Vauva vuodelle 2015
Toooodella aikaista edes kirjoitella tällaisia, mutta jotenkin kuumeillessa sitä eksyy tälle palstalle ja päätinpä kirjoittaa, jos vaikka sattuisi olemaan muitakin.. :) Täällä haaveissa toinen lapsi (ensimmäinen kohta 5v) ja elämäntilanteen vuoksi vuodelle 2015 aikaisintaan. Yritys alkaisi sitten ensi kesän tienoilla, vaikka nyt jo mielessä jatkuvasti! :)
Kommentit (44)
Täällä haaveillaan vauvaa vuodelle 2015, keskenmenosta selvitty joka oli toukokuussa.
Nyt on toivetta enemmän, ollut outoja oireita väsynyt, koko ajan pahaolo, huimaa, närästää usein ruokailun jälkeen. Ehkä raskaana? Menkat kuuluisi alkaa 4.9
toivottvasti pääsisi raskaustestiä tekemään.
Ja nyytti olisi masussa <3
kuinkas teillä muilla'?
Moikka!
Yksi haaveilija liittyy joukkoonne :)
Mulla sellanen tilanne, että kolme kiertoa olen syönyt terolutia, jotta kierron saisi säännölliseksi. Nyt eka kierto niiden jälkeen ja menkkoja ei kuulu, huoh :/ Testejä on tullut pari tehtyä ja negaa näyttää. E-pillerit olen siis viime lokakuussa jättänyt pois ja kierrot oli sen jälkeen 39-44? päivää kunnes sit piteni niin, että sain lääkäriltä ne terot.
Eli menkkojen odotusta..kuinkahan kaunan kannattaa odottaa enne kuin soittaa lääkäriin? Kellää samanlaista tilannetta?
Mimmijaonni:
Mulla on vähän samaan suuntaan liippaava tilanne, ei ihan kuitenkaan mutta kerron nyt kuitenkin. Jätin ehkäisyrenkaan pois 2013 tammikuussa, ja viime syksynä alkoivat kuukautiskierto normalisoitui niiden jäljiltä. No nyt onkin sitten ollut tämän vuoden tammikuussa viimeksi menkat, eli puolisen vuotta ne tuli ihan omin avuin ja nyt sitten ovat jääneet kokonaan pois. Lääkärille olen menossa ja kovasti toivon että kaikki olisi kunnossa... Ehkä tämä menee stressin piikkiin, tai liian alhaisen rasvaprosentin syyksi (urheilen paljon).
Sinuna soittelisin kyllä pian, niin saisit tuon asian eteenpäin ja pois mielen päältä.
Itsekin toivon niin kovasti että menkat alkaisivat, niin päästäisiin yrittämään vauvaa. Ilman ehkäisyä tässä on menty jo jonkin aikaa, mutta enhän mä voi plussata koska tuolla värkeissä "ei tapahdu mitään"... :Z
Täälläkin yksi joka haaveilee vauvasta ensi vuodelle. Olemme mieheni kanssa reilu parikymppisiä ja elämäntilanne hyvä vauvalle. Yritetty ollaan jo viisi kiertoa, ja nyt ovistestit kehiin.. Toivotaan parasta !
Toukokuun alussa kirjoittelinkin, että esikoisen täyttäessä vuoden, aloitetaan toisen lapsen yrittäminen. Noh, vauvakuume iski aikaisemmin, ja nyt on reilu 2kk oltu ilman ehkäisyä. Esikoinen on nyt reilu 11kk.
Mulla on siis menossa yk 2 ja kp 35 tänään. Edellinen kierto oli 36 päivää. Puolentoista viikon verran on nyt ollut nännit ihan kauhean kipeät, maha kuin pallo ja kummaa nippailua jossain syvällä välillä. Oon tehnyt kolme raskaustestiä, mutta negoja ovat olleet. En tiedä onko nää oireet vaan toiveajattelua :D
Meillähän on tiisin kanssa saman ikäiset lapset :)
Olisipa kiva, jos tämä keskustelu elpyisi.
Moi, myyn tarpeettomiksi jääneet Clearbluen digitaaliset raskaustestit viikkonäytöllä (2kpl) sekä Clearbluen digitaalisen ovulaatiotestin joka ilmoittaa kierron 4 hedelmällisintä päivää (HUOM! sis. 20 kpl testiliuskoja, riittää 2 kk). Raskaustestien viimeinen käyttöpäivä on 2016/03 ja ovulaatiotestin 2015/03. Koko setin hinta 70e. Jos kiinnostuit lähetä postia pailaaksonen(at)gmail.com.
Hei kaikille!
Me jätettiin pillerit pois alkuvuodesta. Pillereiden lopettamisen jälkeen kierrot on heitellyt ihan hurjasti (36-110pv), eikä vielä ole näkynyt plussaa raskaustestissä. Tänään kp 32, ovulaation tikutin 4pv sitten ja nyt olisi muutama viikko taas jännitystä tiedossa. Alkaa jo pelottamaan, jollei luomusti pystytäkään lasta saamaan.
