Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jyväskylällä ehkä Suomen kaikkein tylsin kaupunkikeskusta

Vierailija
21.08.2020 |

No okei, on siellä Prisma, Gigantti ja Seppä-niminen kauppakeskus, mutta näyttää silti minusta enemmän teollisuus alueelta kuin oikealta kaupungilta. Läpi yön ajanut ja kun kerran Jyväskylään poikketa, mutta näköjään ei kannattanut kun ei ollut mitään nähtävää.

Kommentit (174)

Vierailija
81/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää oli hauska 😄 Kas, kun et Pupuhuhtaan eksynyt.

Mitä siellä on?

Slummi.

Eikö se olekkaan Lohikoskella ja Kuokkalassa? Minulle on ainakin aina sanottu että Lohikoski ja Kuokkala on nogo-alueita kun siellä asuu vain nistejä ja juoppoja. Mutta Pupuhuhdasta en ole koskaan kuullut.

Pupuhuhta on se oikea slummialue sekä keltinmäki. Ei kuokkala niin paha ole.

Joo, samaa mieltä. Pupari ja Keltsu ovat nogo.

Keltinmäki näyttää slummilta neukkukuutioineen, mutta on kyllä aika rauhallinen lopulta.

Niin jos ei lasketa sitä että Keltinmäessä asuu paljon työttömiä, sossuasiakkaita ja mt-ongelmaisia.

Eikö siellä oo enää opiskelija-asuntoja?

Minun aikanani opiskelija-asunnot olivat Kortsupohjassa?

Vierailija
82/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jyväskyläläinen ja koronan vuoksi olin puoli vuotta käymättä keskustassa. Nyt kesällä käytiin kumppanin kanssa ja myös uusitussa satamassa ensi kerran. Keskusta oli suuri pettymys. Koko Torikeskus lähes tyhjänä ja muutenkin niin vaisua että ei keksitty kuin käydä Tokmannilla ja lähdettiin käymään satamassa kävelyllä. 

Oli kyllä järkytys huomata keskustan näivettyminen johon korona on tuonut vielä lisänsä. Mietittiin ylipäätään että mitä erityistä nähtävää Jyväskylässä on. Niin järvenrannat ovat hienoja kuten Jyväsjärvi ja Tuomiojärvi (toki eri tyylisiä täysin) mutta siinäpä se sitten onkin.

1970 Keskimaa osti Seppälästä keskeltä peltoa ison tontin ja alkoi rakentamaan Suomen ensimmäistä Prismaa. SIlloin keskustassa oli kaikki palvelut, ja Keskimaan hommaa pidettiin täysin järjettömänä.

Niin vaan näkivät kristallipallosta kuinka tulee tapahtumaan;

Nyt siellä Prisman vieressä on iso kaupakeskus. Silloin kun sitä kauppakeskusta rakennettiin, niin sen seinällä oli iso lakana jossa luki: "Seppä, täällä on koht kaikki".

Jyväskylän keskustassa on pysäköinti maksullista ja samaan aikaan pikkuliikkeet siirtyivät kohti kauppakeskuksia.

Jos keskustapysäköinti olisi ollut ilmaista niin keskustan pikkuliikkeet eivät olisi häipyneet. Ahneella on p-skanen loppu, ja nyt se ahne oli Jyväskylän kaupunki.

Minä en käy keskustassa enää lainkaan. Ei ole mitään asiaa sinne. Siellähän laskette konttoreissanne pysäköinnistä tulevia ropojanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisemallisesti on ainakin potentiaalia, vettä joka puolella. 

Vierailija
84/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partioaitta vois siirtyä keskustasta pois myös niin ei tartteis käydä ollenkaan.

Vierailija
85/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä on?

Slummi.

Eikö se olekkaan Lohikoskella ja Kuokkalassa? Minulle on ainakin aina sanottu että Lohikoski ja Kuokkala on nogo-alueita kun siellä asuu vain nistejä ja juoppoja. Mutta Pupuhuhdasta en ole koskaan kuullut.

Keltinmäki näyttää slummilta neukkukuutioineen, mutta on kyllä aika rauhallinen lopulta.

