Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat tekevät oikein, kun lopettavat Tuksun itsetuhon tien

Vierailija
01.09.2013 |

mahdollistamisen. Tällaisen kirjeen on isä kirjoittanut 35-vuotiaalle lapselleen. (poimittu Hymyn keskustelupalstalta)

Papan teksti:

Rakas tyttäreni Johanna. Olet 35-vuotias ja ajautunut kauas uskosta. Käytökselläsi vahingoitat lähimmäisiäsi ja itseäsi. Siskosi Julian vakava sairaus ei ole leikin asia, etkä tunnu tätä ymmärtävän. Et vaikka kerta toisensa jälkeen olet ollut osallisena tapahtumissa, joiden johdosta siskosi on joutunut sairaalaan ja median riepoteltavaksi. Viimeisien vuosien aikana elämänhallintasi on kadonnut kokonaan ja olet teoillasi tuonnut häpeää koko perheellesi. Nyt olisi jo korkea aika lopettaa menneessä eläminen ja unohtaa katkeruus, jota sisälläsi kannat. Et ole enää lapsi, vaan aikuinen nainen ja sen olisi jo suotavaa alkaa näkymään käytöksessäsi.

Et voi loputtomasti syyttää muita asioista, joista olet itse vastuussa. Et voi jatkaa valheellista elämääsi loputtomasti, tämä sinun olisi hyvä ymmärtää. Muiden syytteleminen omista hairahduksistasi ei puhdista sinun mainettasi, eikä auta sinua löytämään nöyryyttä, kuten on ollut teemana lukuisissa vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen opetuksissa. Jumala ei rakasta sitä, joka synnissä elää. Olen huolissani sinusta ja toivon, että saisit tehtyä täyskäännöksen elämässäsi, ettei sielusi joudu ikuiseen kadotukseen.

Raamattu sanoo:

"Kunnioita isääsi ja äitiäsi, niin kuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt, että saisit elää kauan ja menestyisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa." ja "Lapset, olkaa vanhemmillenne kuuliaisia Herraa totellen, sillä se on oikein."

'Kunnioita isääsi ja äitiäsi' on ensimmäinen käsky, johon liittyy lupaus: 'jotta menestyisit ja eläisit kauan maan päällä'."

Ala Johanna elämään omaa elämääsi ja yritä ymmärtää, että teoillasi olet satuttanut ihmisiä. Tie anteeksiantoon pitää lähteä sinusta itsestäsi, et voi vain olettaa, että tekosi unohtuu. Kun palaan Suomeen, keskustelen kanssasi jatkosta Jollaksen kodissamme, jota olet kerta toisensa jälkeen käyttänyt haureuden tyysijana. Viinin kyllästämänä olet viennyt mukanasi myös siskosi Julian pahoille teille ja nyt vuosien jälkeen Julian terveydentila on mikä on. Toivon, että mietit näitä asioita vakavissasi ja ymmärrät, että elämä ei voi jatkua näin. En tule enää jatkossa sallimaan tuollaista toimintaa kodissani.

Toivon, että alat vakavissasi etsimään toista asuntoa, siltä varalta, että emme pääse yhteisymmärrykseen jatkosta. Päihteiden käytön pitää loppua, samoin kuin lain rikkominen ja ihmisten herjaaminen ja syytteleminen.

Kaikella rakkaudella isäsi. Ymmärrä, että olen huolissani sekä terveydestäsi, ä sielustasi.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 01:38"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 23:20"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 18:39"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 12:36"]

Minustakin Tuksussa on jotain koukuttavaa, miten kukaan ihminen ehtii soosata noin paljon ja jatkuvasti. Aina kun luulee, että nyt on tullut pohjanoteeraus, ei kun seuraavana päivänä uudestaan jaloilleen ja pökköä pesään?

