Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Takaisin yhteen vai ei?

Vierailija
02.09.2013 |

Kertokaapa omia näkökulmia seuraavaan tilanteeseen.

Mies ilmoitti vuoden vaihteessa, ettei ole tyytyväinen nykyiseen elämäänsä ja halusi erota 20 vuoden yhdessä olon jälkeen. Arki tuntui vievän voimat, työ oli raskasta ja hän koki, ettei meillä ollut enää pariskuntana toisillemme mitään annettavaa. Noh, kävi niin, että miehellähän oli alkanut edellisenä kesänä suhde, josta sain tietää, kun mies oli muuttanut pois kotoa. Olimme avopari, joten asiat sain järjestettyä nopeasti kuntoon ja kuukaudessa ero oli ns. selvä (ei tietenkään tunne puolella). Mies muutti uuden naisen luo ja minä jatkoin arkea koululaisten kanssa. Lapset tapasivat isäänsä pari kertaa kuussa.

Nyt mies on eronnut tästä "elämänsä naisesta" ja tajuaa tehneensä elämänsä virheen erotessaan minusta ja hajottaessaan perheemme. Mies haluaa tulla takaisin kotiin. On valmis mihin tahaansa ja lupaa/haluaa korjata kaiken.

Eihän se noin vaan mene. En ole ottanut miestä takaisin. Hän loukkasi minua syvästi kun henkseleitä paukutellen lähti ja jätti minut. Mutta pitäisikö minun harkita miehen takaisin ottamista?

Rahallisesti pärjään yksin, tottakai kahden aikuisen tuloilla eläminen oli helpompaa. Rahat kuitenkin riittää.

Tunteet miestä kohtaan olen onnistunut kuollettamaan. Pettymys on oikeastaan se sana joka kuvaa tunteitani häntä kohtaa parhaiten.

Mutta se miksi edes käyn tätä ajatusleikkiä on lapset. Lapset toivovat, että isä tulisi takaisin. Toisaalta lapsilla on kaikki hyvin ja tapaavat kyllä isäänsä. Olisiko isän kotona asuminen sitten lapsille jotain niin poikkeuksellisen tärkeää, että mies pitäisi ottaa takaisin tämän takia?

Oisko kommentteja?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 14:47"]

Totta kai mies on muka tehnyt virheen. Hän haluaa säästää rahaa ja olla passattavana sinun luonasi. Nyt olisi oikea aika miehelle itsenäistyä ja oppia ottamaan vastuu teoistaan. 

[/quote]

En minä ole miestä takaisin kotiin ottanut enkä ota ainakaan nykyisen tunteen perusteella.

Vierailija
22/24 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteet voi kyllä tulla takaisin, mutta tällaisessa tapauksessa, veikkaan että joudutte molemmat tekemään todella paljon töitä. Etenkin mies! Ja hänen on syytä tiedostaa, että siltikään paluu takaisin vanhaan ei ole ollenkaan varmaa. 

Terapia olisi ehdoton. Miehen kannattaisi varmaan aloittaa ensin itsekseen ja jos sinä päätät että annat vielä mahdollisuuden miehelle, niin voitte jatkaa yhdessä.

Ihmiset tekee virheitä, ja mä uskon siihen että tuollaisenkin jälkeen voi vielä onnistua yhteenpaluu, mutta esim itsestäni en ole varma olisinko tarpeeksi vahva siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut kaikkia lukea..mutta omasta kokemuksesta sanoisin että ei kannata palata.

Itse olen ollut kahdesti aviossa, ja molemmissa on asuttu erillään ja palattu.

Ja molemmilla kerroilla olen todennut avioeron tullen kuitenkin että ei olisi pitänyt palata takaisin. Arki palaa hyvin nopeasti samoille jumiutuneille uomilleen, ja sitten alkaa homma rakoilla. Voi olla että miehelläsi alkaa taas ruoho aidan takana houkutella, tovi paluun jälkeen.

Voisin kuvitella paluun onnistuvan sillä tavoin jos olisitte sitoutuneet hakemaan apua,ja tukea parisuhteeseen, ettei arki pääse lipsumaan samoille uomilleen..mutta..toisaalta:

Parempi vaan jatkaa omaa elämää, eikä haikailla takaisin. Elämällä voi olla jotain muutakin annettavaa..

Oppi on mennyt perille ja kolmatta paluu kertaa ei enää omalla kohdallani tule. ;)

Vierailija
24/24 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap itse tiedät asian parhaiten.

Jos ei ole tunteita niin ei ole tunteita, mutta taitaa kuitenkin olla 20 vuoden yhdessä olon jälkeen. Onko luottamusta?

En huomannut ehdottiko kukaan tätä aikaisemmin, mutta eihän mikään estä seurustelemasta ilman yhteen muuttoa. Samalla selviää, onko miehellä kyseessä enemmän katto pään päälle tilanne vai todellista tunteiden paloa ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan