Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miltä rintakipu tuntuu oikeasti?

Vierailija
03.09.2013 |

Mä olin tosi stressaantunut mennessäni nukkumaan. Yöllä herään siihen, että mua on jo pidemmän aikaa sattunut rinnan keskeltä kiristävästi. Tuntui kuin ihon alla, keskellä rintaa olisi ollut pystyssä pitkulainen esine. Aamulla olin hieman väsynyt.

Mietin, että oireiliko sydämeni? Toisaalta söin silloin Duact-flunssalääkettä ja sehän kuivattaa, mutta voiko sekään tuollaista aiheuttaa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kipu on selkeästio yhdessä kohdassa ja sormella osoitettavissa, ei se ole sydänperäistä. Sydänperäinen kipu on sijainniltaan epämääräistä ja vaikeasti kuvailtaa; ylävartalon ja käsien puristavaa tunnetta.

Vierailija
2/3 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Tuo oli selvästi yhdellä alueella. Syyllinen oli varmaan flunssa ja lääkkeet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi se sydänperäinen kipu heijastuu niskaan, leukaan ja vasempaan käteen.

Minkä ikäinen olet? Oletko muistanut levätä flunssan aikana?

Meinaan tulee hakematta mieleen, että JOS sulla on alla paha flunssa, ja JOS nyt on olo yhtäkkiä kovin vetämätön ja rintakipua tulee, voisi silti olla paikallaan käydä lääkärissä. Sydänlihastulehdus on vakava flunssan jälkioire, ja sen varalta itse kävisin tsekkauttamassa asian lääkärillä.

Sydänkohtaus taasen on harvinainen ennen vaihdevuosia, naisen hormonitoiminta suojaa pitkälti sydäriltä.