Miten varsiselleristä saa hyvää tai edes siedettävää?
Varsiselleri olisi todella terveellinen vihannes, mutta kun se on pahaa. :) Onko teillä antaa mitään reseptejä, joissa se toimii mielestänne todella hyvin? Tällä hetkellä olen keksinyt silputa sen todella pieneksi silpuksi ja heittää salaatin tai keiton sekaan. Sosekeiton seassa toimii myös.
Kommentit (47)
En välitä selleristä raakana. En toisaalta sipulistakaan. Molemmat ovat kuitenkin ihan ehdottomia ruoanlaitossa. Niistä tulee täyteläiset maut liemiin, patoihin, keittoihin ja kastikkeisiin.
Varsinkin kasvisruokiin selleri tuo ihanan täyteläisen maun, joka helposti jää uupumaan, jos lihaa ei ole tuomassa ruokaan umamia. Ihan ehdoton siis linssi- ja papuruoissa.
Laita smoothiin, banaani,omena tai päärynä,yrttejä tai pinaattia sekä varsiselleriä ja kauramaitoa.
Hyvä ja tärkeä nosto, 7 vuotta vanhaan topikkiin...
Ps: itse syön sellerit raakana.
Rakastan varsi- ja juuriselleriä :)
Jännästi jakaa ihmisiä.
Itse teen joka aamu vihersmoothien varsiselleristä. Tarvitsee vain kaveriksi jotain muuta voimakkaan makuista, esim makeaa hedelmää, banaani, mango, ananas, joka peittää sellerin maun. Lisäksi laitan vettä, kurkkua, kiiviä ja joskus pinaattia tai lehtikaalta. Tulee hyvää ja päivän vihreät tulee nautittua heti aamusta.
Kyllä maapähkinävoi on myös terveellistä ainakin se naturel, jossa ei ole muita öljyjä kuin se pähkinän oma, eikä sokeria.
Jenkkiläinen varsiselleri on paljon miedomman makuista kuin tämä meidän, en tiedä miksi, olisiko tämä väkevä sitten kestävämpää roudata kauas.
Itse käytän täällä vain salaattiin ja keittoon pieneksi pilkottuna, tosin keittoon on juuriselleri mielestäni parempaa-