Mitä mieltä nimestä Aava?
Onko liian erikoinen? Ei taida olla nimipäiväkalenterissakaan?
Kommentit (47)
Uniikki ei todellakaan ole...kohta joka toinen koulunsa aloittava pikkutyttö on nimeltään Aava :D
"Aavan meren tuolla puolen jossakin on maa,
jossa onnen kaukorantaan laine liplattaa ..."
Ei Ava tai Aava nyt niin kauhean harvinainen nimi ole (googlaa vaikka Ava Gardner). Eikös Aava ole tulossa 2015 nimipäiväkalenteriin Sisun ja muiden "omaperäisten" muotinimien kanssa? Ja eikö se Marika Krookin jodlaama euroviisukin ollut nimeltään Aava?
Jos haluat antaa lapsellesi nimeksi Aava niin annat. Kun hän elää elämäänsä aikuisena, perustaa perheen, luo uraa jne. hänen läheisensä yhdistävät nimen häneen, ei mihinkään muuhun.
On aivan herttaisen yhdentekevää miltä nimi tuntuu vanhemmista (tai nettikommentaattoreista) kun vauva on pieni tai jopa vielä syntymätön.
Anna kun arvaan, kyseessä on teidän ensimmäinen lapsenne? :)
[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 11:40"]
Uniikki ei todellakaan ole...kohta joka toinen koulunsa aloittava pikkutyttö on nimeltään Aava :D
[/quote]
Mikä vaivaa? Jopa suositui nimi joka on Ella (2012), niin on annettu etunimeksi jotain reilut 400 kertaa. Se on n.1,5% sen ikäisistä, eli koulussa jossa on 150 oppilasta on yksi ELLA! Aava kuuluu 100 suosituimman joukkoon, mutta ika loppupäässä. Eli ei edes läheskään joka koulussa ole yhtään Aavaa.
Ei se ole yleistymässä, vaan sikayleinen. Tunnen äkkiä laskien 13 Aavaa tästä lähipiiristä. Molempien lasteni luokalla kaksi.
Ei se ole yleistymässä, vaan sikayleinen. Tunnen äkkiä laskien 13 Aavaa tästä lähipiiristä. Molempien lasteni luokalla kaksi.
Silloin, kun me annettiin lapsellemme nimeksi Aava, nimi oli harvinainen. Oli kastettu alle 80. Aika nopeasti alkoi sitten yleistyä ja hassua, että nyt tulee jo kalenteriinkin.
Vielä ei ole ketään saman ikäistä, tai edes melkein saman ikäistä, toista Aavaa tullut vastaan.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 12:03"]
[/quote]
Jos kaikki tuttuvasi haluavat nimetä lapsen samalla nimellä, niin voi voi. Se ei silti tee siitä yleistä. Ainoa mittari katsoa onko nimi yleinen tai ei, niin katsoa tuolta virallisista tilastoista. Toki jos omassa tuttavapiirissä olisi valmiiksi 15 Einoa, niin en laittaisi lapsestani Einoa. Ei se silti siitä valtakunnallisesti yleistä nimeä tee.
Ap:han lisäksi sanoi, että ei halua mitään harvinaista nimeä. Aava ei ole harvinainen, mutta ei todellakaan suosituimmasta päästäkään. Ainakaan vielä.
Itse en välitä noista nimistä jotka jollain tapaa viittaavat luontoon tai muuhun kuvailevaan sanaan kuten Aava, Tuuli, Tuisku, Lumi, Rauha jne...kukin tykkää mistä tykkää eikä muiden mielipiteitä kannata kysellä.
Aava on kyllä tällä hetkellä tosi yleinen nimi vauvojen keskuudessa että ihan uniikki nimi ei kyllä muutaman vuoden päästä ole.
En puhu tuttavistani, vaan kahden tytön koulu- ja harrastuskuvioista. Yhtään ryhmää ei ole ilman Aavaa. Ja molempien luokalla kaksi. Mene itte Helsingissä leikkipuistoon. Satasesta vetoa että Aavaa huutelee ainakin yksi äiti.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 12:13"]
En puhu tuttavistani, vaan kahden tytön koulu- ja harrastuskuvioista. Yhtään ryhmää ei ole ilman Aavaa. Ja molempien luokalla kaksi. Mene itte Helsingissä leikkipuistoon. Satasesta vetoa että Aavaa huutelee ainakin yksi äiti.
[/quote]
Ilmeisesti kaikki suomen Aavat on sitten siinä teidän piireissä. Eli muualla suomessa voi huoletta antaa nimen Aava, jos jotain harvinaista haluaa. Tosin suurimmalle osalle ei ole väliä onko nimi yleinen vai harvinainen, vaan onko se vanhempien mielestä kaunis ja sopiva.
Ap kysyi onko liian erikoinen. Vastasin että sitä pelkoa ei tod ole. Mihin kysymykseen sinä nyt mielestäsi vastaat?
[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 12:24"]
Ap kysyi onko liian erikoinen. Vastasin että sitä pelkoa ei tod ole. Mihin kysymykseen sinä nyt mielestäsi vastaat?
[/quote]
Ihan tohon sun "sikayleinen" blaablaa juttuus. Ei ole sikayleinen. Ei edes yleinen, mutta ei harvinainenkaan.
Kun minä en ole kysynyt (sulta) mitään. Turha siis jankata noita vastauksia...
[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 12:31"]
[/quote]
Ootkohan jotain 16 vuotta vanha? Ei sultakaan suoraan ole mitään kysytty. Ihan tässä kaikki saa vastata. Jos sun vastaukset on tota tasoa "on ihan sikayleinen", vaikka se ei edes pidä paikkansa, niin ehkäpä sun itsesi pitäisi olla vastaamatta. Kyllähän tässä saa korjata, jos jotkut valehtelevat.
Minun itseni nimi on Aava ja tuntuu oudolta lukea kommentteja joissa mielipiteitä minun omasta nimestä :D En kyllä itse niin pidä nimestä mutta kun katson itseäni peiliin niin ei mikään voisikaan olla sopivampi nimi minulle :DD
Suomalaisten omistama lääkärikeskus tulee ekana mieleen, muuten ihan nätti nimi.
Vierailija kirjoitti:
Miten yksilöit, keneltä haluat kysyä. Haluatko kysyä minulta, jos haluat, niin voin sitten vastata.
Kaunis nimi, pidän. Harkitsisin itsekin, mutta olin aiemmin töissä firmassa, jonka nimi on Aava-keittiöt. Harmittaa tavallaan, että kaunis nimi menee itseltäni sivusuun tuon mielleyhtymän takia.