[/quote]

Juuri tästä syystä uskon, että jos Johanna saisi asiansa raiteilleen ja suunnan ylöspäin, hänestä voisi ihan oikeasti tulla jotian "suurta". Hänessä on jotain erityistä "voimaa ja potentiaalia", kunhan saisi sen kohdistettua oikeisiin asioihin.

[/quote]

Samaa mieltä. Tyypissä on jotain karismaa, se on pakko myöntää. Ja sellainen retee anteeksipyytelemätön asenne on jotenkin raikasta ja harvinaista tässä vaatimattomuus-on-hyve-kansan piirissä.

[/quote]

Siinä on jotain samaa Cheekin kanssa.

[/quote]

Niin hullulta kuin tämä kuulostaakin, niin totta! :D vielä kun tuksu osaisi kkääntää asian positiivisesti edukseen ja lopettaisi sekoilun.

Vierailija
42/73 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta siinä ei ole mitään raikasta, että on saanut linnatuomion pahoinpitelystä, lemmikit otettu huostaan huonon kohtelun takia, jättänyt veronsa maksamatta, huorittelee äitiään ja siskoaan julkisesti ja esittelee parilla sadalla persettään maakuntien räkälöissä. Häiriköi ja mokailee minkä ehtii, mutta mikään ei ole omaa syytä.

Vertaus cheekiin on todella ontuva. Cheek tekee musiikkia omalla tyylillään. Ei pyytele anteeksi, jos jotakuta ei miellytä, eikä tarvitsekaan. Johanna voisi sen sijaan vilkaista joskus peiliin ja miettiä, missä menikään pieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo kirje mitään lopeta.

Vierailija
44/73 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana esikoistytär jatkaaa vanhempiensa kunnioittamista

Joukkopsykoosia liikkeellä!

"Johanna Mia Mari Tukiainen
Molemmat vanhempani ovat joutuneet joukkopsykoosiin, mistä tästä pitäisi nyt kiittää.....??????? Xxx Xxx Halsualta, joka on n.4-kymppinen nainen, naama roikkuu perseessä ja rikoksia on takana vaikka kuinka paljon. Vai mites olisi itse piru, joka yrittää riitauttaa kaikki keskenään ja aiheuttaa eripuraa?????????? Mulla ei ole isälleni mitään muuta viestiä tällä hetkellä kuin: HAISTA PASKA!!!!!!
Tykkää · · Jaa · 22 minuuttia sitten lähellä paikkaa Helsinki ·"

Johanna Mia Mari Tukiainen
"Olethan sinäkin lihava. Otata vaan vatsamakkarasta kiinni , niin ei tarvitsetaulukoita. Lopeta Johanna, ei tuo johda mihinkään. Olet selvästi kykenenemätön näkemään edes itseäsi , puhumattakaan, että ymmärtäisit mitä olet tehnyt. Hae apua , sinä olet sairas ihminen. Sinulle nauretaan , kun häpäiset itseäsi ja elät kuvitelmissasi. Ensimmäinen askel on tunnustaa omat virheensä. Noin vihainen ja katkera ihminen ei voi hyvin." KUINKA ALAS ISÄ VOI VAJOTA ESIKOISTYTTÄRENSÄ KANSSA?? EIKÖ LAPSET OLE TEHTY RAKASTETTAVIKSI EIKÄ TUOMITTAVIKSI??
Tykkää · · Jaa · 7 minuuttia sitten lähellä paikkaa Helsinki ·"

http://www.hymy.fi/keskustelu/t1027,1375

Vierailija
45/73 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän uusin julkinen kirje on liikuttavaa luettavaa

Kirjeenvaihto jatkuu
On julkisena sen seinällä.

