Kaverilla kakkosduuni Siwassa voidakseen kustantaa LV:n laukun...
Mitä mieltä? On päiväduunissa koulussa, viikonloput Siwan kassalla. Mielestäni pikkasen kornia jotenkin, kun tiedän että motiivina on kustantaa itselle luxusjuttuja kuten LV:n laukut, Jenkkilän matkat jne. joita ei normi palkallaan pysty kustantamaan. Rikas mies on kuulemma haussa, toivottavasti löytyis pian...
Kommentit (92)
tosiaan ura koulussa ja siwassa, ja vuittonin luksusmerkkilaukku eivät oikein kuulosta miltään vakuuttavalta yhdistelmältä, ja kaikki luulee kuitenkin että se laukku on feikki jos muu tyyli on sellasta seppälä-ginatrikoota eikä mitään burberryä tai versacea :-DDDDD
Ymmärtäisin jos seen kakkostyön päämääränä olisi esimerkiksi asuntolainan nopeampi pois maksaminen mutta että joku ylihintainen massatuotantolaukku joita suurin piirtein jokainen pystyy ostamaan tuosta vaan.....
En ymmärrä 10:n ongelmaa. Kyllähän asiantuntijatasosta ylöspäin voi ihan hyvin käyttää laadukasta tavaraa töissä.
En ymmärrä 10:n ongelmaa. Kyllähän asiantuntijatasosta ylöspäin voi ihan hyvin käyttää laadukasta tavaraa töissä.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 12:26"]
Viime aikoina Suomessa havaittua (huom: palasin tänne Jenkeistä 3 kk sitten);
[/quote]
Muuta sinne.
Vain suomalainen voi olla ylpeä siitä, että on käynyt maassa, joka kiduttaa viattomia ihmisiä ja tappaa ja raiskaa lapsia kehitysmaissa.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 09:49"]
tosiaan ura koulussa ja siwassa, ja vuittonin luksusmerkkilaukku eivät oikein kuulosta miltään vakuuttavalta yhdistelmältä, ja kaikki luulee kuitenkin että se laukku on feikki jos muu tyyli on sellasta seppälä-ginatrikoota eikä mitään burberryä tai versacea :-DDDDD
[/quote]
Onko sillä jotain väliä, mitä muut luulevat? Ei mua ainakaan kiinnostaisi pätkääkään, jos muut luulisivat laukkuani feikiksi, pääasia on, että itse tiedän sen olevan aito ja olen tehnyt töitä sen eteen, saadakseni sen.
Kyllä multa ainakin lähtee pointsit tälle tyypille. Hyvä, että tekee sen eteen jotain, ei vain odota, että mies sen maksaa. Ja tuskinpa siinä mitään väärää on, jos haluaa jotain luksusta itselleen joskus.
Ja ei, en omista LV:n laukkuja tai muita kalliita.
No hyvä, ettei ole laiska. Mutta itsen arvostan vapaa-aikaani about sata kertaa enemmän kuin materiaa. Meitä on moneen junaan.
Ehkä vähän ohis, mutta miksi ei samalla LV:n laukun hinnalla teettäisi käsityöläisellä täysin uniikin ja takuulaadukkaan laukun? Miksi ostaa kalliilla sellaista, mitä on kaikilla (halukkailla) muillakin, kun voisi saada ihan uniikkia? Onko itsetunto niin heikko, että pitää pröystäillä brändeillä sen sijaan, että OIKEASTI satsaisi laatuun, kestävyyteen ja tyyliin?
Mun on aina ollut vaikea ymmärtää brändeihin haksahtaneitten ihmisten käytöstä. Esim. jossain lastenvaatteissakin: mennään ostamaan (tää on superohis!) jotain merkkikamaa lapsille (pesu 30%, made in China) kalliilla sen sijaan, että ostaisi oikeasti laadukkaita ja pesun kestäviä vaatteita. Mitä ihminen ostaa ostaessaan brändin? Ajatteleeko kiipeävänsä yhteiskunluokkia ylöspäin? Vai mikä on se juttu ettei voi käyttää rahojaan järkevästi?
