Miss Tampere ja kliseiden huippu.... myötähäpeä 100!! linkki
Miten vielä tänä päivänä otetaan naisista tällaisia kuvia? Ja miksi naiset näihin suostuu???
Mitä järjestäjä on miettinyt näitä kuvia suunnitellessaan?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/d0462e53-7bac-4b76-9d29-9ef902…
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat yhä edelleen objekteja, jotka asetetaan katseiden ja arvostelujen alle. Ulkonäkö on tärkein kriteeri, ei esim. toiminnallisuus tai äly. Emme ole siis kymmeniin vuosiin edenneet tässä aivopesussa.
No kritisoijat on selvästi edenneet, mutta kaikki eivät, koska yhä tällaisia mokia onnistutaan tekemään. Häpeä on kuvien ottajalla. Nuoret tytöt, jotka missiksi haluaa, ovat varmasti hyvin taipuvaisia suostumaan millaisiin kuviin pyydetään. Jospa joku päivä hekin kasvavat ja sanovat, että tämmöisiä kuvia ei kannata ottaa.
Miksi niillä on vaatteet päällä? Olisivat saman tien heittäneet kaikki pois, eikä noita autojakaan kuvissa tarvita. Kaikki tytöt vaan alasti riviin makuulleen, niin tulee hyvä kuva.
Näin naisena, 8 kaunein. Kuvat mauttomia 🤢
Ja kuvaaja keski-ikäinen ukko, yök. Instan mukaan kuvaa ainoastaan nuoria naisia, yök yök.
Vierailija kirjoitti:
Voittaja saa kunnian olla Ranta-Ahon viikon hoito.
Nimi on Ranta-aho 😑😑
Vierailija kirjoitti:
Kuvaajana mies joten mitä voisi olettaa...
Kai mieheltäkin voisi odottaa vähän tuoreempaa näkökulmaa. Tunkkaisia 80- luvulta haiskahtavia kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä muutos nykyaikaan olisi sporttiset pukineet ja urheilullinen poseeraus
Ja ulos kuvaamaan kun kerran on kesä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo Emilia oli silmiin pistävästi kaunein 😍
N20
Elsa Patakyn ja Jessica Bielin sekoitus.
Olen nainen enkä näe noita kuvia sen pahempina, kuin jos naiset poseeraisivat vaikka rannalla bikineissä. Ihan yhtä paljon ihoa silloinkin näkyisi. Odotin jotain paljon kamalampaa. Ihan tyylikkäitä kuviahan nuo ovat ja autot miellyttävät minunkin silmää. Luultavasti kuvien naiset ovat itse ihan mielellään suostuneet kuviin.
Tytöt on ihan nättejä, mutta onhan noi kuvat aika koomisia. Ideat vissiin todella vähissä, kun pitää kierrättää se kaikkein kulunein idea. Ja vielä melko tyrkyllä tavalla. Tulee aika halpa fiilis, ja se ei kyllä ole kilpalijoidenkaan etu.
Trashy, not classy.
Keski-ikäinen mies ottanut nämä sovinistiset kuvat. Ja parikymppinen ei uskalla kieltäytyä kun muutkin suostuvat.
Minä en näe asiaa ollenkaan pahana. Nythän naiset ovat vapautuneita, joten miksei saisi olla kliseisissä missikisoissa? Olen itsekin sellainen ns miesten härnääjä, se on minun valintani ja harrastukseni. Opiskelen kuitenkin yliopistossakin ja minulla on monta harrastusta, jota feministit varmasti katsoisivat suopeamielisesti, jos heiltä hyväksyntää kaipaisin.
Kamalan näköiset karjamarkkinat. Kyllä, ovat nuoria ja kauniita naisia, mutta minulle tulee tästä mainoksesta mieleen maksulliset naiset. Ilmeet ja eleet ovat juuri sellaisia kuin jossain huoo oooraka dulla Amsterdamissa. Mautonta, tämä olisi voitu tehdä myös tyylikkäästi, ilmeisesti kuvaaja on ollut mies.
Nainen50
Vierailija kirjoitti:
Siis todella kauniita kilpailijoita tänä vuonna. Viime vuoden finalistit oli kuvattu ruskametsässä toppi ja shortsit päällä, oli vähän parempaa makua niissä kuvissa.
Itse olisin tehnyt bikinikuvaukset rannalla, kun vielä on ollut kesäkin kauneimmillaan. Auto ja vähäpukeinen nainen on niin kulunut, niin kulunut idea...
Minua hävettää noiden naisten puolesta. Naisten on aivan turha vinkua esineellistämisestä niin kauan, kun näitä riittää. Naiset aivan itse itsensä esineellistävät juuri tällaisilla kuvilla.
Enkä ole kateellinen rupsahtanut av-mamma, vaan kolmekymppinen, (vaikka itse sanonkin, niin:) timmi lapseton nainen. Samanlaiset tissit kuin tuolla ykkösellä eikä ikimaailmassa tulisi mieleen tuolla lailla läväyttää niitä julkisesti miehille ru*kkumateriaaliksi.
Missikisathan on jo itsessään klisee niin mikä näissä häiritsee?
Kuulostat kannattavan burk-haa tai muuta peitettä kaikille nuorille naisille, ettei vaan joku vahingossa kiihoitu.