Kaljuuntuvat naiset laittakaa parhaat vinkit ongelman hoitoon tähän
Itse hieron päänahkaa ja käytän silikonittomia ja sulfaatittomia pesu- ja hoitoaineita. Käytän myös Biorionin stimuloivaa hoitonestettä. Vielä ei mitään apua ole näistä ollut ja päälaki kohta ihan paljas :(
Kommentit (52)
Suosittelen oikeasti solumineraaleja, oikeasti auttaa. Pitää olla vai sinulle räätälöity resepti, ei mitään haitallista, ei hormoneja tai muutakaan. Miksi pitää aina lääke olla joka vaivaan kun monet onglmat hoituu aika pienellä asialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päälaen kaljuuntuminen kuulostaa perinnölliseltä, eikä siihen taida oikein auttaa muu kuin mahdollisesti spiresis, mutta ehdottomasti ihotautilääkärille.
Onko sulla kokemusta lääkkeestä? Haittavaikutukset? Ap
Mulla se ei palauttanut kaikkia menetettyjä hiuksia (joillakin onnekkailla voi käydä niinkin), mutta vähän kuitenkin palautui, ja parasta tietysti ettei kaljuuntuminen enää pahentunut. Mitään haittavaikutuksia en ole huomannut.
Mulle riittäisi tämä harva tukkakin. Eli se riittää jos pysättäisi hiustenlähdön. Saitko lääkkeen terveyskeskuksesta vai ihotautilääkäriltä? Ap
Rogainesta kokemuksia kuulisin myös mielelläni. Haittavaikutuksia? Ap
Itselläni hiukset alkoivat ohentumaan parikymppisinä. Kevin yksityisellä jollain kaljuuntumisasiantuntijalla (luin paljon netistä artikkeleita ja etsin käsiini osaavan ihotautilääkärin) lähes kymmenen vuotta myöhemmin. Totesi hiusteni todellakin ohentuneen joka puolelta ja määräsi verikokeita 300 eurolla. Testasivat kaikki, jotka voisivat vähänkin selittää hiusten ohenemista. Itselläni oli heittoa rauta-arvoissa, mutta ei sillä ollut lopulta mitään apua hiustenlähtöön, vaikka saatiinkin ne normalisoitua. Vapaata testosteroinia minulla on elimistössä yli kymmenkertainen määrä keskivertonaiseen, mutta koska kuukauskierto on normaali ei silläkään ollut vaikutusta mihinkään (tämän jälkeen saanut myös lapset ihan normaalisti). Kaikki eivät niille standardisuorille mahdu. Lopputuloksena taisi palaa testeihin ja lääkäreihin, ultriin lähemmäs 1000 euroa ja diagnoosina oli vain, että jotkut naisevat vain kaljuuntuvat. Naisilla kuitenkin kaljuuntuminen yleensä on tasaisempaa kuin miehillä, joten harvemmin tulee mitään pälvikaljua. Tasaisesti kalju olen siis minäkin, eikä asialle kuulema voi tehdä yhtään mitään. Käytännössä näin kymmenen vuotta testien jälkeen minulla on todella ohuet hiukset (ja ohuemmat kuin kymmenen vuotta sitten)... mutta on ohuita hiuksia muillakin. Mikään ei niitä hiuksia takaisin tuo. Stressi myös lisää hiusten lähtöä, joka reagoi kuukausia viiveellä, joten kaikki se stressaaminen aiheutti vain entistä pahemman sulkasadon. Eniten ehkä auttoi se, että oppi vain asian hyväksymään.
