Kaljuuntuvat naiset laittakaa parhaat vinkit ongelman hoitoon tähän
Itse hieron päänahkaa ja käytän silikonittomia ja sulfaatittomia pesu- ja hoitoaineita. Käytän myös Biorionin stimuloivaa hoitonestettä. Vielä ei mitään apua ole näistä ollut ja päälaki kohta ihan paljas :(
Kommentit (52)
galubää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
TK:ssa ei ole osaamista. Kaljuuntumisen syy täytyy selvittää. Tuo rasvoittuminen voi viitata taliköhnään tai talipunkkiin.
Ihotautilääkärille mars!Eli yksityiselle... En tiedä onko varaa. Ap
lähete ihotautisairaalaan,ei se ole yksityinen,ja kyllä terkkarissakin osataan testata asioita
ja naisen kaljuuntumiseen ei auta mikään,se on
ei mitkäään ruokajutut eikä tahnat tms, rahanhaaskausta
Liity Facebookin alopecia ryhmään,saat kunnollista oikeaa tietoa.
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
Kysyn vaan mille alapeukutit,ei ollut huuhaata tässä vastauksessa!
Onkohan missään tai kellään tietoa kuinka moni suomalaisnainen käyttää peruukkia? Lienee yleisempää kuin luulemmekaan. Hyväähän ei välttämättä edes heti hoksaa, liian paksun ja epäsopivan toki helpommin.
Peruukkia ei voi edulliseksi sanoa jos tonni pitää vuodessa maksaa. Toki jos tukka loppuu tai tippuu ei enää ole vaihtoehtoa. Mutta luvut millä sitä joku laski edulliseksi olivat käsittämättömiä.
Tarkoitan että jokaikisellä meillä ohuttukkaisella menisi kuin luonnonlakina noin suuria määriä rahaa päähämme. Ei. Menemään toki saa mutta onko pakko? Ei. Eikä tarvi silti itse Fiskarsseilla nyrhiä.
Käyn pelkällä leikkuulla kerran kahdessa kuussa eli malli saa vähän kulahtaa, en raski useammin eikä tukkakaan kasva niin kovaa vauhtia. Hinta on 43e ja vuodessa 258e. Tervashampoo, halpa muotovaahto. Riittänee hyvinkin vaikkapa tuo loppu 42e niihin vuodessa.
Siis käytän näköjään kolmesataa euroa tukkaani vuodessa. Se on paljon rahaa sekin, naiset! Miehet käy 20e leikkuulla. Enkä edes kuulu tuonne osin jopa kuvottavaan pihistelyketjuun :) vaan tienaan ja myös elän täysin normaalisti.
Kampaamokulut vain ovat naisille tabu. Se on paikka jonne sitä rahaa on ikään kuin okei syytää ihan loputtomasti. Ei oikeasti tarvi kaikkea sitä antaa tehdä mitä he myyvät.
Kyse on itsetunnosta. Jos olet malli, ymmärrän. Mutta jonkun meidän tavispirkkojen tukka... onko se todella niin merkittävä asia arjesss että se on koko ajan 10+++?
Toki omat rahat voi ja tulee käyttää kuten tahtoo. Herättelen vain teitä. Jos tonni tukkaan on vähän joka vuosi niin huhhuh.
Menin vuosi sitten yksityispuolen ihotautilääkärille, joka kertoi, että ainoa mikä oikeasti auttaa, on Rogaine (liuoksella on muitakin kauppanimiä). Olen käyttänyt sitä vahvempaa liuosta (50mg), jota lisätään vain iltaisin ennen nukkumaanmenoa (10 suihkausta, sitten hierotaan sormin päänahkaa). Sitä miedompaa laitettaisiin myös aamuisin, minulle liian hankalaa. Yksi pullo kestää noin kuukauden. Hiustenlähtö loppui noin kuuden viikon kuluttua Rogainen aloittamisesta, takaraivolla hiukset ovat tuuhentuneet (hiukseni ovat ohuet ja lasimaiset), mutta eteen hiuksia ei ole tullut( nk. kalju paistaa läpi). En ole vielä menettänyt toivoani, koska hiuksia on kuitenkin kasvanut jonnekin. Ihotautilääkäri sanoi, että realistinen odotusaika selkeille muutoksille on ainakin vuosi. Sekä antoi ymmärtää, että jos lopetan käytön, niin todennäköisesti hiustenlähtö alkaa uudestaan. Suhtaudun tähän siis niin, että hampaidenpesun lisäksi iltarutiineihin kuuluu 10 suihkausta ja päänahan hieronta. Olen 61-vuotias, käyn kampaajalla 6 viikon välein värjäyttämässä harmaat piiloon, mutta muuten hoidan hiuksiani curly girl -metodilla= pesen hiukset pelkällä hoitoaineella, en föönaa niitä, iltaisin levitän latvoihin aloe vera - geeliä. Hiukseni näyttävät nyt paremmilta kuin muutama vuosi sitten
Vierailija kirjoitti:
Peruukkia ei voi edulliseksi sanoa jos tonni pitää vuodessa maksaa. Toki jos tukka loppuu tai tippuu ei enää ole vaihtoehtoa. Mutta luvut millä sitä joku laski edulliseksi olivat käsittämättömiä.
