Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Diesel-autoista

Vierailija
16.07.2006 |

Kuinka paljon kilometrejä vuodessa, että kannattaisi dieselillä ajella? Paljonko se dieselvero on? Paljonko auto kuluttaa dieseliä verrattuna bensaan?



T: Nainen ratissa

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
2/2 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki uuden auton hintaero bensa ja dieselautolla on aika paljon ja sen hintaeron kurominen halvemmalla polttoaineella ei ole helppoa.

Itsellä on ollut japanilaisia pikkudieseleitä kuten corolla ja almera, jotka on ostettu 3-4 v vanhoina. Tällöin hintaero vastaavaan bensa autoon on jo paljon pienempi. Diesel kuluttaa n. litran vähemmän/100 km, joten n. 20 000 km vuotuisella ajolla olen jo mukavasti voitolla.



Veron määrä riippuu auton painosta. Mitä isompi auto sen suurempi vero. En nyt satu muistamaan paljonko omani dieselvero on, koska nuo autoverot (käyttömaksu + dieselvero ) on jopa samassa laskussa nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän