Mitä mieltä nimestä Aava?
Onko liian erikoinen? Ei taida olla nimipäiväkalenterissakaan?
Kommentit (47)
Ihana nimi. Kansainvälistyvässä maailmassa antasin nimeksi AVA. Ääntyy kuitenkin Aaaavaksi.
Avaa nyt ei todellakaan. Lapsiraukka joutuu aina sitten tavaamaan, että yhdellä a:lla ja kaikki toopet sanoisi Aavaksi vaikka pitäisi sanoa Ava.
Lääkärikeskus Aava löytyy joka nurkalta. Eli ei.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 12:02"][quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 11:40"]
Uniikki ei todellakaan ole...kohta joka toinen koulunsa aloittava pikkutyttö on nimeltään Aava :D
[/quote]
Mikä vaivaa? Jopa suositui nimi joka on Ella (2012), niin on annettu etunimeksi jotain reilut 400 kertaa. Se on n.1,5% sen ikäisistä, eli koulussa jossa on 150 oppilasta on yksi ELLA! Aava kuuluu 100 suosituimman joukkoon, mutta ika loppupäässä. Eli ei edes läheskään joka koulussa ole yhtään Aavaa.
[/quote]
itseasiassa, kyllähän niitä muita luokkiakin voi koulussa olla :D
Minusta kiva nimi. Ei tosiaan ole enää pikkutytöillä harvinainen, meidänkin tytöllä kaverina kaksi Aavaa. Ei tosin myöskään ole "liian yleinen"
On tosi omalaatuinen nimi. One of a kind.
Kaunis nimi :) Aava-vaava :D ja kyllä minäkin tosiaan yhden Aavan tiedän. Mutta ei ole liian yleinen
Aava menee samaan sarjaan Islan kanssa, on olevinaan niiiiiin erilainen mutta todellisuudessa joka toisella pikkutytöllä tätä menoa :D mutta ei siinä mitään, ihan kiva nimi, mutta uniikki, not.
Ihana nimi. Tunnen yhden 11-vuotiaan Aavan.
Seuraavista voi tehdä johtopäätökset, mitä assosiaatioita minulle nimeistä tulee:
Sivistyssanakirja: aava
aava
[ˈɑːʋɑ]
adjektiivi avoin, avara, aukea, lakea, laaja, silmänkantamaton, rannaton. esim. Aava suo. Aavalla merellä.
substantiivi avoin, silmänkantamaton veden selkä, ulappa
lakeus, aukea. esim. Meren aava. Päästä aavalle. Halki lumisen aavan.
aava
sellainen, joka on avoin, laaja, avara
Miksi nimi pitäisi olla jotenkin niiiiin erilainen tai uniikki?
Minä olen ajatellut Aava nimeä, mutta päinvastoin pelkäsin, että jos se on niin erikoinen ihmisten mielestä ettei sitä voisi antaa...
Mutta jos kerran on yleistymässä niin hyvä juttu :)
T: Ap
En tykkää. Vähän kolkko ja ikävän kuuloinen.
Hyvä nimi lääkäriasemalle, jossa käyn gynellä.
Mulle tulee heti mielleyhtymäksi haava. Siksi en oikein pidä nimestä.
Ei kannata muiden mielipiteitä kysellä. Aava on kaunein tytön nimi minkä tiedän, siksi meidän tyttö on Aava. Onneksi tulee nyt kalenteriinkin. :) Kaikista nimistä saa väännettyä jotain. Mikään nimi ei ole kaikkien mieleen, aina löytyy noita lapsellisia "liian erikoinen, liian yleinen, liian wt tms.".
Jos itseä miellyttää niin siitä vain.
Paras kaikista!!!