Ap. solusuolot, miksi haluat lääkkeitä? Kun kehosi ei oireile siksi kun et saa lääkettä vaan siksi kun sinulla on puutostiloja. Miksi et kokeilisi solusuoloa purkki maksaa reilu 20e ja siinä on 400 tablettia joita otat aluksi 3 kertaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni hiukset alkoivat ohentumaan parikymppisinä. Kevin yksityisellä jollain kaljuuntumisasiantuntijalla (luin paljon netistä artikkeleita ja etsin käsiini osaavan ihotautilääkärin) lähes kymmenen vuotta myöhemmin. Totesi hiusteni todellakin ohentuneen joka puolelta ja määräsi verikokeita 300 eurolla. Testasivat kaikki, jotka voisivat vähänkin selittää hiusten ohenemista. Itselläni oli heittoa rauta-arvoissa, mutta ei sillä ollut lopulta mitään apua hiustenlähtöön, vaikka saatiinkin ne normalisoitua. Vapaata testosteroinia minulla on elimistössä yli kymmenkertainen määrä keskivertonaiseen, mutta koska kuukauskierto on normaali ei silläkään ollut vaikutusta mihinkään (tämän jälkeen saanut myös lapset ihan normaalisti). Kaikki eivät niille standardisuorille mahdu. Lopputuloksena taisi palaa testeihin ja lääkäreihin, ultriin lähemmäs 1000 euroa ja diagnoosina oli vain, että jotkut naisevat vain kaljuuntuvat. Naisilla kuitenkin kaljuuntuminen yleensä on tasaisempaa kuin miehillä, joten harvemmin tulee mitään pälvikaljua. Tasaisesti kalju olen siis minäkin, eikä asialle kuulema voi tehdä yhtään mitään. Käytännössä näin kymmenen vuotta testien jälkeen minulla on todella ohuet hiukset (ja ohuemmat kuin kymmenen vuotta sitten)... mutta on ohuita hiuksia muillakin. Mikään ei niitä hiuksia takaisin tuo. Stressi myös lisää hiusten lähtöä, joka reagoi kuukausia viiveellä, joten kaikki se stressaaminen aiheutti vain entistä pahemman sulkasadon. Eniten ehkä auttoi se, että oppi vain asian hyväksymään.
Vosiko sun tapauksessa auttaa ihan e-pillerit? Mä lihava ja yli 35 niin en voi käyttää niitä. Ap
Olen menossa ylihuomenna ihotautilääkärille hiustenlähdön takia vuosien jahkailun jälkeen. Voin raportoida sitten, oliko hyötyä :)
t. Nelikymppinen nainen
Vierailija kirjoitti:
Olen menossa ylihuomenna ihotautilääkärille hiustenlähdön takia vuosien jahkailun jälkeen. Voin raportoida sitten, oliko hyötyä :)
t. Nelikymppinen nainen
Kiinnostaa todellakin mitä sinulle sanovat siellä! Tule kertomaan, kun olet käynyt. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vosiko sun tapauksessa auttaa ihan e-pillerit? Mä lihava ja yli 35 niin en voi käyttää niitä. Ap
Olen tosiaan käynyt ihotautilääkärillä, sisätautilääkärillä, endogrinologilla gynegologilla, joka on erikoistunut hormonitoimintaan ja e-pillereitäkin olen syönyt myöhemmin endometrioosin hoitoon, eikä niillä ole mitään vaikutusta hiuksiin. Suosittelisin ap sinua aloittamaan siitä ihan yksityisestä ihotautilääkäristä, joka tietää jotain kaljuuntumisesta. Kuten sanoin itse laitoin tonnin menemään vastauksia etsiessäni aivan hukkaan.https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0… "Suomessa naistyyppistä kaljuuntumista on arviolta joka toisella 40–60-vuotiaalla naisella ja kolmella neljästä yli 65-vuotiaasta naisesta". Eli edelleen ei se mitenkään harvinaista ole. Rahaa saa menemään ja varmasti jokainen vitamiinivalmistaja lupaa upeat kutrit ja jokainen shampoo samaten, mutta edelleen liputan ihan sen puolesta, että käy varmistamassa ettei kärsi puutostaudeista ja sen jälkeen stailaa ne hiukset niin ettei haittaa vaikka päässä olisi vain pari hassua haiventa ja elää täysillä.
Paras keino on peruukki. Sitten ei tarvitse joka aamu miettiä, miten saisi ohenevista hiuksista edes vähän siedettävän näköiset.
Päänahkaan olisi hyvä olla saatavilla microblading tyyppinen tatska myös pisteinä tehtynä. Näin sais kaljun piiloon. Ulkomailla on näitä jo miehille.
Onko rauta-arvot kunnossa? Mulla aiheutti raudanpuutos reipasta hiustenlähtöä.
