Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaana varatulle miehelle

Vierailija
02.09.2013 |

36 vuotiaana 3 lapsen yh-äitinä huomaan löytäneeni itseni tilanteesta,jotta olen ehkäisystä huolimatta raskaana varatulle miehelle. Aikaisemmat lapseni ovat syntyneet parusuhteessa ja tämä raskaus ei todellakaan ollut suunniteltu. Kun saimme tietää asiasta, mies toivoi aborttia. En kuitenkaan pystynyt sitä tekemään, vaikka en aborttia millään tapaa tuomitsekaan. Omalla kohdallani vain se ei tunnu oikealta vaihtoehdolta, koska on kyse aikuisten ihmisten välillä olleesta seksisuhteesta ja mielestäni molempien tulisi kantaa tapahtuneesta vastuu. Nyt olen kuitenkin tilanteessa, jossa mies soutaa ja huopaa (minkä toki ymmärränkin) tyyliin "haluan tukea sinua ja kantaa vastuuni" toisena päivänä ja "Nyt lähdetään justiinsa eri suuntiin" taas toisena. Loppujen lopuksi tiedän,että hän ei halua erota vaimostaan,enkä sitä edes toivo, mutta toivoisin hänen ottavan vastuun lapsestaan. En kuitenkaan jaksa jatkuvaa ailahtelua, varsinkin kun hän vaatii minua vaikenemaan lapsen isyydestä, koska meillä on laaja yhteinen tuttavapiiri.Suoraan sanoen olen aika hukassa ja haluaisinkin virtuaalista vertaistukea ihmisiltä,jotka ovat olleet samassa tilanteessa. Tämän ikäisenä varmaan turha lähteä tuomitsemaan ketään,koska onhan näitä sattunut maailman sivu. RV nyt 17.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen lapsen yh eikä huolehdi raskaudesta kunnolla, ei hyvää päivää! Oletko kuullut kaksoisehkäisystä esim. pillerit ja kondomi? Miksi et hakenut heti jälkiehkäisyä? Tuskin raskaus tuli yllätyksenä. Taisit vain kuvitella, että saat lopultakin isän lapsillesi kun pamahdat paksuksi, eikös niin? Nyt täällä valitat tilannetta eli odotin siihen asti kun raskaus jo pitkällä. Vaikuttaa hyvin tarkoitushakuiselta toiminnalta. Sääli lapsiasi. Olet yhtä syyllinen kuin varattu mies.

Vierailija
22/67 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas pääsee mies kuin koira veräjästä. Naisen syytä kaikki - naistenkin mielestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjaa on tuominta kyllä, huh-huijaa..ihan hetkittäin tuntuu,jotta oikeasti olisi olemassa ihmisiä,jotka ei syyllisty virheisiin..no joo..mutta ONNEKSI tässä iässä jo tietää,että kenelle vaan voi sattua mitä vaan ja mitä enemmän toisia arvostelee/ tuomitsee,sitä varmemmin on jossain elämän vaiheessa itsellä samankaltainen tilanne edessä. Näillä kuitenkin mennään. Kiitokset kaikille asiallisesti vastanneille ja asiallista kritiikkiä esittäneille. Kaikki on pistetty korvan taakse ja pohdintaan. Mamman osalta keskustelu loppuu kuitenkin tähän. Valoa ihmiset, nekin jotka tuomitsevat, koska he sitä varmasti eniten tarvitsevat. :)

Vierailija
24/67 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen osalta tuo on jo pikkaisen isompi virhe.

Eihän sinun virhe ollut kuin menit aukaisemaan haarasi tuollaiselle munattomalle tossukalle.

Aikuinen ukko eikä tiedä, että raskaaksi voi tulla jos seksiä harrastaa...

Ja sitten pitääkin ottaa vastuuta.

Jos ei erikseen alussa sovita mitä tehdään tällaisissa tilanteissa.

Vierailija
25/67 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkakin oon kyllä sitä mieltä, että sinäkin saat sitä mitä oot tilannut.

Eli et tule kovin helpolla myöskään pääsemään kun asia tulee vaimolle ja lähipiirille tietoon. Luulis ainakin, että se on mies joka saa enemmän sontaa niskaansa, mutta et sinäkään siltä selviä.

t.63

Vierailija
26/67 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 22:26"]

Hurjaa on tuominta kyllä, huh-huijaa..ihan hetkittäin tuntuu,jotta oikeasti olisi olemassa ihmisiä,jotka ei syyllisty virheisiin..no joo..mutta ONNEKSI tässä iässä jo tietää,että kenelle vaan voi sattua mitä vaan ja mitä enemmän toisia arvostelee/ tuomitsee,sitä varmemmin on jossain elämän vaiheessa itsellä samankaltainen tilanne edessä. Näillä kuitenkin mennään. Kiitokset kaikille asiallisesti vastanneille ja asiallista kritiikkiä esittäneille. Kaikki on pistetty korvan taakse ja pohdintaan. Mamman osalta keskustelu loppuu kuitenkin tähän. Valoa ihmiset, nekin jotka tuomitsevat, koska he sitä varmasti eniten tarvitsevat. :)

[/quote]

Ja joo, luulisi että tuossa iässä oikeasti tietää, ettei aikuinenkaan ihminen voi tehdä ihan mitä hän haluaa.

