Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunnon myyminen

Vierailija
03.09.2013 |

Hei, osaako kukaan vastata, lasketaanko alaikäisen lapsen asumista toisen vanhemman kanssa omistusasunnossa "perheen jäsenen asumiseksi" kun puhutaan, että pitää olla asunut kaksi vuotta itse tai perheenjäsen yhtäjaksoisesti asunnossa, ettei sen myydessä tarvitse voitosta maksaa päomatuloveroa. 

Tilanne siis, että erotaan ja toinen vanhempi muuttaa ennen 2 vuoden asumista yhteisestä asunnosta pois. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pidä itse olla asunut se 2 v?

Vierailija
2/6 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tai perheenjäsen. Siitä pohdinkin, että lasketaanko jos meidän lapsi jää kirjoille minun kanssa asuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 18:04"]

itse tai perheenjäsen. Siitä pohdinkin, että lasketaanko jos meidän lapsi jää kirjoille minun kanssa asuntoon.

[/quote]

Mitä väliä sillä lapsella on jos jäät itse asuntoon ja olet sen asunnon toinen omistaja?

Vierailija
4/6 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla naimisissa eikä edes avuopuolisoja kun mies muuttaa pois, mutta asunto kun myydään on merkitystä onko mies asunu sitä 2 vuorta, joutuuko hän maksaa sen pääomatuloveron

Vierailija
5/6 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 18:46"]

Me ei olla naimisissa eikä edes avuopuolisoja kun mies muuttaa pois, mutta asunto kun myydään on merkitystä onko mies asunu sitä 2 vuorta, joutuuko hän maksaa sen pääomatuloveron

[/quote]

No vitunko väliä sillä tuossa vaiheessa on? Juu ja joutuu maksamaan, mutta etkös sä just sanonut että jäät sinne asumaan? Lunastatko sä loppusumman/velan mieheltä vai? Siitä myyntivoitosta se vero menee ja jos ei myyntivoittoa ole niin ei mene veroakaan. Älä nyt härregyyd anna miehen nostaa asunnon hintaa taivaisiin, sinähän siinä kärsit.

Vierailija
6/6 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myykää pois jos saa kaupaksi näinä aikoina. Kannattaa asua siinä sen 2 v, ei se niin nopeesti mene kuitenkaan kaupaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän