Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdotan, että ne jotka kuuluvat kirkkoon

Vierailija
31.08.2013 |

voivat viettää juhlapäivää loppiaisena ja helatorstaina. Ne, jotka eivät kuulu kirkkoon, menevät töihin, sillä eihän heillä ole mitään syytä juhlistaa kyseistä päivää.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin Joulu.

Vierailija
2/38 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne jotka kuuluvat johonkin muuhun uskontoon saavat kukin uskontonsa mukaiset vapaapäivät? Loistava idea! Minä ilmoitan uskonnokseni heti sen, millä on eniten arkivapaita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastafareilla on neljän kuukauden uskonnollinen loma talviaikaan.

Vierailija
4/38 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii minulle. Tietysti he ovat PALKATTOMALLA vapaalla. Tässähän on kyse kansataloudellisesta asiasta. Kristilliset toki rikkovat lakejakin, jos Jumala ja Jeesus niin tahtoo tai iso kirja sanoo... Minun puolesta kaikki uskonnolliset vapaat voitaisiin poistaa. Yrittäjät ja tyonantajat (joiden avulla uskiksetkin saa leipänsä) ja yhteiskunta kiittää. Saadaan opeja, hoitajia ja muita yhteiskunnan ylläpitäjiä hommiin.

Vierailija
5/38 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muslimit saavat varmaan Ramadanin ajan sitten vapaaksi ja ortodoksit paastonajan laskiaisesta pääsiäiseen. Mulla on ihan oma vakaumus, johon kuuluu ympärivuotinen palkallinen vapaa.

Vierailija
6/38 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muslimit saavat varmaan Ramadanin ajan sitten vapaaksi ja ortodoksit paastonajan laskiaisesta pääsiäiseen. Mulla on ihan oma vakaumus, johon kuuluu ympärivuotinen palkallinen vapaa.

Vierailija
7/38 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 09:29"]

voivat viettää juhlapäivää loppiaisena ja helatorstaina. Ne, jotka eivät kuulu kirkkoon, menevät töihin, sillä eihän heillä ole mitään syytä juhlistaa kyseistä päivää.

[/quote]

Ajattelit sitten, ettei täällä ole ketään työttömiä tai yksityisyrittäjiä.

Vierailija
8/38 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 11:43"]

Mulla on ihan oma vakaumus, johon kuuluu ympärivuotinen palkallinen vapaa.

[/quote]

Olet siis pitkäaikaistyötön ja työssä käyvien elätti?

Vierailija
9/38 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ihan sama kun olen vuorotyössä, jossa ei kysellä kuuluuko kirkkoon tai ei, vaan hommat on hoidettava oli sitten arki tai pyhä tai arkipyhä.

Vierailija
10/38 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, heti kun kirkkoon kuuluvat palaa kuusipäiväiseen työviikkoon. Jumalanne lupasi vain yhden lepopäivän, vuosilomista ja pekkasvapaista ei myöskään puhuta raamatussa mitään.

Vierailija
11/38 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 11:40"]

Sopii minulle. Tietysti he ovat PALKATTOMALLA vapaalla. Tässähän on kyse kansataloudellisesta asiasta. Kristilliset toki rikkovat lakejakin, jos Jumala ja Jeesus niin tahtoo tai iso kirja sanoo... Minun puolesta kaikki uskonnolliset vapaat voitaisiin poistaa. Yrittäjät ja tyonantajat (joiden avulla uskiksetkin saa leipänsä) ja yhteiskunta kiittää. Saadaan opeja, hoitajia ja muita yhteiskunnan ylläpitäjiä hommiin.

[/quote]

No kirkkoon kuuluvat auttavat tätä kansantaloutta joka kuukausi maksamalla kirkollisveroa, jota kirkkoon kuulumattomat eivät maksa, joten kyllä minun mielestä kirkkoon kuuluvat voisivan ihan hyvällä omalla tunnolla olla palkallisella vapaalla silloin kun muut ahertaa töissä.

Vierailija
12/38 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kirkollisvero hyödyttää yhteiskuntaa (kirkkoon kuulumattomia)?

Vierailija
13/38 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 13:07"]

No kirkkoon kuuluvat auttavat tätä kansantaloutta joka kuukausi maksamalla kirkollisveroa, jota kirkkoon kuulumattomat eivät maksa, joten kyllä minun mielestä kirkkoon kuuluvat voisivan ihan hyvällä omalla tunnolla olla palkallisella vapaalla silloin kun muut ahertaa töissä.

[/quote]

Outo ajatusmalli. Minä kirkkoon kuulumattomana ostan vastaavalla rahalla palveluita ja tuotteita. Pidän siis yhtä lailla kansantalouden rattaita pyörimässä. Tässä tapauksessa on onneksi valintakysymys, mihin rahansa haluaa käyttää.

Vierailija
14/38 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kirkkoon kuulumattomana annan rahaa hyväntekeväisyyteen, juuri siksi, koska en tee sitä kirkollisveron kautta.

Vierailija
15/38 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 13:00"]

[/quote]

Ihan sama kun olen vuorotyössä, jossa ei kysellä kuuluuko kirkkoon tai ei, vaan hommat on hoidettava oli sitten arki tai pyhä tai arkipyhä.

[/quote] Korvaukset vaan on erit...mutta se on vissiin ihan sama.

Vierailija
16/38 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 13:20"]

Ja minä kirkkoon kuulumattomana annan rahaa hyväntekeväisyyteen, juuri siksi, koska en tee sitä kirkollisveron kautta.

[/quote]

... ja hyväntekeväisyysjärjestötkin työllistävät ihmisiä, jotka maksavat veroja ja ostavat palveluita ja tavaroita. Tästä se kansantalous tykkää.

Vierailija
17/38 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kristittynä oleminen velvoita kuulumaan kirkkoon, ainakaan valtakirkkoon. Ei ihmisen vakaumus ole seurakunnasta kiinni, Jumalaan saa uskoa ihan itsekseen. Mutta turhat raamatulliset pyhät voi ottaa työpäiviksi, koska niitä ei kukaan juhli.

Vierailija
18/38 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 13:19"]

Miten kirkollisvero hyödyttää yhteiskuntaa (kirkkoon kuulumattomia)?

[/quote]

No käyttävät sillä tuotettuja palveluita. Monet laittavat lapsiaa seurakunnan kerhoihin, vaikkeivät kuulu kirkkoon, mutta kerhot ovat avoimia kaikille vaikka vain osa niistä maksaa. Kirkko luo työpaikkoja muillekin kuin kirkkoon kuuluville (ja luo muun muassa kaikista sektoreista eniten työpaikkoja ns. vaikeasti työllistyville, kuten vammaisille, mitään koulutusta vailla oleville ja maahanmuuttajille), mm. partio, 4H -harrastuksia kustannetaan kirkollisverosta...

Vierailija
19/38 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristityt voivat pitää ne kristityt vapaansa jos minä hinduna saan pitää ne omat 33 hindu-uskonnon vapaapäivää ;)

Vierailija
20/38 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 13:19"]

Outo ajatusmalli. Minä kirkkoon kuulumattomana ostan vastaavalla rahalla palveluita ja tuotteita. Pidän siis yhtä lailla kansantalouden rattaita pyörimässä. Tässä tapauksessa on onneksi valintakysymys, mihin rahansa haluaa käyttää.

[/quote]

Oletko varma, ettet osta sillä rahalla ulkomaisia tuotteitta ja vuoda niitä "vastaavia verorahojasi" ulkomaisten yritysten kassoihin? Ja kaikki muutkin kuluttaa ja pitää tämän kansantalouden rattaita pyörimässä, kirkollisvero on yksilötasolla niin pieni, ettei sillä ole kyllä mitään vaikutusta kenenkään kulutuskäyttäytymiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän