Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anopille pojat ovat poikia ja tytöt tyttöjä

Vierailija
02.09.2013 |

Alkoipahan taas ärsyttää. Anoppi esitteli pikkuautokokoelmaa ja sanoi "tämä laatikko otetaan esille kun meillä käy pieniä poikia". Koska lähiperheessä ei ole pieniä tyttöjä, heitä varten ei ole varauduttu tietenkään ollenkaan.  Vain autoja, ja vain pojille. Ilmankos apelle ja pojilleenkin on hienot autot kaikki kaikessa.

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välit poikki välittömästi!

Vierailija
2/102 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai siis tarkasti ottaenhan tuossa pitäis olla että anopillesi on pojat poikia ja tyttöjä ei ole olemassakaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppisi on oikeassa. Älä uikuta. Takaisin keittiöön siitä.

Vierailija
4/102 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt ihan ymmärrä tätä aloitusta... Eli onko tässä ongelma nyt se, että anopin luona ei ole tyttöjen leluja, nukkeja, barbeja ym., vai mikä oli ongelma? Ekö ihan kaikille yleensä pojat ole poikia ja tytöt tyttöjä?!? Täh?!

Vierailija
5/102 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkeja ja leipomista tytöille, autoja ja korttipelejä pojille, pinkit vaatteet tytöille, siniset pojille, tytöille ammatiksi hoitaja tai opettaja, pojille insinööri. Näin se menee meilläkin. T. Insinöörisminiä

Vierailija
6/102 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 12:22"]

Alkoipahan taas ärsyttää. Anoppi esitteli pikkuautokokoelmaa ja sanoi "tämä laatikko otetaan esille kun meillä käy pieniä poikia". Koska lähiperheessä ei ole pieniä tyttöjä, heitä varten ei ole varauduttu tietenkään ollenkaan.  Vain autoja, ja vain pojille. Ilmankos apelle ja pojilleenkin on hienot autot kaikki kaikessa.

[/quote]

Minä olisin sanonut, että voihan ne tytötkin leikkiä autoilla. Meillä minä olen tehnyt pientä asennekasvatusta viimeiset parikymmentä vuotta osallistumalla niin "naisten" kuin "miesten" töihin (huom: lainausmerkit tarkoituksella). Samaa asennekasvatusta on tehnyt tyttäreni. Ollaan yhdessä niin rakennettu mökkiä, oltu metsätöissä kuin hoidettu ruokahuoltoakin. Anoppi alkuun ihmetteli halkoja hakkaavaa, sahan ja vasaran käytön taitavaa miniäntekelettä, mutta ei enää varmaan viiteentoista vuoteen.

Anopilleni oli pitkän aikaa itsestäänselvää, että lapsenlapsipojille ostetaan 10-v lahjaksi puukko, ja tytöille jotain muuta. Nyt kun oma tyttäreni on seuraavana täyttämässä 10 (vanhin tyttöserkuksista, vanhimmat ovat kaikki poikia), niin ilmeisesti anoppi on tullut siihen lopputulokseen, että kyllä tytöllekin voi puukon antaa :-)

Vierailija
7/102 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähipiirissä ei ole tyttöjä ollenkaan niin anopin pitäisi silti ostaa kokoelma nukkeja kaappiin?

Vierailija
8/102 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 12:37"]

Jos lähipiirissä ei ole tyttöjä ollenkaan niin anopin pitäisi silti ostaa kokoelma nukkeja kaappiin?

[/quote]

Eiko pojat voi leikkia nukeilla? Pitaako poikien leikkia vain autoilla?

Vierailija
9/102 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 12:50"]

[/quote]

[/quote]

Pojat eivät halua leikkiä nukeilla. Eikä autoillakaan, jos on pyssyjä saatavilla.

Vierailija
10/102 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siellä pitäisi olla tytöille tavaraa, jos ei kerran ole tyttöjä niillä leikkimääkään??

Vierailija
11/102 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ne pojat tahtoisi leikkiä nukeilla? Tosin ei talouksissa joissa ei ole omia lapsia, mielestäni tarvitse valtavia leluvarastoja ollakaan. Mutta jospa anoppisi tarkotti sitä, että pikkuautot otetaan esille kun heillä käy niitä pieniä poikia, ja anoppi sanoi näin siksi kun heillä ei pieniä tyttöjä käy? Ehkä heillä tytötkin leikkisivät samoilla pikkuautoilla jos ne ovat ainoat lelut mitä löytyy.

Vierailija
12/102 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että mitä? Anopillasi on itsellään ollut vain poikia, ja nyt ongelma on se että heillä ei ole tallessa leluja tytöille? Joita ei siis edes ole? Miten niitä olisi voinut edes kertyä aikoinaan? Mulla on kolme poikaa, nuorin on 6v ja voin kyllä suoraan sanoa, että YHTÄÄN tyttölelua ei kämpässä enää ole, kun kaikki leikkivät Star wars -legoilla tai pelaavat futista. Joskus oli joku yksittäinen nukke, mutta kun kaapit on jo niin täynnä että ovet eivät mene kiinni, niin olen sen osan, millä kukaan ei leiki, laittanut luiskaan. Eli jos sun tyttösi josku avioituu mun poikani kanssa (toivottavasti ei jos on äitiinsä tullut) ja saavat tyttöjä, tuokoot omat vaaleanpunaiset härpäkkeensä mukanaan. 