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
TK:ssa ei ole osaamista. Kaljuuntumisen syy täytyy selvittää. Tuo rasvoittuminen voi viitata taliköhnään tai talipunkkiin.
Ihotautilääkärille mars!Eli yksityiselle... En tiedä onko varaa. Ap
lähete ihotautisairaalaan,ei se ole yksityinen,ja kyllä terkkarissakin osataan testata asioita
ja naisen kaljuuntumiseen ei auta mikään,se on
ei mitkäään ruokajutut eikä tahnat tms, rahanhaaskausta
Liity Facebookin alopecia ryhmään,saat kunnollista oikeaa tietoa.
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
Vierailija kirjoitti:
Paras keino on peruukki. Sitten ei tarvitse joka aamu miettiä, miten saisi ohenevista hiuksista edes vähän siedettävän näköiset.
Käy lääkärissä siis ja joko lähete ihotautilääkärille ja sitten lähete peruukkiin,sen saat apuvälineenä,yhden vuodessa,siihen saa maksusitoumuksen ja saat sen kunnan apuvälinekeskuksesta.
Kaffepulla kirjoitti:
TK:ssa ei ole osaamista. Kaljuuntumisen syy täytyy selvittää. Tuo rasvoittuminen voi viitata taliköhnään tai talipunkkiin.
Ihotautilääkärille mars!
Kunhan ap muistaa välttää Hiusakatemiaa yms tieteeseen perustumattomia huuhaahoitoja.
Aja hiukset pois jos mikään mui ei auta. Nykyään on hyväksyttyä olla lyhythiuksinen tai jopa kokonaan kuula. Ainakin herätät huomiota ja näyt omalaatuisella ja itsenäisellä rohkealla hiustyylillä.
Minulla (40+) sama tilanne, tukka lähtee eikä mikään auta. Olen nyt hyväksynyt jo asian ja heti kun saan asian hoidettua, ajelen hiukset siiliksi ja hankin peruukin tai muutaman. Tällä hetkellä menossa armoton googletusvaihe kun etsin tietoa millainen peruukki olisi hyvä, mitä pitää ottaa huomioon jne. Odotan jo sitä vaihetta että minulla on jatkossa aina tukka (peruukki) hyvin. :)
Hirvittää.
Tädillä lähti aikanaan 40+ tukka lähes täysin. Äidilläni hyvät paksut hiukset. Ei alopeciaa ollut, tosin sitäkin on suvussamme.
Tässä sitä elellään ihan kohta samoilla lukemilla tädin kaljuuntumisvuosien kanssa.
Mietin aina silloin tällöin kuinka käy. Ohuethan nämä ovat luontojaan ja hennot, lasimaiset. Vähän kuin puolivälistä tädin ja äidin hiusten välistä. Saisinpa pitää edes nämä.
Kampaamossa eivät pidä erityisen tai huomattavan ohuina.
Nykyään on niin hyviä nuo peruukit, että turhaa stressata asiaa jolle ei mitään voi. Vie vain suotta elämäniloa. Kivoja peruukkeja vaan vaikka joka päivälle erilainen ja menoksi.
Jos ajattelee että käy kampaajalla 4x vuodessa esim. leikkaus+väri ja kaikki tökötit mitä me useimmat hiustenlähdöstä kärsivät käytämme, siinä on jo pitkä penni. Helsingissä menee kampaajallekin + kaikkiin aineisiin helposti vuodessa lähes tonni. Saati sitten jos kampaajalla käy joka kk.
Tonnilla saa jo oikeasti ihan hyviä peruukkeja useammankin, jos nyt ei ihan kaikkein kalleimpiin satsaa. Ja sillä tonnilla kyllä saa jo yhden ihan todella laadukkaan aitohiusperuukin, jos niin tahtoo.
Itsekin siis kärsin asiasta, tarkoitukseni on kannustaa meitä ja teitä kaikkia. <3
Mulla se ei palauttanut kaikkia menetettyjä hiuksia (joillakin onnekkailla voi käydä niinkin), mutta vähän kuitenkin palautui, ja parasta tietysti ettei kaljuuntuminen enää pahentunut. Mitään haittavaikutuksia en ole huomannut.