Kuinka kauan Eeriss teillä meni esikoisen kanssa ennen kuin tärppäsi?
Hemppa1, Ekan kerran plussasin 4,5kk pillerien jättämisestä, mutta se meni kesken ja 7kk oli yritystä takana kun esikoisesta tuli plussa. Mullakaan ei ole koskaan ollut säännöllinen kierto, ja esikoisen kohdalla heitteli ihan mahdottomasti.
Nyt on menossa kp 36, eikä menkkaoireista tietoakaan. Eikä plussia näy. Tämäkin kierto venyy varmaan mahdottomaksi.
Heippa,täällä yksi vauvahaaveilija ja reilun vuoden ikäisen taaperon äiti.Itellä on menossa kp23/26-28.On kyllä kovat menkkajomot että voihan se olla et täti pian sieltä kurvaa paikalle :(
Minä tulen mukaan haaveilemaan vaikka haaveilua on ollu jo 1v ja kohta 10 kk. Jätin pillerit pois 2013 tammikuussa. Sen jälkeen on käyny vaikka ja mitä ja nyt vihdoin uskallan haaveilla uudestaan vauvasta :)
Me ollaan molemmat synnytty -89. Mies vielä 24v ja minä 25. Eka positiivonen raskaustesti tuli 04/2013. Kuitenkin menkat alko ja kävin silloin gynellä- tulos oli PCO ja annettiin clomi resepti kouraan. En kuitenkaan alkanu niitä syömään ja tulin luomusti raskaaks 06/13 mutta sain keskeytyneen keskenmenon rv9. Tehtiin epäonnistunut lääkkeellinen tyhjennys ja lopulta kaavinta. Sit lapsihaaveet mureni mutta kun stressi lieveni pari kk siitä taas testi näytti positiivista 11/13. Se kuitenkin meni sponttaanisti kesken rv6 ja lapsihaaveet taas jäihin. Sit taas tulin raskaaks keväällä 2014 joka meni kesken rv12. Kaavittiin ja sikiö lähetettiin patologille. Löytyi istukasta veritulppia ja meidät tutkittiin perusteellisesti. Kaavinnassa heräs epäily kaksiosaisesta kohdusta mutta se suljettiin tänään pois kohdun tähystyksessä. Mieheltä katottu kromosomit ja multa kromosomit, hormonit, kohdun rakenne ja verenhyytymistekijä- verikoe. Ekalla kerralla 08/2014 spr:n verikokeessa arvot lähes epänormaalit ja nyt odottelen tuloksia kun koe uusittiin varmuuden vuoksi. Lääkärin mukaan yritystä vaan kehiin ja kun raskaudun niin saan jonku lääkkeen verisuonten tukkeutumisen estämiseksi. Voin tässä vaiheessa hengähtää ja toivoa et se olisi juuri se syy toistuviin keskenmenoihin.
Nyt menossa kp 4/28-30, tosin tän päivän kohdun tähystys on saattanu hieman sekoittaa kiertoa. :D
Jokatapauksessa, lapsi aateltiin hankkia ensi kesäksi eli raskaaksi viel tän vuoden puolella ;)
Danikris1503, paljon olette joutuneet pettymyksiä kestämään. Toivottavasti tärppää ja pieni pysyisi matkassa loppuun asti :)
Mulla menossa kp 39. Menkkaoireista ei tietoakaan. Mahaa turvottaa ihan hirveästi, ja nännitkin vähän aristaa. Alavatsassa on myös muutaman kerran tuntunut nipistelyä. Tänään ruoan jälkeen iski hetkellinen paha olo. En uskalla vielä testata :D
Heh joo tän 1v ja 10kk yrityksen jälkeen ei auta enää luovuttaa :D
Heippa!
Täällä olisi 20-vuotias naisenalku, joka on jo hetken toivonut vauvaa ja arvatkaapa mitä tänään kaupassa tapahtui? Mies sanoi ihan puun takaa, että olispa mukava, jos olis jo vauva! Siitä se ajatus sitten lähti ja nyt olen todella hyvillä mielin!
Mitäs sanotte, kuinka kauan pillerien lopettamisen (Yaz) jälkeen kannattaa aikaisintaan yrittää? No, pillereitä söin muutenkin vähän miten sattuu, ja viimeisimmät menkatkin alkoivat 20.9, vaikka lumepillerit eivät olleet edes alkaneet. Nyt en ole reiluun viikkoon syönyt pillereitä (en niitä ostanut kun ei ole päässyt apteekkiin), mutta ajattelin nyt sitten jättää kokonaan pois. Koskahan hormonitasot olisi siinä mallissa, että vauvaa kannattaa yrittää? :)
Hei,
täällä olisi yksi haaveilija joukkoon mukaan jos mahtuun :)
Itsestäni sellaista, että ollaan miehen kanssa reilu parikymppisiä ja meillä on jo yksi pienokainen, joka on vasta 8 kk mutta vauvakuumetta vaan pukkaa päälle :) Tarkoituksena olisi, että ehkä parin kuukauden päästä voitaisiin aloittaa yritys niin silloin tulisi yli puolitoista vuotta ikäeroa jos vaikka tärppäis heti.