Vierailija
13/102 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on varmaan se, että koetaan ettei tytöt voi leikkiä autoilla.

Perseestä.

Vierailija
14/102 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiset on vaikeita. Mun mielestä paras ratkaisu on antaa niitten olla mitä on. Kotona sitten voi lapset leikkiä kaikilla mahdollisilla leluilla. Minä ainakin turvaan siihen, että kodin avoimella ilmapiirillä on suurempi vaikutuskuin satunnaisilla mummolavierailuilla. Jos lasta ihmetyttää mummon sanomiset, niin niistä voi vaikka jutella lapsen kanssa ja kertoa, että joittenkin mielestä muka poikien pitää leikkiä tietynlaisilla leluilla ja tyttöjen tietynlaisilla. Voi vaikka sanoa, että joskus ennen vanhaan luultiin niin, ja siksi vanhat ihmiset saattaa ajatella vähän höpsösti näistä asioista.

Vierailija
15/102 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 12:55"]

[/quote]

[/quote]

Pojat eivät halua leikkiä nukeilla. Eikä autoillakaan, jos on pyssyjä saatavilla.

[/quote]

Ala nyt vitsaile. Kerrotko tan kenties kaikille nukeilla leikkiville pikkupojille itselleenkin, etta eivat ole poikia jos leikkivat nukeilla? Tai etta eivat ole poikia, jos edes haluavat leikkia nukeilla?

Mietipa muuten joskus, milloin ensimmaiset pyssyt on keksitty, ja kuinka pitka ja syvallinen symbioottinen suhde niilla on ollut ihmisen kanssa ihmisen evoluutiossa, ja kuinka siita seuraa poikalasten synnynnainen vaisto leikkia pyssyilla. Tai jotain muuta yhta rationaalista.

Vierailija
16/102 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 13:02"]

Siis että mitä? Anopillasi on itsellään ollut vain poikia, ja nyt ongelma on se että heillä ei ole tallessa leluja tytöille? Joita ei siis edes ole? Miten niitä olisi voinut edes kertyä aikoinaan? Mulla on kolme poikaa, nuorin on 6v ja voin kyllä suoraan sanoa, että YHTÄÄN tyttölelua ei kämpässä enää ole, kun kaikki leikkivät Star wars -legoilla tai pelaavat futista. Joskus oli joku yksittäinen nukke, mutta kun kaapit on jo niin täynnä että ovet eivät mene kiinni, niin olen sen osan, millä kukaan ei leiki, laittanut luiskaan. Eli jos sun tyttösi josku avioituu mun poikani kanssa (toivottavasti ei jos on äitiinsä tullut) ja saavat tyttöjä, tuokoot omat vaaleanpunaiset härpäkkeensä mukanaan. 

[/quote]

Ehka ongelma kuitenkin on taa sama ajatusmaailma, kun sulla tassa viestissa. Eli etta tytoilla ja pojilla on ja pitaa olla erilaiset lelut. Etta tytot eivat voi leikkia niilla Star wars -legoilla, vaan tarvitsevat jotain vaaleanpunaisia tyttojuttuja. Etta pojille ei tarjota missaan vaiheessa mahdollisuutta leikkia myos niilla "tyttojen leluilla", vaan paatetaan valmiiksi heidan puolestaan, etta haluavat vaan autoja ja pyssyja.

Vierailija
17/102 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niin, nuorin tyttölapsenlapsi on nyt 9 joten tyttövarusteet on hävitetty. Pikkuautoja pidetään varalla 4 vee lapsenlasta (asuu muilla mailla) ja muita mahdollisia poikakyläilijöitä varten. t. ap

Vierailija
18/102 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilla on siis vain poikia lapsenlapsina? Eihän tuo sitten välttämättä ole sovinismia, vaan ihan vaan toteamus. Jos niitä kylässä käyviä tyttöjä ei ole.

Jos anoppi alkaisi meidän tytölle selittää, miten tytöt eivät leiki autoilla, niin se kyllä ärsyttäisi melkoisesti, mutta toisaalta se mitä tapahtuu kotona (= tyttö on ominut isoveljen pikkuautokokoelman, ja leikkii niillä joka päivä), ratkaisee eikä mummon satunnaiset kommentit.

Ikävä kyllä päiväkodissa sukupuoliroolit jyrää, ja se kyllä myös vaikuttaa lapsiin.

Vierailija
19/102 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 13:02"]

Ongelma on varmaan se, että koetaan ettei tytöt voi leikkiä autoilla.

Perseestä.

[/quote]

Mä jo aattelin että eikö kukaan hoksannut aapeen pointtia?

Juu, todella perseestä tuommoinen. Mun ei miehen pappa olis millään antanut mennä laittamaan aurauskeppejä mökkitien varteen... Tai sille ei edes juolahtanut mieleen että minä, NAINEN voisin ne laittaa.

Vierailija
20/102 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Pojat saa kyllä leikkiä nukeilla. Mutta ei kai anopin nyt niitä nukkeja tarvi kotiinsa ostaa? Ostakoon äiti sitten kotiinsa varmuuden vuoksi jos poika vaikka haluaakin niillä leikkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän