Mies suuttui aiemmista kihlauksista
Mieheni otti eilen illalla puheeksi kihloihin menon ja suuttui/loukkaantui, kun sai tietää että olen ollut aiemmissa pitkissä suhteissa jo kihloissa (2 kertaa). Hän kokee, että kihlauksemme olisi merkityksetön koska se ei ole minulle ensimmäinen kerta. En tiedä mitä ihmettä voin tehdä asialle, kun menneisyyttäni en voi muuttaa.
Kommentit (14)
Olipa onni, että toit edelliset kihlaukset esiin ja miehen todellinen luonto paljastui. Nyt voit jättää mustasukkaisen sekopään.
Oliko kihlaus sinulle aiemmin merkityksetön muotijuttu? Että joo, mennään vain kihloihin, ilman mitään ajatusta naimisiinmenosta? Onko kihlauksella sama merkitys miehellesi, vai haluaako hän naimisiin? Oliko tuo siis kosinta?
No kyllähän se menettää tarkoituksensa kun noin monesti oot ollu kihloissa. Tarviiko jokaista heilaa kihlata?
Mies on tiennyt alusta asti noista kahdesta pitkästä (6v ja 7,5v) suhteestani. Tietää, että asuin molemmissa suhteissa vuosia yhdessä silloisen kumppanin kanssa ja oli yhteistä asuntoa jne. Ja näiden seikkojen suhteen on ollut ihan fine. Kihlaus ei vaan aiemmin ole tullut puheeksi, en tarkoituksella ole asiaa piilotellut.
AP
Selvittäisin varmaan mitä kihlaus miehesi mielestä tarkoittaa, jos sitä ei nyt voi tehdä kun olet jo ollut kahdesti kihloissa. Ehkä mies pelkää, että teidänkin suhteenne menee nyt karille, hän saattaa miettiä miksi olet mennyt edellisten miestesi kanssa kihloihin kun ilmeisimmin naimisiin asti et ole koskaan heidän kanssaan ehtinyt. Mies saattaa kyseenalaistaa sinun ajattelitapasi kihlauksesta, Kun ero kihloihin menon jälkeen on tullut.. kahdesti... En siis syytä sinua, menneet ovat menneitä, mutta ilmeisesti olet mennyt aika kevyin perustein kihloihin aiemmissa suhteissasi.
Kieltämättä minullakin vähän kulmakarvat kohoaisi jos saisin tietää, että jo kaksi kihlausta on purkautunut. En olisi mustasukkainen, vaan Ihmettelisin mikä on mennyt vikaan jos jo kaksi kertaa on lupautunut avioliittoon ja sitten on asiat menneet pieleen. Ehkä olisi vähän vaikea luottaa ja iloita asiasta. Mutta kyllä minä siitä voisin yli päästä, jos kumppani onnistuisi vakuuttamaan että tällä kertaa mennään avioliittoon ihan oikeasti.
Ei ihmekään. Kaksi purkaantunutta kihlausta olisi paljon pahempi kuin kaksi aiempaa aviolittoa.
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän se menettää tarkoituksensa kun noin monesti oot ollu kihloissa. Tarviiko jokaista heilaa kihlata?
Niin, kyllä tuosta helposti tulee fiilis, että on vain yksi muiden joukossa.
Vaikuttaa tasapainoiselta yksilöltä, onnea vaan sen kaiken muun kanssa mikä rupee lattialle ropisemaan.
Kyllä kihlaus merkitsee minulle avioliittoa. Kuten myös miehelleni. Enkä todellakaan ole heppoisin perustein mennyt kihloihin aiemmin. Ensimmäinen kihlaus tapahtui 5 seurustelu vuoden jälkeen. Ostettiin yhteinen asunto ja suunniteltiin häitä. Kunnes sain tietää, että miehellä on toinen nainen ja suhde päättyi. Toisen kerran menin kihloihin 3 vuotta seurusteltuani. Olimme olleet kihloissa puoli vuotta, seurustelleet siis 3,5v siinä vaiheessa, kun mieheni väkivaltaisuus alkoi. Kestin tilannetta liian monta vuotta.
AP
Miksi haluat kihloihin? Voit mennä myös suoraan naimisiin, kun se on ajankohtaista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kihlaus merkitsee minulle avioliittoa. Kuten myös miehelleni. Enkä todellakaan ole heppoisin perustein mennyt kihloihin aiemmin. Ensimmäinen kihlaus tapahtui 5 seurustelu vuoden jälkeen. Ostettiin yhteinen asunto ja suunniteltiin häitä. Kunnes sain tietää, että miehellä on toinen nainen ja suhde päättyi. Toisen kerran menin kihloihin 3 vuotta seurusteltuani. Olimme olleet kihloissa puoli vuotta, seurustelleet siis 3,5v siinä vaiheessa, kun mieheni väkivaltaisuus alkoi. Kestin tilannetta liian monta vuotta.
AP
sitä suuremmalla syyllä älä mene tämän äijän kanssa kihloihin. Voipi olla että on sairaalloisen mustasukkainen ja saat vielä uudestaan turpiisi. Mulla soisi kellot tuossa tilanteessa. Katsoo omistavansa sinut ja tunteesi!
Olen itse ollut kahdesti kihloissa ennen nykyistä avioliittoani eikä se miehelleni mikään raivarin paikka ollut. Totesi vaan että no hyvä hänelle kun purkautuivat!
Onko suomalainen mies? Laita vaihtoon joka tapauksessa. Tuollainen ei ole normaalia.