
Yksikin poika sanoi keväällä koulussa, että kuka tytöistä muka minua on lyhyempi ilmeisesti luuli minua vielä pienemmäksi kuin olen.
Kommentit (20)
Älä välitä,voit kasvaa vielä. Luonteella voi kompensoida ulkonäön puutteita,mutta jos on ikävä luonne,niin sitä ei voi kompensoida millään. Ja jos joku on niin ääliö,että pitää arvostella sellaisia ominaisuuksia,joille ei itse voi mitään,niin se on hänen häpeänsä.
Olen saman pituinen mies, kuin sinä ap. Mulla on saman pituinen vaimo, kuin minä eikä ole ollut mitään ongelmaa. Ihmisiä niin miehiä kuin naisia on erikokoisia ja erillaisia kaikin tavoin. Kyllä kaikille löytyy se paikka.
Oikeastaan olen huomannut, että kun katselen kassajonossa edessä olevia ihmisiä niin ei niistä kyllä kukaan nyt loppujen lopuksi niin paljoa minua pidempi ole. On niin naisia kuin miehiä jotka ovat lyhyempiäkin.
Ihan normaalin pituinen sinä ap olet.
T. Mies21
Eo oo elämä pilalla pituuden takia, tunnen läheisesti vielä sinua lyhyemmän nuoren miehen, jolla rakastava kaunis puoliso, joka on miestä pidempi mutta se ei heitä haittaa. Älä vaivu synkkyteen, ei tytön tarvitse olla sinua lyhyempi.
Vierailija kirjoitti:
Olen saman pituinen mies, kuin sinä ap. Mulla on saman pituinen vaimo, kuin minä eikä ole ollut mitään ongelmaa. Ihmisiä niin miehiä kuin naisia on erikokoisia ja erillaisia kaikin tavoin. Kyllä kaikille löytyy se paikka.
Oikeastaan olen huomannut, että kun katselen kassajonossa edessä olevia ihmisiä niin ei niistä kyllä kukaan nyt loppujen lopuksi niin paljoa minua pidempi ole. On niin naisia kuin miehiä jotka ovat lyhyempiäkin.Ihan normaalin pituinen sinä ap olet.
T. Mies21
Ja tietysti tulee niitä ihmisiä välillä jotka ovayt tyylin puol metriä pidempiä mutta siinäkin kohtaa se sinun asenne ratkasee. Jos alat ajattelemaan ai kun on hölmön näköistä jne. .. niin se on paljon typerämpää.
T.3
Maailma on pullollaan pitkiä miehiä, joilla on kauniita naisia ympärillä. Mutta arvaa mitä? Maailma on pullollaan myös lyhyitä miehiä, jotka eivät anna lyhyytensä vaikuttaa elämäänsä ja heillä on kauniita naisia pörräämässä ympärillä.
Kaikkein pätevin asia, minkä voit suinkin tehdä on olla sinut oman pituutesi kanssa. Sinä et ole edes ns. koomisen lyhyt (vrt. aina ihana taloustieteilijä Robert Reich, joka saisi minutkin, jos olisin sinkku), vaan ihan normaalin ihmisen pituinen. Reich joutuu näyttämään itse olevansa sinut lyhyytensä kanssa, ja saa sillä ihmiset rennoksi. Tämä johtuu siitä, että moni lyhyt mies on niin kärsivä omasta koostaan, että ihmiset kävelevät munankuorilla hänen ympärillään.
Mutta, jos olet sinut itsesi kanssa, kannat itsesi ylpeydellä ja arvostat itseäsi, sinulla on paremmat edellytykset mihin tahansa (paitsi ehkä koripalloilijaksi) kuin keskiverrolla 190cm miehellä. Eikä ole edes paskapuhetta, jonka tarkoituksena on saada ihmiset tuntemaan olonsa hyväksi omassa kropassaan, vaan ihan 100% totta.
Oletko syönyt ikäsi jotain einespaskaa?
Olen 28-vuotias sinua lyhyempi mies. Tyttöystävältä aina kysellään että miksi hän on niin lyhyen miehen kanssa yhdessä kuin minä olen, mutta ei sellaisesta kannata välittää. Aina löytyy joku ihminen joka on lätisemässä jonkun pituudesta, kannattaa jättää omaan arvoonsa. Hyvin sä selviit.
Pojilla harvoin pituuskasvu pysähtyy jo 16-v. Kasvupyrähdyksen jälkeen pituuskasvua kestää vielä 3-5 vuotta. Pojat saavuttavat lopullisen pituutensa keskimäärin 18-vuotiaina.
http://tervekoululainen.fi/elementit/murrosianmuutokset/murrosianmuitaf…
Itsekin luulin noin 16-vuotiaana, nyt puolet vanhempana tajuan, ettei siinä iässä todellakaan tiedä mitään miesten (aikuisten) elämästä. Olen sinua monta senttiä lyhyempi, kukaan ei koskaan (ehkä kerran 10 vuodessa) sano pituudestani yhtään mitään, minulla on paljon ystäviä, työpaikka ja vaimo. Ja olen vielä lihavakin lyhyyden lisäksi. Toki vaimoni ei ole pintaliitäjä (vaikka hänellä siihen olisikin varaa) mutta no, onpa kamalaa, kun minua rakastetaan itseni eikä ulkonäköni vuoksi. :D
Mä olen sua lyhyempi. Pituus ei ole ainakaan mulle ollut ongelma. Mua vieläpä luullaan usein pidemmäksi, hyvän ryhdin takia luultavasti. Iso osa ihmisistä on aina jotenkin lysyssä ja se lyhentää niitä.
En ole kärsinyt lyhyydestäni. Oikeastaan usein ajattelen, että tämän kokoisena on paras. Isompana olisi varmaan kömpelömpi. Koko maailman mittakaavassa me ei edes olla niin mahdottoman lyhyitä. Suomessa porukka vain on pitkää.
Ensinnäkin, monet filmaattisimmat miehet, joita tunnen, ovat lyhyitä. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta näin vaan on.
Toinen: Kasvupyrähdyksessä ei tapahdu kaikki kasvu. Miehet kasvavat pituutta usein parikymppisiksi ja yli. Mun broidi oli muutaman sentin pidempi kuin sä 16-vuotiaana ja parikymppisenä hiukan vajaa 180.
Hei!
Jos olette ihan rehellisiä niin tiedätte, että pituudella on merkitystä. Mutta niin on muullakin olemuksella esim jos on kamalan lihava.
Olen itse noin 150 senttinen nainen. Minua on aina piirittäneet noin 180+ miehet ja lyhyet eivät edes näekään. Siinä jotain luonnon hakeutumista tasoittamaan ihmisten välisiä eroja.
Mutta sinä olet vielä niin nuori, että saatat kasvaa. Käänny endokrinologin puoleen ja annan heidän tutkia oletko jo lopettanut pituuskasvun vai voisiko sinulle antaa hieman kasvuhormonia. Sitä ei voi antaa sitten kun rusto kasvukohdasta on luuttunut. Semmoisilla aineilla ei kuitenkaan kande pelleillä.
Ja jos et muka enää kasva edes isäsi pituiseksi niin toivon, että löydät kivan puolison ja oman paikkasi maailmassa. Ulkomailla et olisi edes mikään lyhyt mies. Meitä on niin moneksi. Nykynuoret yleensä kasvavat vanhempiaan pidemmiksi. Sinulla voi siis olla joku kasvuun liittyvä häiriö. Miten olet muuten? Ihan varmaa on, että kasvaessasi miehistyt. Olet vielä teini. Vältä kuitenkin alkoholia sillä se vaikuttaa nuoriin poikii tekemällä heistä naismaisia - siis jos käyttää paljon alkoa.
Kesäterkuin,
Kasvuhäiriöinen
Tuosta painosta sanon, että koska kasvuspurtti on ollut hiljattain niin ei silloin helposti kerry lihasmassaa. Aikuisena voit hyvinkin olla painavampi ja lihaksikas. Ilmeisesti kasvat vielä pituuttakin. Eikä se nyt ole mikään itseisarvo olla joku 187-senttinen ja lihaksikas, toiset on lyhyempiä, toisen pitempiä. On ehkä vähän itserakastakin valittaa siitä, ettei ole juuri se täydellinen paketti, joka saa valita "parhaat" naiset päältä, vaikka ymmärrän, että nuorena asia voi tuntua kynnyskysymykseltä.
Vierailija kirjoitti:
Hei!
Jos olette ihan rehellisiä niin tiedätte, että pituudella on merkitystä. Mutta niin on muullakin olemuksella esim jos on kamalan lihava.
Olen itse noin 150 senttinen nainen. Minua on aina piirittäneet noin 180+ miehet ja lyhyet eivät edes näekään. Siinä jotain luonnon hakeutumista tasoittamaan ihmisten välisiä eroja.
Mutta sinä olet vielä niin nuori, että saatat kasvaa. Käänny endokrinologin puoleen ja annan heidän tutkia oletko jo lopettanut pituuskasvun vai voisiko sinulle antaa hieman kasvuhormonia. Sitä ei voi antaa sitten kun rusto kasvukohdasta on luuttunut. Semmoisilla aineilla ei kuitenkaan kande pelleillä.
Ja jos et muka enää kasva edes isäsi pituiseksi niin toivon, että löydät kivan puolison ja oman paikkasi maailmassa. Ulkomailla et olisi edes mikään lyhyt mies. Meitä on niin moneksi. Nykynuoret yleensä kasvavat vanhempiaan pidemmiksi. Sinulla voi siis olla joku kasvuun liittyvä häiriö. Miten olet muuten? Ihan varmaa on, että kasvaessasi miehistyt. Olet vielä teini. Vältä kuitenkin alkoholia sillä se vaikuttaa nuoriin poikii tekemällä heistä naismaisia - siis jos käyttää paljon alkoa.
Kesäterkuin,
Kasvuhäiriöinen
Enpä usko, että jollekin normaalipituiselle 166-senttiselle edelleen kasvavalle nuorelle aletaan määräämään jotain kasvuhormonia... Lyhyehköjen vanhempien lapseksi täysin normaali pituus.
Minun aviomies on 167cm, ollaan aika samanpituisia. Ihana mies, ja olemme onnellisia yhdessä! Ei ole pituudesta ollut mitään haittaa.
Ei kannata vaipua synkkyyteen tuon takia, kun olet vasta 16-vuotias ja hyvin suurella todennäköisyydellä kasvat vielä. Olin varmaankin saman pituinen kun olin ikäisesi ja painoin varmaan saman verran, en muista lukuja, mutta tuntui aina että olen pienempi kuin muut. Vanhempani ovat suunnilleen saman mittaisia kuin sinullakin, äiti on varmaankin lyhyempi. Itse olen noin 173 cm ja painoa noin 64 kg, painoa ei vain tule jostain syystä, lihakset kyllä erottuvat ja en ole mikään rääpäle. Olen tehnyt hyvinkin raskasta ruumiillista työtä (lapioinut asfalttia). Ja naisiakin on ollut, olin nuorena hyvin ujo, mutta armeijan jälkeen aloin enemmän miehistyä. M34
Lyhyet miehet tekevät yleensä itse oman elämänsä vaikeaksi.
Terveisin, 161 senttinen mies.
Ei ole kamalaa enää aikuisten maailmassa, kun ne naisetkin vähän kypsyy. Teininä ja nuorten baarimaailmassa voi kyllä olla ahdistavaa olla lyhyt, samoin kuin mikä tahansa muukin epätavallinen piirre kuten ylipaino, vinot hampaat tms. Mutta aikuiset arvostavat onneksi ihmisissä pääosin muita asioita, sitä että on mukava, kunnollinen ihminen ja kiinnostava persoona.
Oma mieheni on 167 cm pitkä. Hän on puhunut näistä paljon, että yläasteella häntä kiusattiin kovasti, ja opiskelijabileissäkin joskus varsinkin toiset miehet suhtautuivat häneen vähätellen ja naureskelen mitan takia. Mutta kolmekymppisenä alkoi sitten olla ihan toinen ääni kellossa, ja kiinnostuneita naisia alkoi löytyä. Ne kun huomasivat, että tuommoinen mukava diplomi-insinöörihän voisi olla hyvää perheenisämateriaalia. Itsekin sitten häneen ihastuin, kun tuli kollegaksi työpaikalleni, ja vein hänet muiden ihailijoiden nenän edestä ;)
Mä oon 30v mies ja 170 cm pituinen. Musta ois kamalaa jos sänky ois liian lyhyt mulle, jos en mahtuisi auton takapenkille tai lentokoneen vessaan.
Minun saman ikäinen sukulaispoika on vähän ap sinua vielä lyhyempi eikä kasva enää. Sinä saatat vielä kasvaa. En tietenkään voi luvata, että kasvat, mutta kyllä sinä pärjäät tuonkin pituisena. Et sinä niin lyhyt ole ettet vaimoa löytäisi. Tietenkin joku nainen voi haluta pitkän miehen, toinen tykkää enemmän saman kokoisesta. Samalla tavalla joku haluaa tumman , toinen vaalean.
Kyllä sinä ap pärjäät!