Aikuinen ihminen kykenee sanomaan ei ja välttämään tällaisia tilanteita.

Vierailija
27/67 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat sen lapsen on alulle saattanut, täytyyhän jokaisen saada isänsä tietää, ei se ole salattava asia. Mieshän tässä on oikea luuseri, asia myös vaimon tietoon ja isyys tunnustus aikanaan että myös perii yms. Lapsi on se tärkein.

Vierailija
28/67 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 20:03"]

Olen ollut samassa tilanteessa. Nyt olen 6 vuotiaan lapsen äiti. Lapsi tapaa isäänsä silloin tällöin. Isä maksaa elatsmaksut. Isän vaimo ja muut lapset saivat tietää. Eroa ei silti tullut. Isää tapaa lastaan salaa, ainakin toistaiseksi. En kadu yhtään että pidin lapsen vaikka rankkaa on ollut.

[/quote]

yhteisestä tuttavapiiristä vielä. Meill. Osa yhteisistä ystävisttä tietää ja on suhtautunut ihan ok. Aluksi aika moni oli minun eli äidin puolella. Loppujen lopuksi ovat huomanneet ettei tarvitse valita puolta. Pahimmille juorukello ym. tutuille en ole kertonut.

Vierailija
29/67 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikeasti ymmärrä, minkälainen ihminen täyttää omia tarpeitaan muita satuttamalla ihan tietoisesti ja toteaa päälle, että kun hänellä ei le henkilökohtaista suhdetta satuttamiinsa ihmisiin, niin hänellä on oikeus tehdä näin.

Jokaisella ihmiselä on teoistaan vastuu. Jos panee varattua miestä, tekee valinnan, että osallistuu toisen perheen hajottamiseen ja satuttamiseen. Tekee valinnan, että oma nautinto ohittaa toisen perheen lasten oikeuden ehjään perheeseen. Tekee valinnan, että hyysää miestä, koka valehtelee, huijaa, puukottaa selkään eikä huolehdi lastensa hyvinvoinnista. Minä en kykenisi olemaan tuollaisen miehen ystävä saatikka että haluaisin minkäänlaists läheisempää suhdett tai riskiä siitä, että lapselleni tulisi tuollaisen luuserin geenit.

Ja kyllä, se mies tässä tekee perheelleen pahaa, repii, hajottaa ja rikkoo läheisiään, mutta varattua paneva nainen ei ole mikään viaton pulmunen, jolla on oikeus tehdä mitä vaan muiden tunteista välitämättä.

Surullisinta on ajatella, miltä tuntuu lapsesta olla se puolisisarusten perheen rikkova tekijä, ehkä kohtuuttoman vihan ja kateuden kohde. Miltä tuntuu ajatella äitiä, joka kolmen lapsen yh: na on innokkaana osallistunut toisen perhee rikkomiseen ja isää, joka on satuttanut luuserimaisella toiminnallaan kaikkia läheisiään? Eihän tällaisesta kasvualustata voi kasvaa itsetunnoltaan tervettä lasta. Kun vanhemmat ovat toimillaan satuttaneet lukuisia sivullisia ja viattomia, ei heidän toimintansa tulos takuulla saa onnellista lapsuutta. Nykyajan tasapainottomien ihmisten keskeltä tulee ainakin yksi mieleltään järkkynyt vaikeuttamaan tilannetta ja laskun maksavat lapset niin kuin aina.

Yyi, minkälaisia aikuisia ja vanhempia tässä sopassa on mukana. Epäempaattisia ja itsekeskeisiä hedonisteja, joiden omat tarpeet tulevat ykkösinä.

Vierailija
30/67 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisit abortin...ei millään pahalla. Ois helpompaa kaikille ja sulla on nytkin paljon lapsia jotka kaipaa äitinsä huolenpitoa, uusi vauva sotkee kuvioita. Aikuinen ihminen ottaa vastuun teostaan, kyllä, mutta jos mies toivoo aborttia ja lähtökohdat on noin huonot niin minusta abortti olisi vastuullisempi vaihtoehto.

Vierailija
31/67 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole sinusta eikä miehestä, vaan lapsesta. Onko oikein hänelle syntyä epätoivottuna, isänsä hylkäämänä? Pystytkö elättämään hänet ja tarjoamaan hyvän elämän? 

