Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä kaikista asioista ajatellaan 'luuletko olevasi parempi ihminen'

Vierailija
21.08.2020 |

Itse olen oppinut, että pitää viimeiseen saakka duunaripiireissä salata olevansa akateeminen.
Toinen asia on Mensan jäsenyys. Itse en kerro sitä kenellekään, mutta yksi tuttu tietää ja möläyttelee joskus.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei malta pitää mielipiteitään omanaan vaan hanakasti neuvoo muita, miten elämää pitäisi elää. Siitä tulee mielikuva, että he kuvittelevat tietävänsä paremmin, miten pitää toimia.

Vierailija
2/34 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on liikaa itseluottamusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein mistä vain sellaisesta, joka saa tuon sanojan potemaan alemmuudentunnetta.

Vierailija
4/34 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaani

Kasvissyöjä

Vierailija
5/34 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistit vaatteet muilla miehillä kuin romaneilla

Vierailija
6/34 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on liikaa itseluottamusta.

Eikä tarpeeksi tatuointeja.

Vierailija
7/34 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alemmuudentuntoinen ihminen saa kehiteltyä ihan mistä asiasta vaan tuollaisen asian.

Siskoni mm suuttui ja syytti tästä kun

- kutsuin uutenavuotena meille kaksi pariskuntaa ja joimme kuohuviiniä

- kerroin sukulaisille kylässä miten työpaikallani joku sanoi jotain

- en laittanut lapsiani lähikouluun

- ajoin ajokortin

- lapset meni muskariin

Lista on ihan loputon.

Vierailija
8/34 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoruiluun osallistumattomuus ja vaitonaisuus omista yksityisasioista.

Vierailija
9/34 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun mensalaiset kuitenkin jossain vaiheessa sen lipsauttavat. Luulevat varmaan saavansa ihailua. Kaikki kolme tietämääni mensalaista kyllä pitävät itseään muita parempina ja kuvittelevat esimerkiksi muiden nielevän kaikki "fiksumman" jutut.

Vierailija
10/34 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoihin kyllästynyt kirjoitti:

Moni ei malta pitää mielipiteitään omanaan vaan hanakasti neuvoo muita, miten elämää pitäisi elää. Siitä tulee mielikuva, että he kuvittelevat tietävänsä paremmin, miten pitää toimia.

Joo, jos joku päsmäröi ja luulee paremmin tietävänsä vaikka sun omastakin elämästä kuin sinä itse, niin tulee ihan aiheestakin olo, että luulevat olevansa fiksumpia.

Sitten on noita ennakko-oletuksia, joissa ei välttämättä, ainakaan jokaisen kohdalla, ole mitään perää. (esim. ap:n esimerkki akateeminen) Eli ei jokainen akateeminen kuvittele olevansa jotenkin parempi ihminen kuin toiset.

Vierailija
11/34 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhempien mielestä siihen "leuhkuuteen" riitti ihan se että olen Helsingistä. Se oli heille ylitsepääsemätön asia.

12/34 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että joku ajattelee noin.

Tiedän akateemisiä, jotka eivät lue kuin ammattikirjallisuutta eivätkä tiedä kulttuurista mitään. 

Tiedän mensalaisia, jotka toimivat kaupanmyyjinä ja viihtyvät työssään. 

Vierailija
13/34 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvä tapa aina välillä muistuttaa tuohtuneita ihmisiä siitä, että et ole kukaan ja et ole mitään. Ihmisille tulee niin turvallisempi olo kun sisäistät mitättömyytesi heidän kuullen, varsinkin heihin verrattuna. Tosiasia kuitenkin on, että suurin osa ihmisistä on perseestä olevia narsisteja, jotka voisi hukuttaa säkissä järveen. Eikä se olisi mikään menetys.

Vierailija
14/34 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvoihin kyllästynyt kirjoitti:

Joo, jos joku päsmäröi ja luulee paremmin tietävänsä vaikka sun omastakin elämästä kuin sinä itse, niin tulee ihan aiheestakin olo, että luulevat olevansa fiksumpia.

Sitten on noita ennakko-oletuksia, joissa ei välttämättä, ainakaan jokaisen kohdalla, ole mitään perää. (esim. ap:n esimerkki akateeminen) Eli ei jokainen akateeminen kuvittele olevansa jotenkin parempi ihminen kuin toiset.

En varsinaisesti usko, että akateemiset kuvittelevat olevansa parempia ihmisiä. Ihmiset tosin ovat luonnostaan ylpeitä saavutuksistaan ja maisterin paperit varmaan on yksi ylpeyden aihe. Siitä varmaan monella vähemmän koulutetulle tulee mieleen, että sillä ylpeillään.

Vierailija
15/34 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyönti/veganismi

Alkoholista kieltäytyminen

Terveelliset elämäntavat

Huoliteltu ulkonäkö

Eettinen kuluttaminen

Varakkuus

Lisäksi pikkupaikkakunnalla olen saanut kuittailua jopa paperin kierrätyksestä. Alemmuudentuntoiset ihmiset näitä kommentteja heittelevät, muut ymmärtävät ettei toisten tapa elää ole muilta pois. Toisaalta melkein kaikki listassa olevat asiat tuntuvat olevan jonkinlaisia normeja isommissa kaupungeissa, ja saat osaksesi paheksuntaa jos näistä poikkeat - poislukien ehkä varakkuus ja alkoholista kieltäytyminen. 

16/34 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Appivanhempien mielestä siihen "leuhkuuteen" riitti ihan se että olen Helsingistä. Se oli heille ylitsepääsemätön asia.

Tuntuu olevan ylitsepääsemätön asia yllättävän monille palstalaisille, vaikka he eivät olisi koskaan käyneet Helsingissä.

Hämmästyttävä tilanne.

Vierailija
17/34 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raitis vaikka ei ole raskaana

Vierailija
18/34 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajelet sähköpyörällä, niin ihmiset ottavat heti sen asenteen että olet vihreä, että siksi ajelet. En.

Akateemisuus voi olla duunaripiireissä haitta, mutta akateemisille taas sellainen ihminen joka on lukenut ja sivistynyt, mutta jolta puuttuu koulutustausta on hankala tapaus.

Itse olisin vain että vau, jos joku on Mensasta.

Vierailija
19/34 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alemmuudentuntoinen ihminen saa kehiteltyä ihan mistä asiasta vaan tuollaisen asian.

Siskoni mm suuttui ja syytti tästä kun

- kutsuin uutenavuotena meille kaksi pariskuntaa ja joimme kuohuviiniä

- kerroin sukulaisille kylässä miten työpaikallani joku sanoi jotain

- en laittanut lapsiani lähikouluun

- ajoin ajokortin

- lapset meni muskariin

Lista on ihan loputon.

Alkoholin juominen ruoan kanssa unohtui listastasi.

Vierailija
20/34 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tykkää kotimaisista/nyky-Hollywoodin elokuvista/sarjoista.