Tarkoitan että jokaikisellä meillä ohuttukkaisella menisi kuin luonnonlakina noin suuria määriä rahaa päähämme. Ei. Menemään toki saa mutta onko pakko? Ei. Eikä tarvi silti itse Fiskarsseilla nyrhiä.
Käyn pelkällä leikkuulla kerran kahdessa kuussa eli malli saa vähän kulahtaa, en raski useammin eikä tukkakaan kasva niin kovaa vauhtia. Hinta on 43e ja vuodessa 258e. Tervashampoo, halpa muotovaahto. Riittänee hyvinkin vaikkapa tuo loppu 42e niihin vuodessa.
Siis käytän näköjään kolmesataa euroa tukkaani vuodessa. Se on paljon rahaa sekin, naiset! Miehet käy 20e leikkuulla. Enkä edes kuulu tuonne osin jopa kuvottavaan pihistelyketjuun :) vaan tienaan ja myös elän täysin normaalisti.
Kampaamokulut vain ovat naisille tabu. Se on paikka jonne sitä rahaa on ikään kuin okei syytää ihan loputtomasti. Ei oikeasti tarvi kaikkea sitä antaa tehdä mitä he myyvät.
Kyse on itsetunnosta. Jos olet malli, ymmärrän. Mutta jonkun meidän tavispirkkojen tukka... onko se todella niin merkittävä asia arjesss että se on koko ajan 10+++?
Toki omat rahat voi ja tulee käyttää kuten tahtoo. Herättelen vain teitä. Jos tonni tukkaan on vähän joka vuosi niin huhhuh.
En laskenut edullisiksi, vaan päin vastoin sanoin että tonni on jo _pitkä penni_, mutta esim. Helsingissä se menee kohtalaisen helposti kampaajalle + tarvikkeisiin vuodessa. Ja totesin, että sillä rahalla saa jo monta ihan hyvää peruukkia.
Kommenttini oli tarkoitettu ihan vaan suhteellistamaan asiaa, kun monesti kuulee että hyvät peruukit ovat niin kalliita ettei pysty. Eli pointtini oli että peruukki ei välttämättä tule kalliimmaksi kuin hiuksiin panostus muutoinkaan.
Edullisimmillaan hiuksiin ei toki mene yhtään rahaa jos ei värjää, eikä käy kampaajalla eikä laita muillakaan tavoin hiuksiaan. Ja sitten on kuluja kaikkea siltä väliltä.
t. se kommentoija joka laski kuluja
Hiustenlähdön yksi syy voi olla myös punajäkälä joka on alopecian tapainen autoimmuunisairaus. Oireina mm. päänahan kihelmöinti. Saattaa näyttää tali-ihottumalta. Ihotautilääkäri ja myös terveyskeskuslääkäri voi tehdä diagnoosin. Varsin yleinen ihotauti, mutta ikävä kyllä päänahassa aiheuttaa pysyvää hiustenlähtöä jos sille ei tee mitään. Itse sairautta ei voi parantaa (se voi toistua ja levitä koko keholle), mutta oireita helpottaa reseptillä saatavat hydrokortisoniliuokset.
Vierailija kirjoitti:
Täh... Ollaan luettu varmaan ihan eri keskustelua. Kukaan ei todennut että tonni olisi vähän? 🙄 Vaan päin vastoin pitkä penni.
Vierailija kirjoitti:
Päänahkaan olisi hyvä olla saatavilla microblading tyyppinen tatska myös pisteinä tehtynä. Näin sais kaljun piiloon. Ulkomailla on näitä jo miehille.
Idea on hyvä, mutta siinä vaiheessa kun tukkaa lähtee enemmän ja ne pisteet ovat levinneet sinivihreiksi läiskiksi... 🤪 Ei muuten näytä kulmissakaan järin hyviltä.
Onko ketään jolla olisi ihan todetusti lähtenyt tukka rautavajauksen vuoksi ja palautunut kun ferritiini/hemoglobiini on taas ok?
Vierailija kirjoitti:
Minulla (40+) sama tilanne, tukka lähtee eikä mikään auta. Olen nyt hyväksynyt jo asian ja heti kun saan asian hoidettua, ajelen hiukset siiliksi ja hankin peruukin tai muutaman. Tällä hetkellä menossa armoton googletusvaihe kun etsin tietoa millainen peruukki olisi hyvä, mitä pitää ottaa huomioon jne. Odotan jo sitä vaihetta että minulla on jatkossa aina tukka (peruukki) hyvin. :)
Asenne 😊
Hormonit voi silti olla epätasapainossa.