Vierailija
32/67 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sinun tarvitse aborttia tehdä! Etkä enää niin helposti pystykään.

Mutta olisiko hirveää jos joutuisit kantamaan yksin vastuun?

Vierailija
33/67 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun päätettävissähän asia on, mutta älä laske yhtään mitään miehen varaan, sillä jos teillä menee sukset ristiin, niin minimielarit on se mitä saat ja nekin jatkuvan riitelyn säestyksellä.

Vierailija
34/67 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti tuntuisi kyllä aika hurjalta vaihtoehdolta kun vauvan liikkeet tuntuvat jo...Vastuun osaan kantta yksinkin,mutta toki toivon,jotta isäkin jotakin vastuuta ottaisi..vaan taitaa olla turha toivo..

Vierailija
35/67 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asennoidu suosiolla niin että tulevaisuudessa olet yksin lapsen kanssa.

Sitten on posiitivista plussaa jos se mies ottaa vastuuta.

Mutta pitää myös valmistautua siihen, että miehen vaimo saa tietää ja saat vauvan lisäksi paskaryöpyn niskaan.

Vierailija
36/67 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapsiparkaa! Tuntuu jo kamalalta ajatuskin, että lapsen elämän yksi tärkemmistä asioista, oma isä ja kaikki siihen liittyvä olisi hyssyttelyn ja salailun kohde. Kannattiko syödä kuormasta? (=yhteinen tuttavapiiri). Mitä jos lapsi näyttää isältään? Vai ajattelitko hylätä koko tuttavapiirin?

Vierailija
37/67 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nähdään naisten tyhmyys, 3 lapsen yh ja vielä miettii mitä tehdä. Mies ei todellakaan tule kantamaan "vastuuta" eikä tarvitsekaan, ehkäisystä on huolehdittu ja sen pettäessä alkaa naisen vastuu -> abortti. Miten mies voisi edes kantaa vastuun enää tuossa tilanteessa, äly hoi älä jätä. Naisilla on ihme tarve yrittää pilata miehen elämä itsekkäillä syillä. Jos ei saa sellaista miestä rinnalle joka haluaa myös lasta niin jätä levittämättä niitä reisiäsi tai sitoudu 100% "ehkäisyyn". Pistää vihaksi moiset jakorasiat joista ei ole kantamaan itse vastuuta tosipaikan tullen. Taitaa olla naisten alhainen äö evoluution tulos? Saadaan lisää idiootteja huonosti kasvatettuja lapsia kansoittamaan muutenkin jo ylikuormitettua palloa.

Vierailija
38/67 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 16:22"]

Tässä nähdään naisten tyhmyys, 3 lapsen yh ja vielä miettii mitä tehdä. Mies ei todellakaan tule kantamaan "vastuuta" eikä tarvitsekaan, ehkäisystä on huolehdittu ja sen pettäessä alkaa naisen vastuu -> abortti. Miten mies voisi edes kantaa vastuun enää tuossa tilanteessa, äly hoi älä jätä. Naisilla on ihme tarve yrittää pilata miehen elämä itsekkäillä syillä. Jos ei saa sellaista miestä rinnalle joka haluaa myös lasta niin jätä levittämättä niitä reisiäsi tai sitoudu 100% "ehkäisyyn". Pistää vihaksi moiset jakorasiat joista ei ole kantamaan itse vastuuta tosipaikan tullen. Taitaa olla naisten alhainen äö evoluution tulos? Saadaan lisää idiootteja huonosti kasvatettuja lapsia kansoittamaan muutenkin jo ylikuormitettua palloa.

[/quote]

Kyllä miehelläkin on vastuunsa. Voisi käyttää kortsua. Jokainen tietää, että seksistä voi tulla ehkäisystä huolimatta raskaaksi. Myös miesten pitäisi tämä tietää. Jos ei tiedä, on kyllä astetta tyhmempi mies.

Vierailija
39/67 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajatellut hylätä tuttavapiiriä missään tapauksessa ja toisaalta koen hyvin vahvastikin,että minä en tässä ole se "suurin syntinen,jota ensimmäisenä kivellä heittää" koska minä en ole se varattu osapuoli. Itse olen ihan täysin valmis sanomaan,kuka lapsen isä on,mutta isä toivoo hyssyttelyä. Varsinkin siinä vaiheessa,jos lapsi on isänsä näköinen,en todellakaan aijo asiaa salata..kyse ei kuitenkaan ollut yhden illan jutusta vaan suhteesta, jossa mieskin hyvin halukas osapuoli.

Vierailija
40/67 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakisääteiset oikeudethan lapsella joka tapauksessa siis on eli isyys on tunnustettava (vaikka sitten dna testien saattelemana) ja elatukseen osallistuttava. Ehkäisyn pettäessä nainen ei ole ainut, jonka kannettava vastuu.