Sain veljen vaimolta vauvanvaatteita ja nyt en tiedä mitä tuolla roskalla teen
Odotan vauvaa. Veljenvaimo (heillä 3 vuotias lapsi) lupasi auliisi tuoda meille vauvanvaatetta ja muuta tarviketta. Vuolaasti kehui, että kaikkea on ja paljon ja moneen kertaan soviteltiin aikaa, että milloin tuo ne.
Nyt sain vaatteet. Kaksi jätesäkillistä vauvanvaatetta. Vaatteet on vain tungettu ja survottu säkkeihin ja säkit kuulemma olleet ullakolla. Vaatteet ovat aivan hirveitä! Nuhjuisia, harmaiksi peseentyneitä, paljon ilmeisesti jotain retrokampetta 90-luvulta, osin tahraisia ja likaisia... Löysin kahdesta säkillisestä yhden villatakin, jota voisin kuvitella vauvalleni pukevani. Muu on lumppua, jota en itse viitsisi viedä edes kierrätyskeskukseen.
Miten mä pääsen eroon näistä vaatteista? Ja mitä sanon veljenvaimolle ja muillekin sukulaisille, jotka tyytyväisenä kyselevät, että eikö ollut ihanaa, kun sait kaikki vaatteet vauvalle niin kätevästi läheltä? Kiukuttaa niin, että sappi kiehuu.
Kommentit (44)
Et sitten kolme vuotta sitten huomannut että veljesi lapsella oli päällä lähinnä lumppuja?
Kysyt häneltä kauniisti , että mihin hänen mielestään voi ylimääräiset toimittaa, koska olet nyt valkannut niistä ne mitä tarvitset. Haluaako hän ne takaisin, vai laitatko eteenpäin. yms. Hän tuskin haluaa niitä takaisin. Sitten voit heittää ne jonkun lumppuja keräävän kaupan laatikkoon.
Kysyt suoraan, että vihaatko syntymätöntä lastani?! Ihanko ajattelit että pukisin likaisia ja haisevia vaatteita hänen päälleen. Liikkuuko oma lapsesi pukeutuneena kerjäläiseksi?! Sen jälkeen ei ole mitään sukulaisongelmia ikinä.
Palautat vatteet hänelle. Sanot, että näille lopuille ei ollut tarvetta.
Viet kylmästi koko säkin roskiin etkä vaivaa päätäsi asialla sen enempää.
Itse kysyisin, että haluaako hän vaatteet sitten myöhemmin takaisin. Ja jollei, veisin suoraan kierrätykseen tai roskiin. Jos haluaa takaisin, niin sanoisin ottaneeni niistä joitakin ja antaisin säkit takaisin heti.
Ei tarvi tehdä numeroa. Käyt kippaamassa roskiin.
Ne rytkyt on aikansa nähneet. Kiität kauniisti ja kerrot valikoineesi silmääsi miellyttävät ja muut heität roskiin.
Zinc
Sanot niille viisastelijoille, että on se tuuri, kun nyt voin hankkia lisäksi mitä haluan.
Ehjät UFF-pönttöön, selvästi loppuun käytetyt roskiin. Jos et jaksa lajitella niin kaikki roskiin.
Turha puhua asiasta kenellekään sen enempää.
Vauva kasvaa niin nopeasti, että tarvitset aika harvoin sellaisia vaatteita mitkä ovat vauvan esittelyä varten. Tarvitset siis kotiin vaihtovaatteita puklausten ja ylikakkimisten varalta.
Tämän täytyy siis olla provo.
Laita säkit ullakolle ja sano että hakee pois kun ehtii
Olen saanut paljon vaatteita ja käyttötavaraa lapsilleni. Esikoisesta kuopukseen asti. Suurin osa ollut hyvää ja laadukasta. Ne mitä en ole käyttänyt olen suoraan joko vienyt kierrätykseen tai roskikseen. Paljon olen säästänyt ja ilolla kaiken ottanut vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Kysyt häneltä kauniisti , että mihin hänen mielestään voi ylimääräiset toimittaa, koska olet nyt valkannut niistä ne mitä tarvitset. Haluaako hän ne takaisin, vai laitatko eteenpäin. yms. Hän tuskin haluaa niitä takaisin. Sitten voit heittää ne jonkun lumppuja keräävän kaupan laatikkoon.
Tämä kuulostaa kompromissiratkaisulta, jossa ei tarkoituksellisesti pahoiteta toisen mieltä. Hänen universuminsa nyt sattuu olemaan eri mitä sinulla, joten en lähtisi tarkoituksella loukkaamaankaan toista.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut paljon vaatteita ja käyttötavaraa lapsilleni. Esikoisesta kuopukseen asti. Suurin osa ollut hyvää ja laadukasta. Ne mitä en ole käyttänyt olen suoraan joko vienyt kierrätykseen tai roskikseen. Paljon olen säästänyt ja ilolla kaiken ottanut vastaan.
Et viitsinyt antaa muille mitä et tarvinnut?
Vierailija kirjoitti:
Ehjät UFF-pönttöön, selvästi loppuun käytetyt roskiin. Jos et jaksa lajitella niin kaikki roskiin.
Turha puhua asiasta kenellekään sen enempää.
Ei kangasmateriaalia roskiin. Varsinkaan lastenvaatteita, koska ne on usein luonnonmateriaaleja.
Pese ne ensin. Pidät ne mistä tykkäät ja loput viet UFF:n vaatekeräyslaatikkoon. Kiität sukulaista niistä ja sanot, että osa ei valitettavsti ollut omaan makuusi.
Minulle ns. parempaa väkeä oleva sukulainen tarjosi vaatteita. No, ajattelin että varmaan jotain laadukasta ja kestävää olisi tarjolla, ja sanoin että ok.
En tiedä sitten oliko tullut katumapäälle tai luvannut perheenjäsenen vaatteita joille joku toinen olikin jo nähnyt rahallista arvoa, mutta sain ihan järkyttäviä lumppuja.
En edes ymmärrä miten tuossa perheessä voisi olla säilössä sellaisia, vai oliko käynyt jostain lumppulaatikosta pöllimässä.
Tahraista pussilakanaa, rispaantunutta nahkahanskaa, linttaan astutut toppasaappaat... Kaikki jossain kosteassa säilytetyn oloista, likaista ja nuhruista. En ymmärrä. Ei sitä selitä muu kuin ettei sitten lopulta halunutkaan antaa niitä mitä aluksi tarjosi.
Turha inistä, jos ei osaa kieltäytyä turhasta tavarasta.
Hiven armoa. Niissä vauvanvaatteissa kimmeltää hormonihuuruiset muistot.
Itselle kävi niin, että vein kaverille säkillisen ihania vauvanvaatteita ja kun niitä yhdessä siinä purettiin pöydälle, tajusin miten tahraisia ja kuluneita ne olivatkaan.
Kaveri otti jokusen ja loput vein itkun kanssa roskiin.
Siis itku tuli siitä, kun tajusin että vauva-aika on ohi, luulen että aika moni täällä saa tunteesta kiinni.
Palautat vaatteet, joista "et pitänyt". Kiität vaivannäöstä. Marssit kauppaan tai kipparille hankkimaan itsellesi mieleisiä vaatteita.