Tänään olisi vanhempainilta mutta taidan jättää menemättä
Olkoonkin ekaluokkalaisen vanhempainilta. Tuskin jää mitään olennaista väliin.
Kommentit (46)
Joo, samat löpinät siellä vuodesta toiseen, joten jos ei nappaa niin ymmärrän, eikä onneksi sun lastakaan haittaa.
Kiva. Onneksi lapsesi ei ole samalla luokalla, meillä oli jo ekalla viikolla vanhempainilta ja siellä kiusaajien vanhempia ei jostakin syystä paikalla ollut, varmaan sama tilanne teilläkin, et kehtaa naamaasi näyttää.
Ja parin viikon päästä ihmetellään, että mikäs perkele se Wilma onkaan...?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 16:26"]
Joo, samat löpinät siellä vuodesta toiseen, joten jos ei nappaa niin ymmärrän, eikä onneksi sun lastakaan haittaa.
[/quote]
Ja juuri tästä syystä ei toki kannata niitä löpinöitä mennä kuuntelemaan edes sinä ekana vuonna ;D
Vanhempainiltoihin osallistuminen on tosiaan yksi niistä mittareista, joilla mitataan sitä hyvää vanhemmuutta eli kiinnostusta omasta lapsesta. Ap jättää väliin eli ei ole hyvä äiti eikä kiinnostunut lapsensa asioista. Opettajat ja paikalla olevat vanhemmat tekevät tämän päätelmän.
Ap taas
Lapsi on käynyt koulua vasta kolme viikkoa (on ekalla) joten aika epätodennäköistä että olisi jo ehtinyt kiusaajaksi asti. Tai sitten kodin ja koulun välinen yhteydenpito tökkii tosi paljon.
Yksinkertaisesti ei vain huvita mennä. Ollut jo pitkä päivä töissä ja nyt sitten pitäisi vielä ajaa yhteensä 40 kilsaa yhden tunnin takia. Tuskin siellä puhutaan kuin tyyliin Wilman käytöstä. Koulun käytännöt sinällään ovat jo tuttuja, ne käytiin aika tarkkaan läpi tutustumispäivän infotilaisuudessa.
Jos kyseessä olisi vanhempainvartti niin silloin tietenkin menisin.
Juu parempi vaan keskittyä sidukan ottoon. Niin ei lapsista kannata välittää, kyl ne pärjäilee omillaan
En mene minäkään, potuttaa ne yli-innokkaat vanhemmat jotka ovat aina keksimässä jotain hommia meille vanhemmille. Minä olen jo kouluni käynyt.
Voi voi, annat lapselle sellaista viestiä ettei hänen koulunkäyntinsä kiinnosta sinua. Älä sitten ihmettele, jos ei häntäkään kiinnosta...
Olen muuten huomannut, että hyvin pärjävien oppilaiden vanhemmat ovat aina mukana vanheimpainilloissa. Varmaan kertoo siitä, että lapsen koulunkäynnistä ollaan kiinnostuneita, ollaan mukana, kannustetaan, halutaan tietää asioista. Kyllä se heijastuu lapsen työskentelyyn.
Mulla kävi oikein tuuri tänä vuonna. Lapsen vanhempainilta oli lomani aikana ja oli juuri tuolloin Roomassa. Mikä onni!
nimin. Vanhempainiltoja vuodesta -97, eikä ne ole miksikään siitä muuttuneet tänä aikana.
Joo, ei kannata tutustua opeen, eikä niiden muiden lasten vanhempiin. Varsinkin kun on aika tärkeää tietää kenen kanssa se lapsi leikkii ja in case on ihan hyvä tuntea ne vanhemmat, kun joku kiusaa jotain tai pitää sopia kuljetuksista tai päästää lapsensa jonnekin leikkimään tai aletaan järjestämään esim. koulun päivää tai buffettia tai mitä nyt ikinä koululaisten kanssa tuleekaan eteen.
Mä olen iloinen, että tunnen kaikki lapseni luokan vanhemmat. Siitä on vain hyötyä.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 16:42"]
Mulla kävi oikein tuuri tänä vuonna. Lapsen vanhempainilta oli lomani aikana ja oli juuri tuolloin Roomassa. Mikä onni!
nimin. Vanhempainiltoja vuodesta -97, eikä ne ole miksikään siitä muuttuneet tänä aikana.
[/quote]
korjaus: minä olin Roomassa
Kannattaisi mennä. Ja olla eri mieltä muiden kanssa, jos ei tykkää formaatista.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 16:29"]
Ja parin viikon päästä ihmetellään, että mikäs perkele se Wilma onkaan...?
[/quote]
Tai kuka? Terkkari vai talkkari vai sihteeri ;)
Vanhempainillat on kyllä niin turhia, pakkopullaa.
Ensimmäisen lapsen kohdalla tulee ehkä jonkun verran hyödyllistä tietoa mutta itsekin kolmen lapsen äitinä aion jättää tämän syksyn vanhempainillat väliin. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten kiinnostunut olen lasteni koulunkäynnistä, en vain jaksa kuunnella samoja juttuja vuodesta toiseen.
Sinä siis haluat alusta asti viestiä lapsellesi, että ei vois vähempää kiinnostaa. Mutta kukin tyylillään. Älä sitten itse täällä palstoilla, kun koulusta alkaa tulla ikävämpiä viestejä asiattomasta käytöksestä ym.
Asun Keski-Euroopassa ja täällä vasta tuskaa onkin, kun järjestetään tutustumisiltoja vanhemmille, peli-iltoja ja lyhtykulkueita, askartelutuokioita vanhemmille klo 20 illalla... ihan hirveetä. Miksi pitäisi tällä tavalla olla tekemisissä vain siksi, koska lapset ovat samalla luokalla? Miksi pitäisi mennä grillaamaan jonkun Erkki-Pekan pihalle ja vääntämään smalltalkia muiden vanhempien kanssa?
Vanhempainilta nyt vielä menettelee.
Sanon kahden pojan äitinä, että turhaa löpinää vuodesta toiseen. Ei ikinä mitään asiaa. Jätän minäkin väliin, kun en halua tutudtua känkkäränkkä sijaiseen, joka on pahantuulinen. Edellinen opettaja olikin ihana. Tosin tarvitset Wilman tunnukset.
Ap taas
Kuten sanoin, koulun infotilaisuudessa keväällä kerrottiin aika kattavasti koulun käytännöistä, Wilman käytöstä jne. Se oli sellainen puolentoista tunnin tietopläjäys.
Kuljetuksista sun muista ei meidän tarvitse huolehtia, koska kaupunki hoitaa ne. Luokkakaverit (ne kaikki yhdeksän) tulevat joka puolelta maakuntaa joten on hyvin epätodennöistä että ainakaan tällä lukukaudella leikittäisiin yhdessä koulun ulkopuolella. Lapsella on tiivis kaveriporukka tällä suunnalla jonka kanssa viihtyy oikein hyvin.
Vanhempainvartti olisi aivan asia erikseen, koska siellä puhutaan vain ja ainoastaan lapsen asioista ja siksi näen, että se on tärkeämpi kuin vanhempainilta ja siitä en jäisi pois missään nimessä.
Hienoa, että kiinnostaa. Onnea valitsemallasi tiellä.