Markku Tukiainen
noin tunti sitten lähellä paikkaa Helsinki, Southern Finland

Ihmiset ihmettelee miksi olen nyt julkisesti puuttunut tyttäreni tekemisiin. Ei tämä mukavalta tunnu, mutta kaikkea muuta on yritetty. En minä Johannalle pahaa halua, mutta mitä muutakaan tässä voi tehdä, kun tyttären itsetuhoinen elämä on jo nyt johtamassa vankilaan? Perhe on Johannaa tukenut, olemme yrittäneet Johannaa auttaa ja hänen kanssaan on keskusteltu ihan kahden kesken. On rukoiltu, on yritetty rakkaudella vaikuttaa turmiontiehen, mutta mikään ei auta. Johanna pakenee valheelliseen, kuvittelemaansa todellisuuteen ja löytää elämänsä tilaan syyn aina jostain toisesta. Johanna pakenee pahaa oloaan ja polttaa sillat takanaan.

Ei kukaan ymmärrä miten raskasta on, kun oma tytär elää synnissä ja on alentanut itsensä koko kansan pilkan kohteeksi. Ei se mukavalta tunnu, kun haluaisit aikuista tytärtä auttaa, mutta mitä voit tehdä, kun ihminen itse ei virheitään näe? Alamäki on ollut karmiva, eikä se ylevää ole, kun oma tytär pesee likapyykkinsa julkisesti. Panettelee, solvaa, uhkailee ja pahoinpitelee. Nyt ihmiset näkee, miten raskasta elämä on ollut. Toivottavasti edes tämä saisi Johannan hetkeksi pysähtymään ja tutkimaan elämäänsä. Johanna, ei kai elämäsi voi olla sitä mitä haluat itsellesi?

Johannan elämässä olet joko hänen puolellaan ja kannustat valheeseen tai sitten olet häntä vastaan. En minä voi kuin vedota ihmisiin, toivottavasti löydätte sydämestänne sen verran myötätuntoa, että ette enää tue tätä turmiollista elämää. Vetoan teihin, lopettakaa Johannan tilaaminen keikoille. Itse Johanna on tiensä valinnut ja haikeana on pakko tunnustaa, että oma rohkeuteni ei ole ennen tätä riittänyt puuttumaan asioihin. En voi kuin toivoa, että en ole myöhässä. Kyllä minä olen joutunut tutkimaan sieluani ja olen joutunut kohtaamaan epäonnistumiseni kasvattajana. Olen rukoillut voimia ja anteeksiantoa sekä minulle, että Johannalle.

Johanna epäilemättä näkee tämän hyökkäyksenä, vaikka sydän vereslihalla yritän häntä auttaa. Johanna on tavoilleen uskollisena aloittanut julkisen hyökkäyksen minua kohtaan. Olemme taas saanneet uhkailua osaksemme, Johanna on manipuloinnut ihmisiä ottamaan yhteyttä ja itse lähettelee katkeria ja julmia viestejä perheenjäsenilleen. On luvannut laittaa lisääkin ja uhannut tappaa itsensä, kuten monesti aikaisemminkin. Olen henkisesti varautunut siihen, että lisää tulee ja rukoilen, että valitsemallani tiellä jaksan loppuun asti kulkea. Kiitos kaikille teille, jotka olette kannustavia viestejä laittanut ja puolestamme rukoillut.

Ei tarkoituksenani ole Johannaa loukata, joskus vaan valheelle rakennettu pitää romuttaa, että voi uutta rakentaa. En voi kuin toivoa, että Johanna löytää sisimmästään rohkeutta ja nöyryyttä pysähtyä pohtimaan tilannettaan. En voi kuin rukoillen toivoa, että Johanna löytää takaisin Jumalan armoon.

Johanna: Ole hyvä ja palauta Jollaksen asuntomme avaimet ja hae tavarasi sunnuntaihin mennessä. Jos et niitä nouda, heitämme ne roskalavalle. En ole sinulle vihainen, enkä halua sinulle mitään pahaa, en vain enää voi tukea synkkää matkaasi kohti kadotusta. Toivon kaikesta sydämestäni, että löydät takaisin luoksemme. Tämä on raskainta mitä olen koskaan joutunut tekemään, vielä joskus ymmärrät sen. Kuten itsekin minua loukataksesi sanoit, minulla on omat puutteeni ja ongelmani. Minä tiedän miltä tuntuu päihdeongelmien kanssa elää. Minä pääsin Jeesuksen armosta irti, siksi tiedän, että sinäkin voit raskaan tien voittajana kulkea. Luovuta elämäsi Jeesukselle ja auta itseäsi, ennen kuin on myöhäistä.

Vierailija
46/73 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
47/73 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos tämä Tuksun isä sama henkilö, joka kuuluu Facebookissa ryhmään:

"Aikuiset hiljaa, kun lapsi puhuu - kuuntelemalla lasta luot tulevaisuuden"

Ei tainnut sitten olla hiljaa.

Vierailija
48/73 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.seiska.fi/Viihdeuutiset/Nain-Johanna-Tukiainen-vastaa-Markku-isalleen/1016152

"

Mun isä yrittää tehdä kaikkensa, jotta hän saisi pelastettua oman avioliittonsa. On törkeetä ja röyhkeää, että oma tytär sotketaan avioliitto-ongelmiin."

Ihan kauhea ihminen, eikä tarvi kysyä kumpaa tarkoitan. Tuksu on toisaan tullu kaapista ulos ja lässytykset lässytetty.

Vierailija
49/73 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että vihdoin heräsivät, oikea aika olisi ollut yli 10v. sitten. Toivottavasti näin käy myös niille peräkammareille joskus  ( tunnen pari, jonka touhu on tätä samaa ja ikää vielä enemmän kuin nti Tukiaisella, mutta äiti ei vaan pysty laittamaan pihalle näitä, vaikka tämän eläkkeen vievät, eivätkä rahoita toimiaan kuten tämä kansakynttilä show-tanssija).

Vierailija
50/73 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onneksi tämäkin ovi on nyt kiinni. Raja menee jossakin. Ainakin välillä.

Julkkis-BB:n käsikirjoittaja paljasti yksityiskohtia tänään alkavan kauden asukkaista.

Julkkis-BB:n asukkaat astelevat BB-taloon tänään kello 21 alkavassa suorassa lähetyksessä. Nyt käynnissä on Julkkis Big Brother Extra.

Ohjelman käsikirjoittaja Joni Soila paljasti ohjelmassa hetki sitten, että kohujulkkis Johanna Tukiaista ei tulla näkemään talossa.

Soilan mukaan myöskään kukaan aiemmilla BB-kausilla talossa ollut ei tule mukaan tälle kaudelle.

Julkkis BB-asukkaiden keski-iäksi Soila paljasti 41 vuotta.

Asukkaat selviävät suorassa lähetyksessä Subilla klo 21. alkaen.

IS

Vierailija
51/73 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tuo kirje aito tai ei, minusta on väärin syyttää Johannaa Julian päihde- ja terveysongelmista. Myös Julia on aikuinen nainen jonka pitää itse kantaa vastuu itsestään.

Vierailija
52/73 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä todentaa kirjeen aitouden?

Vierailija
53/73 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freaks, the bunch of them.

Vierailija
54/73 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se löytyy isänsä Face-book-sivulta

http://www.hymy.fi/keskustelu/t1027,575

Vierailija
55/73 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, Facebook, tuo nykyperheiden olohuone...

Vierailija
56/73 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu...ja vuos sitten isukki Johanna juhlissa oli poliisin asuun pukeutuneena seuraamassa tyttären "tanssia" toisen ladyn kanssa....jees...mistäköhän on erikoisuutensa Johanna perinyt...

Vierailija
57/73 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se isä asuu Espanjassa. Varmaan kätevää kohdata Facessa.

Vierailija
58/73 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin kirjoitettu. toivottavasti johanna ja julia löytää oikealle tielle.

Vierailija
59/73 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin kirjoitettu. toivottavasti johanna ja julia löytää oikealle tielle.

Vierailija
60/73 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ne onkin hihhuliperheestä.... tämä selittikin paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän