Luovutko suosiolla loppiaisesta ja helatorstaista?
Kommentit (26)
Kerran niistä jo luovuttiin, kunhan pysyvät pyhäpäivinä ja saan pyhälisät.
En! Taistelen kynsin ja hampain että saan ylimääräisiä vapaapäiviä. :)
Siirtyköön. Saan niistä silti pyhälisät, jos töihin satun sille päivälle. Sekatyöläiselle ihan se ja sama. Kun ei ole ma-pe 8-16 vakityötä, vaan töitä tehdään vaikka jouluaattona, jos on pomo keksinyt siihen jotain tekemistä laittaa.
Kyllä luovun. Olen vain odottanut kuinka kauan tämän hyvinvointiyhteiskunnan rahakirstu kestää. On koko valtion olemassaolon aika vaan kerätty etuja etujen perään ja kun huomataan, että hups rahapussi tyhjä, niin mistään ei luovuttaisi. Mielummin osoittaisin näistä päivistä kertyvät säästot esim. terveydenhoitoon ja koulutukseen.
No en kyllä päivätyöläisenä mielellään luovu. Palkalliset vapaapäivät silloin tällöin katkaisee arkea kivasti.
En nyt mokoman takia barrikadeillekaan nousisi, mutta en haluaisi vapaaehtoisesti luopua niistä.
Olen kyllä tietoinen myös siitä, että meillä Suomessa on paljon vapaapäiviä ja lomia verrattuna muualle maailmaan.
Poistetaan sitten samalla muutkin turhakepäivät, kuten itsenäisyyspäivä, pääsiäinen, vappu. Juhannuksen ja joulun voisi kompromissina säilyttää. Ne kaksi päivääkö tämän maan saa sitten todellakin takaisin raiteilleen?
Keski euroopassa ihmisillä on vapaapäivinä kaikkia Marian ilmestymispäiviä ym. Meillä ei sen enempää ole vapaita pyhiä, kun muuallakaan. Venäjästä en tiedä.
No ei se nyt niin kivaa ole niistä luopua, mutta vähänpä se arkeani muuttaa.
Tuo on vasta alkua.
Katsokaas, se sadan miljardin valtionvelka pitää maksaa pois -ihan oikeasti.
Nykyinen korkotaso ei kestä ikuisesti sekään.
Ensin pitää siirtää vappu viikonlopuksi eli aatto lauantaina, vapunpäivä sunnuntaina. Katsotaan sen vaikutukset kansantalouteen ensin.
Uusivuosi voidaan myös siirtää viikonloppuun.
Mun puolesta menköön. Ei haittaa.
Loppiaisena on mun synttärit ja silloin kuuluu olla vapaapäivä kaikille :/
Ettekö vuorotyöläiset tajua, että 2 vapaata tekin siinä menetätte! Jos olette töissä helatorstain niin saatte jonkun muun päivän sitten vapaaksi. Minä en ainakaan halua yhdestäkään vapaasta luopua!! Niitä on muutenkin liian vähän.
Ei tässä(kään) asiassa kysellä kansan mielipiteitä. EK lupaa vaalirahaa puolueille (tai hyväpalkkaisia suojatyöpaikkoja politiikasta luopumista suunnitteleville) jos arkipyhistä luovutaan ja ryhmäkurin vuoksi asia on sillä päätetty.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 11:47"]
Kyllä luovun. Olen vain odottanut kuinka kauan tämän hyvinvointiyhteiskunnan rahakirstu kestää. On koko valtion olemassaolon aika vaan kerätty etuja etujen perään ja kun huomataan, että hups rahapussi tyhjä, niin mistään ei luovuttaisi. Mielummin osoittaisin näistä päivistä kertyvät säästot esim. terveydenhoitoon ja koulutukseen.
[/quote]
Jaa koulutukseen? Nyt jo on liikaa ylikoulutettuja. Päin vastoin koulutusta pitäisi reippaasti vähentää, ts. koulutusten kestoja lyhentää.
Luovun. En kuulu kirkkoon joten minulle kys päivät eivät muutenkaan merkitse mitään.
...mutta silti mielestäni kristityillä on täysi oikeus viettää helatorstaitaan torstaina ja ottaa se vapaaksi.
En todellakaan halua luopua niistä. Vapaa on aina vapaa, pois sekin päivä työpaikalta mihin en muutenkaan haluaisi mennä.
Kukaan ei luopuisi mistään. Mistä ne rahat sitten saadaan ja turvataan eläke nuoremmillekkin sukupolville? Kyllä minä luovun mielummin Loppiaisesta ja helatorstaista kuin kotihoidontuesta, näin esimerkkinä. Ja olen vuorotyöläinen ja menetän yhden ylimääräisen vapaapäivän jos nämä pyhät siirtyvät lauantaille.
Jos kirkko tuohon lähtee, niin saan siitä syyn erota kirkosta.
Kyllä nuo vapaapäivät katkaisevat hyvin arkea ja ovat monasti pelastaneet itseni uupumukselta. Alkuun puhutaan kahdesta vapaapäivästä, ajan myötä se saa kuitenkin jatkoa muista vapaapäivistä.
Ei haittaa minua. Olen vuorotyöläinen.