Pakko laihtua, nälkä, mitä mä voin syödä etten liho?
Yritän laihduttaa viisi kiloa. Kauhea nälkä koko ajan. Olen tottunut napostelemaan koko päivän suklaata ja ties mitä herkkuja joten nyt olen vähän pulassa kun en saa enää.
Olen yrittänyt juoda vettä aina kun himo iskee. Mitä voisin syödä?
Aamulla join 1,5 kuppia kahvia maidolla ja söin yhden paahtoleivän mihin levitin vain margariinia. Oikein ohuesti.
Sitten maistoin ihan pienen palasen nektariinista mitä pilkoin lapselle.
Lounaaksi söin 1,5 nakkia sinapin kanssa kun iski kauhea himo.
Muuta en olekaan syönyt tänään. Vettä vain hörppinyt.
Mitä saisin syödä mikä vie nälän? Mutta sellaista mikä ei lihota ollenkaan.
Kuka osaa auttaa?
ap
Kommentit (19)
Ei sokeria, ei hedelmiä (fruktoosi), ei alkoholia, ei hiilareita (pastaa, leipää), ei riisiä, ei tärkkelystä (peruna, porkkana), ei maitotuotteita
Syö: vihanneksia, lihaa, kalaa, kananmunia, salatteja.
Tällä dieetillä ei nälkää nähdä ja olen itse laihtunut 4 kk:ssa 16kg.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 22:56"]
Ei sokeria, ei hedelmiä (fruktoosi), ei alkoholia, ei hiilareita (pastaa, leipää), ei riisiä, ei tärkkelystä (peruna, porkkana), ei maitotuotteita
Syö: vihanneksia, lihaa, kalaa, kananmunia, salatteja.
Tällä dieetillä ei nälkää nähdä ja olen itse laihtunut 4 kk:ssa 16kg.
[/quote]
Tämä siksi, että kaikki nuo kielletyt ovat sokeria, muodostunvat sokeriksi kehossa ja ovat hiivan ruokaa.
Mulla oli vuosia lipainoa, urheilukaan ei auttanut sanottavasti, vatsa turvoksissa, vaikka paaston kautta laihtui muuten. Sitten kun hiivan liikakasvun sai kuriin, niin pömppiskin lähti.
Itse oon laihduttanut suunnilleen tällaisilla eväillä;
Aamu; kaurapuuroa tai smoothie johon rahkaa, marjoja, puolikas banaani
Lounas; Salaattia, kasviksia, munakasta, kalaa tai lihaa, fetajuustoa tai raejuustoa, lasi maitoa tai mehua
Välipala; omena
Illalla noista edellä mainituista aineksista mielitekojen mukaan, mutta siis kuitenkin niin, että päivän aikana ei hirveästi kaloreita tule. Ja vettä paljon. Laihdutin n.5kg normaalipainon sisällä.
Aloita sillä, että jätät pois ne turhat herkut! Syöt normaalia kotiruokaa ja välipalat. Kiinnitä huomiota siihen että syöt kasviksia ja täysjyvätuotteita, hyviä rasvoja, laadukasta lihaa ja kalaa. Liiku päivittäin vähintään puolituntia. 5 kg lähtee varmasti leikiten, turhaan itseään on nälkäkuurilla pitää, pitemmän päälle siitä on vain haittaa.
Noh kaikkki lihottaa paitsi vesi kannattaa makeanhimoon syyä purkkaa jos koko ajan nälkä tee joku lautanen mis on esim kurkkuu ja porkkanaa.ja jos limsaa tekee mieli tee ite . vinkki on et otat light mehuu meillä on ollut sitä ja siin ei oo muuta ku 1kalori koko pullos sit otat vissyy Nii siint tulee limsaa tai sit otat vettä ja puristat sinne appelsiini,sitruunaa myös kiivii
Voi apua. Laihdutat ja päivä alkaa kahvilla ja paahtoleivällä. Just.
Jos nyt ihan ensimmäisenä aloittaisit siitä, että vaihdat vaikka sen paahtoleivän ruisleipään.
Voit syödä normaalit ateriat, jätät napsimiset ja herkut pois.
Annoskokoon kiinnität huomiota ettei kasva liian suureksi.
kaali, kurkku, tomaatti, paprika, näkkileipä ilman päällystettä, kahvi, tee, pepsimaksi.
Täytä vatsaa vihanneksilla ja syö varsinaista ruokaa vain vähän. Ei niillä vihanneksilla pysty lihomaan. Paahtoleipä sen sijaan ei kuituköyhänä mössönä mahaa täytä, eikä nakeissa ole mitään täyttävää. Tarvitset vähärasvaista proteiininlähdettä (kana, tonnikala, kalkkuna yms) ja kasviksia. Maitorahkaa, raejuustoa. Proteiini ja kuitu pitävät kylläisenä.
Sillä todellakin on merkitystä mitä syöt. Ideana laihdutuksessa on EHKÄISTÄ nälän kasvua liian suureksi oikeilla valinnoilla. Pystyt kyllä laihduttamaan kärsimättä näläntunnetta kun valitset oikeita ruoka-aineita. Hiiteen ne nakit ja paahtoleivät. Sama kuin yrittäisit saavuttaa kylläisyyden kahdella karkilla.
Et kai nyt ole tosissasi?
Syöt kunnon ruokaa, mutta pienemmät annokset, täytät lautasen salaatilla/kasviksilla.
Eli aamulla syöt kunnon aamupalan, jotta pärjäät lounasaikaan ilman naposteltavaa.
Lounaalla syöt salaatin tai keiton, sitten voitkin välipalaksi syödä vaikka hedelmän, ja päivälliseksi syöt kunnon ruokaa, illalla ennen kuin menet nukkumaan syöt vielä vaikkapa viilin tai jtn.
Korvaa osa perunoista/pastasta/riisistä muilla kasviksilla, ja kun laitat pastaa tai riisiä suosit täysjyvää.
Älä juo mehuja tai limppareita, äläkä laita sokeria kahviin.
Jos sinulla on ihan pakottava tarve päästä niistä kiloista erittäin nopeaan, osta VLCD-valmistetta kuten Nutrilettia tai Easy Diettiä ja syö pelkästään niitä kunnes kilot on pois. Niillä kuureilla menee ketoosiin ja muutamassa päivässä näläntunne katoaa. Lisäksi niistä saa välttämättömät ravinteet toisin kuin tuollaisesta kuvaamastasi äärikevyestä ruokailusta.
Suositeltavampaa kuitenkin, varsinkin jos pudotettavaa on vain 5 kg, on nämä mitä muut ovat kertoneet, että saat syödä ihan tavallista ruokaa mutta jätät vaan ne entiset pahat tavat kuten suklaan napostelut pois tai edes vähennät.
vihanneksia, vihanneksia ja vihanneksia.
http://www.wisegeek.com/what-does-200-calories-look-like.htm
esim. 1.5. kiloa selleriä!
Mä laihdutin pari vuotta sitten normaalipainon sisällä 10kg enkä muistaakseni ollut kertaakan nälissäni. Söin juurikin näin, kun täällä neuvottiin, eli kunnon aterioita, kasviksia, proteiinia, välillä herkuttelinkin. Join paljon vettä ja yrttiteetä.
Vatsalaukku kyllä pieneni, kun kiinnitin huomiota aterioiden kokoihin ja nytkin tulen helpommin kylläiseksi kuin ennen laihdutusta.
En ois kauaa nektariinin palasella ja paahtoleivällä jaksanut.
Kiitos mä yritän laihduttaa vähän paremmin! En ole tehnyt tätä ennen joten en oikein osaa. Tein lapsille nakkikeittoa mutta en syönyt itse sitä. Pitäisi kai ottaa sitten ihan vähäsen keitosta.
ap
[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 14:06"]
Idiootti.
[/quote]
Ap kysyy,mitä voi syödä lihomatta ja ehdotat idioottia?
Kannibalismi on laitonta,muuten oikein varteenotettava ehdotus!
Minä, entinen napostelija, laihdutin 8 kiloa napostelemalla porkkanoita. Kotiruokaa söin ihan niin kuin ennenkin, mutta kaiken turhan ja ylimääräisen korvasin porkkanoilla.
Paino putosi ja pääsin eroon napostelusta.
Pashtoleipäkin voi olla ruista tai täysjyvää