Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana varatulle miehelle

Vierailija
02.09.2013 |

36 vuotiaana 3 lapsen yh-äitinä huomaan löytäneeni itseni tilanteesta,jotta olen ehkäisystä huolimatta raskaana varatulle miehelle. Aikaisemmat lapseni ovat syntyneet parusuhteessa ja tämä raskaus ei todellakaan ollut suunniteltu. Kun saimme tietää asiasta, mies toivoi aborttia. En kuitenkaan pystynyt sitä tekemään, vaikka en aborttia millään tapaa tuomitsekaan. Omalla kohdallani vain se ei tunnu oikealta vaihtoehdolta, koska on kyse aikuisten ihmisten välillä olleesta seksisuhteesta ja mielestäni molempien tulisi kantaa tapahtuneesta vastuu. Nyt olen kuitenkin tilanteessa, jossa mies soutaa ja huopaa (minkä toki ymmärränkin) tyyliin "haluan tukea sinua ja kantaa vastuuni" toisena päivänä ja "Nyt lähdetään justiinsa eri suuntiin" taas toisena. Loppujen lopuksi tiedän,että hän ei halua erota vaimostaan,enkä sitä edes toivo, mutta toivoisin hänen ottavan vastuun lapsestaan. En kuitenkaan jaksa jatkuvaa ailahtelua, varsinkin kun hän vaatii minua vaikenemaan lapsen isyydestä, koska meillä on laaja yhteinen tuttavapiiri.Suoraan sanoen olen aika hukassa ja haluaisinkin virtuaalista vertaistukea ihmisiltä,jotka ovat olleet samassa tilanteessa. Tämän ikäisenä varmaan turha lähteä tuomitsemaan ketään,koska onhan näitä sattunut maailman sivu. RV nyt 17.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 15:52"]

Tekisit abortin...ei millään pahalla. Ois helpompaa kaikille ja sulla on nytkin paljon lapsia jotka kaipaa äitinsä huolenpitoa, uusi vauva sotkee kuvioita. Aikuinen ihminen ottaa vastuun teostaan, kyllä, mutta jos mies toivoo aborttia ja lähtökohdat on noin huonot niin minusta abortti olisi vastuullisempi vaihtoehto.

[/quote]

Ei se ole mikään syy tehdä aborttia että isä ei sitä halua. Vastuu on sitä että kantaa vastuunsa täysin.

Vierailija
62/67 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tässä nyt sotkettu usean ihmisen elämä aika perustavanlaisesti! Mitään helppoa tietä ulos ei ole. Syntyvän lapsen - abortin saa  rv:llä 17 tässä  Suomessa enää vain Terveydenhuollon oikeusturvakeskuksen päätöksellä "erityisistä syistä" , jotka tässä raskaudessa eivät taida täyttyä - parhaaksi olisi ehkä hyvä, että aikuiset alkaisivat nyt käyttäytyä niinkuin aikuiset.

Tässä tapauksessa se taitaa tarkoittaa sitä, että kumpikin osapuoli ottaa vastuunsa. Ap hyväksyy sen,  että tulee luultavasti olemaan myös 4. lapsen yh-äiti. Lapsen isä hyväksyy sen, että salasuhde tulee paljastumaan nykyiselle puolisolle, ja miettii, miten tämä tulee asiaan suhtautumaan. Jotta tähän tilanteeseen päästään, ap:n täytynee tehdä lapsen isälle täysin selväksi, että ellei tämä vapaaehtoisesti tunnusta isyyttään lastenvalvojalla, ap vie asian oikeuteen. Tämä antaa kuitenkin  vielä isälle sen 5 kk aikaa miettiä, kuinka tämän tilanteen omassa elämässään selvittää. Mitään yhteyttä esim. isän nykyiseen puolisoon en suoraan ottaisi, ja jos hän näin tekee saatuaan asian selville, tekisin selväksi myös hänelle, että hänen miehensä on tässä tilanteessa ollut uskoton, ja hän saa miehen kanssa selvittää ns. keskinäiset välit.