Kuukautiset alkaneet jo keväällä ja on jo tasoittuneet suhteellisen säännöllisiksi. Ei nytten vielä yritetä mutta voisin tulla mukaan haaveilemaan. Vähä jännittää miten sujuisi pienellä ikäerolla mutta eiköhän siitä selvitä. Ehkäisystä sen verran, että kumilla menty nyt koko ajan ja sitäkin käytetty ehkä vähän huolimattomasta, mutta jos se vauva nyt tässä jonkun kuukauden päästä saisi tulla niin ei olla viititty muutakaan hommata...
Vähän sekava teksti :D Toivottavasti saatte selvää!
Plussatuulia kaikille. Monella taisi olla jännät ajat menossa :)
En löytänyt keskustelua joka ihan natsaisi, mutta tämä on tarpeeksi lähellä!
Meillä siis avopuolisoni kanssa suunnitelmissa vauva vuoden 2016 alulle! Valmistun oppisopimuksella 31.12.2015, ja aika varmaa että samassa duunipaikassa saisin vakitusien paikan.
Olen nyt 20v ja mieheni 26v. Yhteistä polkua takana 2,5v.
Minulla on aivan JÄRKYTTÄVÄ VAUVAKUUME! Tulen surulliseksi joka kerta kun menkat alkaa, koska toivon salaa että yksi veijari olisi ehkäisystä huolimatta selvinnyt perille.
Toki järki mukana, että ensin koulu loppuun - varma työpaikka ja sitten lapsi. Ja mies pitää huolen että seuraan järkeä nyt vielä 1,5 v. Hänellä ei ikinä ole ollut lastenhankkimisessa kiire, välillä olen miettinyt alkaako hänen biologinen kello tikittämän ikinä, vai onko hänellä edes sitä pirun kelloa!
Hetken helpotus tuli kun hän kertoi olevansa valmis lapsenhankitaan sitten kun valmistun. Ja siitähän innostuin ja lsken jo päiviä milloin voi ruveta yrittämään!
Eli yritys alkakoon huhtikuussa 2015! En jaksa odottaa! Haluan jo perustaa perheen!
Yksi uusi kuumeilija ilmoittautuu. Olemme miehen kanssa seurustelleet nyt 2v ja 1v ollaan oltu kihloissa. Ensi kesänä on häät. :) Vauvaa olen toivonut jo vuoden verran, mutta mies ei asialle ole lämmennyt kunnes nyt sitten sain hänet suostumaan että huhtikuussa aloitamme vauvan yrittämisen. :)) Olen aina ollut kuitenkin sitä mieltä että haluaisin ensin naimisiin ja sitten vasta lapsia, ja näinhän siinä nyt tuleekin käymään. ;) En vain tiedä miten maltan odottaa huhtikuulle asti kun sinne on vielä niin pitkä aika. :P Pitää yrittää toppuutella itseään ja pitää vauvahöpinät nyt omana tietona vähän aikaa ettei mies ahdistu liikaa vauvajutuista. :D
Onko muilla samaa pelkoa, että mies ahdistuu tai alkaa perumaan puheitaan jos kuulee liikaa vauvajuttuja?
Mullakn saman tunne että mies ahdistuu jos liikaa höpöttelen. pelkään mös että hän stten ajan koittaessa peruukin puheensa. Typerää ajatella noin. Nohh tässä kuumeilessa hormonit hyrrä ja kaiken maailman ajatuksia pyörii päässä!!
Täälläkin vauvakuumeilija jolla miehen kanssa suunnitteilla vauva vuodelle 2015 :)
Meillä tällä hetkellä vielä jarruttelee talon rakennus ja minun opiskeluni.
Itse olen 18 ja mies 26.
Eilen vihdoin mies alkoi näyttää enemmän vihreää valoa vauvalle ja heitti että ens heinäkuussa voitais yritys alottaa, näin alustavasti suunniteltaessa. Ja nyt tää neiti on ihan täpinöissä niin kauan olen jo kuumeillut! Eli eikun valmistautumaan tulevaan raskauteen ja ihanaan elämänmuutokseen.
Onnea kaikille tulevaan yritykseen ja rauhallista joulun odotusta myös :)
Ja lisäyksenä edelliseen, uskon että miehet ahdistuvat helpommin vauvajutuista mutta tuskinpa lähtee puheitaan perumaan :) mutta liika hössötys ei ole hyväksi kenellekään D
Saataiskohan tänne keskustelua aikaan? Vieläkö ekat kirjoittelijat on mukana? Tilannekuulumisia? Ja uusia haaveilijoita tänne myös! :)
Täällä kanssa haaveillaan esikoista vuodelle 2015. Tosin vasta 3kk yritystä takana, mutta kuume omasta nyytistä on kova. Itse olen 22v.