Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä olette sanoneet heikkoudeksi työhaastattelussa?

Vierailija
20.08.2020 |

Otsikko.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopea väsyminen ja hidas ymmärtäminen.

Vierailija
2/36 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen ettei ole heikkouksia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että en osaa enkä halua johtaa tai pyrkiä etenemään uralla, vaan minulle riittää se että suoritan minulle annetut työt niin hyvin kuin osaan.

Vierailija
4/36 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsimättömyys

Liiallinen itsekriittisyys

Turhautuminen jos mikään ei etene

Vierailija
5/36 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän mielelläni usein pikku kännit kotona työpäivän pääteeksi.

Vierailija
6/36 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkaajan pitää olla aikamoinen idiootti jos tuo menee läpi. Tottakai kaikilla on heikkoutensa. En missää nimessä palkkaisi työntekijää, joka ei tiedosta omia heikkouksiansa.

Vierailija
7/36 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut kerran että olen hyvin nopea, ja siitä on joskus haittaa, mutta samasta ominaisuudesta on myös hyötyä, riippuu tilanteesta.

Vierailija
8/36 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkutarkka nillittäjä. 100% totta enkä saanut työpaikkaa.

Vierailija
9/36 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"teen liian hyvää jälkeä"

"vaadin itseltäni liikaa työssä"

Vierailija
10/36 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkaajan pitää olla aikamoinen idiootti jos tuo menee läpi. Tottakai kaikilla on heikkoutensa. En missää nimessä palkkaisi työntekijää, joka ei tiedosta omia heikkouksiansa.

Tuo kommenttihan itse asiassa kertoo ko ihmisen heikkouden heti eli hän ei näe itsessään olevia heikkouksia, puutteita tai omia virheitään. Haastattelija tajuaa, että tämä ihminen kannattaa kiertää kaukaa, koska aiheuttaisi työyhteisössä takuuvarmasti ongelmia.

Vierailija
11/36 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sanoa jotakin konkreettista, mutta sellaista, mitä tiedät ettei tulevassa työssäsi välttämättä tarvita kovin paljon. "Olen ajatellut, että haluaisin kehittyä ohjelmoijana. Ajattelen, että nykyään kaikkien kannattaisi opetella ohjelmoimaan edes hiukan, mutta itse en valitettavasti osaa. Olen kyllä valmis opettelemaan, mikäli siitä on työssäni hyötyä". 

Vierailija
12/36 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerron kaksimielisiä vitsejä ja hikoilen runsaasti.

Vierailija
13/36 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että tunnistan muissa heikkouksia joista oppia, enkä näin arvioi itseäni kriittisesti.

Vierailija
14/36 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole erityisen kunnianhimoinen, eli haluan vain olla rivityöntekijä ja jättää johtamisen muille.

Perfektionistina jumitan joskus hiomaan turhia yksityiskohtia.

Vierailija
15/36 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen liikaa töitä. Olen perfektionisti.

Vierailija
16/36 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen liikaa töitä. Olen perfektionisti.

Ja pian pomo joutuu kuseen sinun burnouttisi vuoksi.

Vierailija
17/36 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ei ole suoraa vastausta kysymykseen, mutta siitä saa hyviä vinkkejä, miten vastausta kannattaa lähteä rakentamaan.

Tiivistettynä:

- Valitse heikkous, joka ei ole kriittinen työn suorittamisen kannalta.

- Miten se vaikuttaa työhön tai elämääsi

- Mitä teet päästäksesi eroon siitä

- Positiivinen lopputulos

Vierailija
18/36 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maininnut joitain asioita, joita olen työminässäni halunnut kehittää (pehmeitä taitoja) ja miten olen asiaa lähestynyt. Minulla on aina jokin itseni parannus /oppimisprojekti meneillään. Esim. perfektionismista poisoppiminen, parempi ajankäytön hallinta & priorisointi, assertiivisuus (jämäkkyys), jne. Kerron onko asia mielestäni enää heikkous vai olenko jo aika pitkällä kehityksessä. Ei mitään pitkää selontekoa vaan noin yleiskuva.

Vierailija
19/36 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut, että työnrajaaminen on minulle hankalaa, koska olen niin kiinnostunut kaikesta alaani liittyvästä. 

Tämä on totta ja lisäksi kuulostaa ilmeisesti hyvältä, koska sain työpaikan.

Vierailija
20/36 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pliis, älkää oikeasti sanoko näitä "suhtaudun työhöni liiankin kunnianhimoisesti" tai "olen perfektionisti ja jumitan hiomaan asioita".  Ne ovat hirveitä kliseitä, joita sanoo joka toinen hakija, ja lisäksi todella monessa nykytyöpaikassa karsastetaan nykyään tällaista äärimmäistä työlle omistautumista, koska sellaiset ihmiset tuppaavat a) palamaan loppuun ja  päätymään pitkälle sairauslomalle ja b) kiristämään perfektionismillaan ja nysväämisellään työilmapiiriä. Ammattitaitoa on osata erottaa työ ja vapaa-aika, ja huolehtia että on muutakin elämää kuin duuni. Terveisin noin 100 ihmistä uransa aikana rekrytoinut hr-päällikkö.