Miksi erään perheen lapset on niin "hankalia"?
Perheen äiti on ystäväni, ja olisi mukavaa olla tekemisissä, mutta lapset ovat hankalaa seuraa omille lapsilleni (meidän kummankin lapset 5-10 vuotiaita). Kenenkään muun perheen kanssa ei ole ollut vastaavaa ongelmaa, leikit ovat sujuneet pääosin sopuisasti. Näiden yksien kanssa taas on jatkuvaa itkua, läimimistä, yhden ulossulkemista leikistä, kiroilua jne... Miksi ihmeessä lapset käyttäytyvät noin? Mitä voisin tehdä?
Äiti on tosi mukava, mutta vierailut todella uuvuttavia, kun joutuu jatkuvasti kuuntelemaan tappeluita ja selvittämään lasten välejä, vaikka eivät ole enää ihan vahdittavia pikku naperoita iän puolesta.
Kommentit (10)
Äiti taitaa olla vähän liiankin mukava, kun ei uskalla tai halua kasvattaa omia lapsiaan. Siinä vika.
Olen sitä mieltä, että kaikkien kanssa ei vaan synkkaa. Eihän se synkkaa itselläkään niin, että haluaisi kotiin jokaisen kahville kutsua. Ihmiset ollaan erilaisia.
tiedän samanlaisen tapauksen. tai oikeastaan tunnen erittäin hyvin. kyseessä on täydellinen kasvatuksen puute äidin puolelta, isä joutuu sitten ylikompensoimaan olemalla supertiukka ja melko ikävä kurinpitäjä. lapsethan siitä eniten kärsii.
Minulla oli aikanaan samantapainen tilanne. Lisäksi kaveri tahtoi, että tavataan heillä eikä meillä, koska heillä oli enemmän lapsia. Vierailut olivat yhtä kiukkua ja ällitystä, meidän lapset eivät saaneet tehdä mitään ja kuitenkin äiti edellytti, että kun hän sai aikuisseuraa, pysyvät lapset poissa silmistä.
Lopulta systeemi meni siihen, että otin meidän lapsille (silloin 2v - 6v) omat lelut ja sanoin, että nämä leikkivät nyt tässä (keittiössä) eivätkä muihin huoneisiin mene. Perheen lapset ( 1v - 8 v) yrittivät kilvan viedä tavaroita mennessään, mutta puutuin siihen tiukasti. Perheen äidin oli pakko huomata, että lapsensa eivät ole mitään kivaa seuraa ja että heillä ei ollut mitään käytöstapoja. Sillä kertaa jöi kahvitkin juomatta, koska ensimmäisen lelun siirryttyä kynnyksen yli eteisen puolelle minä ilmoitin, että meidän on aika lähteä, koska meno on liian villiä.
Seuraavaa tapaamiskertaa ei tullut. Kyllä ystävä meitä sinne pyytää edelleen viikottain, mutta muistutan siitä, että koska leikeistä ei tule mitään, ei meillä ole syytä tulla käymään. Kahville kaupungille voidaan mennä koska vain töiden jälkeen, mutta se ei hänelle sovi.
Haluavat hyväkäytöksisiä lapsia kylään, esimerkiksi omille kauhukakaroilleen. Ikään kuin oppisivat sitten käyttäytymään... Ilman mitään omien vanhempien esimerkkiä.
Olen tuntenut samanlaisen perheen. En tiedä syytä vaikeaan käytöksen. uskon sen olevan osaltaan geneettistä ja sitä kautta mallista oppimista.
Meillä vähän sama juttu. Vanhemmat ovat tosi kivaa seuraa, mutta toinen heidän lapsistaan on ihan kamala, koko ajan märisee tekoitkua tai ulvoo suoraa huutoa jostakin. Tosi ilkeästi kiusaa pienempiä ja yrittää saada meidän lapset mukaan siihen. Laittaa kaiken minun lapseni syyksi, vaikka kyllä kaikki näkevät ja kuulevat että näin ei ole. Äiti ei jaksa enää komentaa hirviölastaan, isi taas vain lässyttää ja ottaa todesta kaikki ulvonnat, ärsyttää katsoakin. Oma lapseni on ihan ihmeissään että miten pitäisi olla kun yhdessä sovitaan joku leikki ja toinen on koko ajan märisemässä jostakin. Olenkin valitettavasti alkanut vältellä yhdessäoloa, kun en jaksa sitä kakaraa enkä halua että omani joutuu koko ajan syntipukiksi. Itse olen tiukka kasvattaja enkä antaisi omieni koskaan käyttäytyä noin. Se lapsi on ihan oikeasti tosi kamala :/
Miksi et tapaa tätä naista kahdestaan, ilman lapsia?
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 12:50"]
Miksi et tapaa tätä naista kahdestaan, ilman lapsia?
[/quote]
Ei ole oikein mahdollisuutta. Ap