Niin jos ei lasketa sitä että Keltinmäessä asuu paljon työttömiä, sossuasiakkaita ja mt-ongelmaisia.

Helokantie on kyllä aika paha, mutta muuten Keltinmäki ei ole mikään alue, jota pitäisi kaikin voimin vältellä.

Jep, Kela Helokantiellä. Sinne ei uskalla hakea töihin, jos ei pääse omalla autolla ovelle asti.

Vierailija
86/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon slummi-keskusteluun niin Jyväskylässä ei ole selkeitä yksittäisiä slummialueita vaan itse koko Jyväskylä on yksi iso slummi. Sieltä kannatta muuttaa pois niin pian kuin vain mahdollista ennen kuin jää kaupungin vangiksi ja joutuu elämään siellä ikuisesti. Itse nostin kytkintä heti kun sain opiskelut opiskeltua enkä aio päästää omia lapsia koskaan opiskelemaan Jyväskylään.

Vierailija
87/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jyväskyläläinen ja koronan vuoksi olin puoli vuotta käymättä keskustassa. Nyt kesällä käytiin kumppanin kanssa ja myös uusitussa satamassa ensi kerran. Keskusta oli suuri pettymys. Koko Torikeskus lähes tyhjänä ja muutenkin niin vaisua että ei keksitty kuin käydä Tokmannilla ja lähdettiin käymään satamassa kävelyllä. 

Oli kyllä järkytys huomata keskustan näivettyminen johon korona on tuonut vielä lisänsä. Mietittiin ylipäätään että mitä erityistä nähtävää Jyväskylässä on. Niin järvenrannat ovat hienoja kuten Jyväsjärvi ja Tuomiojärvi (toki eri tyylisiä täysin) mutta siinäpä se sitten onkin.

1970 Keskimaa osti Seppälästä keskeltä peltoa ison tontin ja alkoi rakentamaan Suomen ensimmäistä Prismaa. SIlloin keskustassa oli kaikki palvelut, ja Keskimaan hommaa pidettiin täysin järjettömänä.

Niin vaan näkivät kristallipallosta kuinka tulee tapahtumaan;

Nyt siellä Prisman vieressä on iso kaupakeskus. Silloin kun sitä kauppakeskusta rakennettiin, niin sen seinällä oli iso lakana jossa luki: "Seppä, täällä on koht kaikki".

Jyväskylän keskustassa on pysäköinti maksullista ja samaan aikaan pikkuliikkeet siirtyivät kohti kauppakeskuksia.

Jos keskustapysäköinti olisi ollut ilmaista niin keskustan pikkuliikkeet eivät olisi häipyneet. Ahneella on p-skanen loppu, ja nyt se ahne oli Jyväskylän kaupunki.

Minä en käy keskustassa enää lainkaan. Ei ole mitään asiaa sinne. Siellähän laskette konttoreissanne pysäköinnistä tulevia ropojanne.

Vierailija
88/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka kaupungissa missä olen asunut, olen asunut just sillä pahamaineisella alueella tai taloyhtiössä. Sitten on ollut pirun rauhallista ja kiva asua. En tiedä olenko täysin psykopaatti vai liioitteleeko ihmiset näitä lähiöiden kauheuksia?

Olet todennäköisesti välttänyt ne halvimmat kerrostaloasunnot, joissa yleisemmin ne riehujat ja ongelmien aiheuttajat asuvat. Kun sellaisessa asuu kerran, niin tietää sitten sen menon.. Esim omassani haisee jatkuvasti se tietty vihreä huume. 

Haisee myös keskustan läheisellä asuinalueella Jyväskylässä.

Vierailija
89/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä on?

Slummi.

Minun aikanani opiskelija-asunnot olivat Kortsupohjassa?

Sielläkin oli, Kortepohjassa ja Laajavuoressa. Ja Myllyjärvellä. Mutta yksi hoito asui muinoin Keltinmäessä opiskelija-soluasunnossa.

Vierailija
90/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä on?

Käys kurkkaa! Suosittelen perjantai-lauantai yö aikaan. Kulttuuri ja maisemat tulee parhaiden esiin.☺

Vierailija
91/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon slummi-keskusteluun niin Jyväskylässä ei ole selkeitä yksittäisiä slummialueita vaan itse koko Jyväskylä on yksi iso slummi. Sieltä kannatta muuttaa pois niin pian kuin vain mahdollista ennen kuin jää kaupungin vangiksi ja joutuu elämään siellä ikuisesti. Itse nostin kytkintä heti kun sain opiskelut opiskeltua enkä aio päästää omia lapsia koskaan opiskelemaan Jyväskylään.

Alkoi kiinnostamaan että mihin muutit?

Vierailija
92/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä on?

Slummi.

Koassilla möivät pois sijoittajille kaikki mitä niillä oli Keltinmäessä ja Myllyjärvellä. Ne keskittyy nyt keskittämään opiskelija-asumista keskustaan. Vanhan keskusseurakuntatalon paikalle nousi vasta ikää uusia opiskelija-asuntoja ja tulevaisuudessa on kai tarkoitus että lisää rakennetaan vanhan pappilan ja Jyväskeskuksen tilalle.

Vierailija
93/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Jyväskylä paha ole, ainakaan omasta mielestä. Ei nyt isokaan mutta ei mikään kuollut kylä. Käyhän muuten Kokkolassa ni siinä näet tylsän keskustan :D :D

Vierailija
94/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun aloituksessa ei ollut mitään nähtävää.

Voitko perustella? Minä sentään petelin. Ja kuten kerroin ettei Jyväskylän keskustassa ollut miuta kuin Prisma, Gigantti ja Seppä -niminen kauppakeskus ja se näytti teollisuusalueelta. Tylsä, ilmeetön eikä yhtään kaupunkimainen. Joten ei mitään nähtävää. Nyt olen jo matkalla Tampereella joka sentään on oikea kaupunki.

Ap

Ok, perustelu: et ollut Jyväskylän keskustassa vaan sen vieressä, juurikin siellä teollisuusaluemaisella kauppakeskusten keskittymässä. En tiedä, miksi luulit sitä keskustaksi? Keskustassa on viehättäviä puistoja, museoita, pienempiä kauppoja, kävelykatua, terasseja, lyhyt matka rantaan...

Ja möliseviä ja häiriköiviä juoppoja aamusta iltaan. Miten noin pieneen keskustaan mahtuukin noin paljon julkijuoppoja...

Vierailija
95/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoi kiinnostamaan että mihin muutit?

Töiden takia Turkuun. Ei tämäkään mikään nätti kaupunki ole mutta keskustassa on oikeasti elämää ja palveluja eikä autiota ja tyhjiä liiketiloja. Jyväskylässä ei ollut mitään syytä jäädä sinne puhumattakaan Keski-Suomen huonosta työllisyystila testaa.

Vierailija
96/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä on näivettyvä pikkukaupunki.

Keskusta todella kuollut. Kävelykadun varrella runsaasti tyhjiä myyntitiloja + joku Torikeskus, Väinönkeskus, Forum jne, joissa myös tiloja vielä enemmän tyhjillään.

Ei keskustassa pyöri muut kuin alkoholistit ja mummot, joita 10 metrin välein olevat feissarit häiriköi.

Juu ja Jyväskylässä olen asunut yli 50-vuotta.

Vierailija
97/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Partioaitta vois siirtyä keskustasta pois myös niin ei tartteis käydä ollenkaan.

Samaa mieltä. Tai edes perustaa toisen myymälän Seppään.

Vierailija
98/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä on?

Slummi.

No kyllä se keltinmäkikin aika vatun slummia on! (Ollut aina)

Vierailija
99/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laajavuoren huipulle kannattaa kiivetä katselemaan maisemia.

Vierailija
100/174 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kaupungissa missä olen asunut, olen asunut just sillä pahamaineisella alueella tai taloyhtiössä. Sitten on ollut pirun rauhallista ja kiva asua. En tiedä olenko täysin psykopaatti vai liioitteleeko ihmiset näitä lähiöiden kauheuksia?

Sama :D. Lisäksi oon liikkunut kaikkiin vuorokauden aikoihin ja aina oon saanut kulkea rauhassa Pupuhuhdassa, Keltinmäessä, Hakunilassa, Koivukylässä jne...