Ja koska tilanne on niin sanotusti v-mäinen lapsen isälle, ap:n saattaisi olla hyvä varautua myös siihen, että lapsen isä (tai tämän vaimo) reagoi tilanteessa tavalla, joka uhkaa hänen ja hänen lapsiensa turvallisuutta. Esim. voisi olla hyvä, että ap kertoisi päätöksestä lapsen isälle muuten kuin kasvotusten, eikä olisi tekemisissä tämän kanssa tämän jälkeen kuin julkisilla paikoilla. Samoin tilanteesta kannattaa kertoa ainakin yhdelle luotetulle ystävälle/sukulaiselle, ellei ap näin ole jo tehty. Väkivaltainen reaktio ei ole nimittäin ehkä todennäköinen, mutta kuitenkin ihan mahdollinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen etu ei mitenkään voi olla se, että lasta ei ole.

Vierailija
64/67 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä tuossa tilanteessa nyt niin ihmeellistä on? Mitä helvettiä lehmät täällä taas keuhkoaa? Älä välitä ap, nämä turvonneet, kävelevät meijerit samaistuvat miehen vaimoon, ja paskovat housuunsa kauhusta kun kuulevat tällaisia juttuja. Tosiasiassa teidän kaltaisianne tilanteita on maailma pullollaan, ja kaikkien maailman ongelmien keskellä tuo on hyvin, hyvin pieni ja mitätön. Kukaan ei ole kuolemassa, vaan uusi elämä on syntymässä, pidä siitä kiinni! Sinä et ole rikkonut miehen parisuhdetta ja perhettä, vaan mies on. Ratkaiskoon ongelman itse.

Vierailija
65/67 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin käy kun huoraa varatun miehen kanssa. Täytyy olla tyhmä ihminen, mutta eihän se mitään kun ei tarvi pelkää sitoutumista kun toinen on varattu.

Vierailija
66/67 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan tuosta seurata jotain hyvääkin sen miehen suhteessa. Meillä mies petti joskus aikoinaan vieraan kanssa ja vieras nainen luuli saavansa mieheni raskauden avulla. No niin ei käynyt, vaan perheessämme tuli iso kriisi, jonka seurauksena olemme siitä lähtien rakastaneet toisiamme enemmän kuin koskaan.

Lapseen mies ei halua pitää mitään yhteyttä, vaikka se sopisi minulle varsinkin kriisistä toipumisen jälkeen. Lapsen äiti ei suostu siihen ,koska ei saanut miestäni miehekseen. Että voi se näinkin mennä, eikä aina niin, ettei miehen vaimo anna pitää yhteyttä!

Jos tuo lapsi joskus haluaa itse ottaa mieheeni tai puolisisaruksiinsa yhteyttä, se olisi ihan toivottavaakin, kunhan hänen äitinsä ei sotkeudu asiaan millään lailla. Onhan kyseessä sentään meidän lastemme sisaruspuoli.

Vierailija
67/67 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 19:13"]

No voihan tuosta seurata jotain hyvääkin sen miehen suhteessa. Meillä mies petti joskus aikoinaan vieraan kanssa ja vieras nainen luuli saavansa mieheni raskauden avulla. No niin ei käynyt, vaan perheessämme tuli iso kriisi, jonka seurauksena olemme siitä lähtien rakastaneet toisiamme enemmän kuin koskaan.

Lapseen mies ei halua pitää mitään yhteyttä, vaikka se sopisi minulle varsinkin kriisistä toipumisen jälkeen. Lapsen äiti ei suostu siihen ,koska ei saanut miestäni miehekseen. Että voi se näinkin mennä, eikä aina niin, ettei miehen vaimo anna pitää yhteyttä!

Jos tuo lapsi joskus haluaa itse ottaa mieheeni tai puolisisaruksiinsa yhteyttä, se olisi ihan toivottavaakin, kunhan hänen äitinsä ei sotkeudu asiaan millään lailla. Onhan kyseessä sentään meidän lastemme sisaruspuoli.

[/quote]

ompa mahtavaa toimintaa näiltä "aikuisilta" ihmisiltä. ensin mennään panemaan toista naista ja sitten kun tulee lapsi ei haluta pitää mitään yhteyttä siihen. HIENOA! lapsi varmasti haluaisi nähdä tai edes kuulla isästään jotain. Jos lapsen äiti ei suostu tähän niin voi voi...kyllä aikuinen iso mies voisi kyetä ehkä neuvottelemaan ja taistelemaan lapsestaan jos haluaisi mm. oikeustoimet. pmmp.n mukaan olkaa yksin ja juoskaa karkuun! Anteeksi vain jos olen moralisti, mutta OKSETTAA tälläiset ihmiset!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi