Jos sun äitis sanoisi sulle näin, niin mitä vastaisit / miten reagoisit:
"Oot mulle velkaa koko elämäsi kun mä kannoin sua mahassani 9 kk ja annoin sulle elämän"
Kommentit (22)
niin varmaan. mutta jos sanois, niin ”pakotit mut syntymään tähän paskaan maailmaan, olet vastuussa kaikesta siitä kärsimyksestä, mitä joudun kokemaan”.
Enpä tiedä, miten osaisin reagoida jos kysymys tulisi yllättäen.
Pahalta tuollainen kommentti tuntuisi. Kiinnostaisi tietää lisää, miksi oma äiti ajattelee noin. Sen jälkeen omat johtopäätökset.
Itse olit valinnut tulla raskaaksi ja saattaa minut tähän maailmaan. Se ei ole ollut minun valintani enkä ole sinulle mitään velkaa. Hyvästi.
Toihan on todella vanha sanonta. Huumorilla se ennen vanhaan sanottiin ja otettiin.
Tuntuu uskomattomalta, että tällaisia vanhempia on. Luulisin provoksi, jollen tietäisi omakohtaisesta kokemuksesta. Oma äitini ohimennen muunmuassa uhkaili että "adoptoi pienen n***erilapsen" koska mä olin sen mielestä jotenkin menetetty tapaus, itsekäs kun olen :D Sellaista settiä!
"Olisit tehnyt abortin."
Ei muuten mikään huono vaihtoehto... harmi ettei onnistu jälkikäteen.
Mun mielestä tää on enemmän miesten tapa nähdä äitinsä :D
Mäkin olin tervetullut vahinko kivan kesäromanssin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Seksin seuraus minä olin, joten oli siinä alussa jotain kivaakin.
Mun äidillä ei kuulemma ollut kivaa silloin kun sain alkuni. Olin vahinko ja raiskauksen tulos. Äiti kuitenkin meni naimisiin isäni kanssa. Äidin elämä meni pilalle silloin, kun minä synnyin. Kuulin tämän vuodatuksen kymmen vuotiaana.
Se on sinun ongelmasi, ei minun.