Alkuperäistä viestiä kommentoin vielä: tässä aloituksessa minua häiritsee kaikkein eniten se, että ap tulee julkiselle palstalle arvostelemaan ystävänsä käyttäytymistä. Vaikka pidät ystävän käytöstä ihan idioottimaisena (olen samaa mieltä), olisi reilua pitää se omana tietonasi tai sitten kertoa mielipiteesi suoraan ystävällesi.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 13:02"]
Vain suomalainen voi olla ylpeä siitä, että on käynyt maassa, joka kiduttaa viattomia ihmisiä ja tappaa ja raiskaa lapsia kehitysmaissa.
[/quote]
Vai suomalaiset lesoilee käyneensä Dubaissa luksuslomalla Vuittoneita ostelemassa, maassa jossa jopa meidän naapurimaan naisia (esim. äskettäin se norjalainen) heitetään vankilaan koska ovat tulleet raiskatuiksi ja tehneet siitä ilmoituksen!
Vain suomalaiset osaavat NOLATA itsensä totaalisesti jonkun merkkilaukun takia.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 12:35"]
Pointsit kaverillesi! Laukku on hänen unelmansa ja hänellä on oikeus tavoitella sitä. Älkää hyvät ihmiset haukkuko muiden toiveita ja unelmia.[/quote]
Toinen haaveilee ja unelmoi jo muodista pois menneestä merkkilaukusta, ja toinen haaveilee ja unelmoi siitä että pysyisi terveenä, saisi asunnon maksettua ja ruokaa pöytään. Suomalaisten todellisuudentaju lähtenyt kuin mopo käsistä vain jonkun logotuotteen takia?
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 13:22"]
Ehkä vähän ohis, mutta miksi ei samalla LV:n laukun hinnalla teettäisi käsityöläisellä täysin uniikin ja takuulaadukkaan laukun? Miksi ostaa kalliilla sellaista, mitä on kaikilla (halukkailla) muillakin, kun voisi saada ihan uniikkia? Onko itsetunto niin heikko, että pitää pröystäillä brändeillä sen sijaan, että OIKEASTI satsaisi laatuun, kestävyyteen ja tyyliin?
Mun on aina ollut vaikea ymmärtää brändeihin haksahtaneitten ihmisten käytöstä. Esim. jossain lastenvaatteissakin: mennään ostamaan (tää on superohis!) jotain merkkikamaa lapsille (pesu 30%, made in China) kalliilla sen sijaan, että ostaisi oikeasti laadukkaita ja pesun kestäviä vaatteita. Mitä ihminen ostaa ostaessaan brändin? Ajatteleeko kiipeävänsä yhteiskunluokkia ylöspäin? Vai mikä on se juttu ettei voi käyttää rahojaan järkevästi?[/quote]
EI MUTTA KUN SE ON PAKKO SAADA KUN SUOMIBLOGGAAJILLAKIN ON ja koska sillä pääsee johonkin piireihin, joita ei edes ole olemassa! :DDD Suomalaiset jälkijunassa hiihtelijät ovat vasta heränneet siihen merkkiin nyt.
Hienoa jos itse tienaa eikä esim. seukkaa vanhan miehen kanssa saadakseen luXusta kuten eräät blogaajat :)
Minust LV aika Kerava.
Täällä on monta kirjoitusta, joissa väheksytään koko kansakuntaa joidenkin hölmön käytöksen takia. Tuskin suomalaisuus tekee ihmisistä hölmösti käyttäytyviä. Uskoisin hölmöä käytöstä löytyvän ihan jokaisen kansakunnan edustajista.
Eikö ole jo ihan menneen maailman juttuja moittia suomalaisia ja suomalaisuutta? Ei meidän enää tarvitse potea huonoa itsetuntoa. Olemme ihan jees just tällaisina, uniikkeina harvinaisuuksian, kun olemme.
Ollaan mielummin ylpeitä juuristamme! Brändien perässä juokseminen ei ole osa suomalaisuutta, vaan tänne nimenomaan muualta tullutta hapatusta. Perinteisestihän suomalainen ostaa suomalaista laatua.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 13:02"]
[/quote]
Muuta sinne.
[/quote]
Itse haaveilen muutosta Jenkkeihin.
Talviasunto Floridasta olisi kiva.
Ei kiinnosta paskan vertaa nuo mainitsemasi julmuudet.
Vain suomalainen ottaa jonkun ylimääräisen työn turhamaisen laukun takia.
Vain suomalainen vetää pelkkiä nuudeleita tai kaurapuuroa 2 kk vain jotta saisi turhamaisen laukun.
Vain suomalainen masentuu siitä kun joku muu saa turhamaisen laukun ja kuvittelee että se on häneltä pois, ja sitten haetaan masennuslääkkeet kun elämä pilalla kun ei saa samaa laukkua kuin "kaikilla muillakin on".
[/quote]
Millaisissa piireissä liikut? Vai saitko tuon käsityksen netissä?
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 13:22"]
Mun on aina ollut vaikea ymmärtää brändeihin haksahtaneitten ihmisten käytöstä. Esim. jossain lastenvaatteissakin: mennään ostamaan (tää on superohis!) jotain merkkikamaa lapsille (pesu 30%, made in China) kalliilla sen sijaan, että ostaisi oikeasti laadukkaita ja pesun kestäviä vaatteita. Mitä ihminen ostaa ostaessaan brändin? Ajatteleeko kiipeävänsä yhteiskunluokkia ylöspäin? Vai mikä on se juttu ettei voi käyttää rahojaan järkevästi?
Alkuperäistä viestiä kommentoin vielä: tässä aloituksessa minua häiritsee kaikkein eniten se, että ap tulee julkiselle palstalle arvostelemaan ystävänsä käyttäytymistä. Vaikka pidät ystävän käytöstä ihan idioottimaisena (olen samaa mieltä), olisi reilua pitää se omana tietonasi tai sitten kertoa mielipiteesi suoraan ystävällesi.
[/quote]
Linkkejä, missä voisi mittatilauslaukkuja teetättää?
Tähän asti kaikki näkemäni mittatilauslaukut on olleet yksinkertaisesti rumia. Nahka on sellaista jäykkää ja ompeleet myös. Kalliilla luksusmerkeillä on kaunis muotoilu, ihanat käsitellyt pehmoiset nahkat ja yksintyiskohdat mietitty loppuun asti.
Jos jossain tulisi vastaan mua miellyttävä "kädenjälki" mittatilauslaukkujen kanssa, niin hyvin voisin sellaistakin harkita.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 13:31"]
Hienoa jos itse tienaa eikä esim. seukkaa vanhan miehen kanssa saadakseen luXusta kuten eräät blogaajat :)
[/quote]
kerropas kuule nyt lisää kun kerran aloititkin? :)
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 13:42"]
Itse haaveilen muutosta Jenkkeihin.
Talviasunto Floridasta olisi kiva.
Ei kiinnosta paskan vertaa nuo mainitsemasi julmuudet.
[/quote]
Meidän perhe myi juuri Floridan asunnon West Palm Beachilla, ja tuttavaperhe omansa Miamista, alkoi vähän ahdistamaan se eläkeläismeininki kun muiden asukkaiden keski-ikä noin 85v :D Haaveilen omasta kattohuoneistosta San Fransiscossa, USAn ihanin kaupunki ja sopii eurooppalaisille :)
Toivottavasti hänellä on oikeasti käyttöä ostokselleen eikä osta sitä vain koska muilla on tai koska sillä saa yhdenkuuluvuuden tunteen jonkun kanssa.
Ostelen laukkuni ja vaatteeni sen mukaan että voinko pitää niitä myös töissä (olen liiketoiminnan päällikkötasolla ja teen edustustyötä ulkomailla muunmuassa) eli pystyn käytännössä pitämään samoja parempia hintavampia vaatteita ja asusteita kuten laukkuja aamusta iltaan jolloin koen että ne maksavat myös itsensä takaisin.
Minun on myönnettävä etten ihan ymmärrä niitä jotka päivätöissä jossain jossa ei voi käyttää hankkimiaan luksustuotteita, vaan niitä "ulkoilutetaan" vain erikoistilanteessa jolloin laukku ei välttämättä maksa itseään takaisin. Ymmärrättekö mitä ajan takaa, sillä itse olen perusluonteeltani aika pihi ja haen hyviä sijoituksia enkä sellaisia jotka lojuvat vaatehuoneen hyllyillä. Eli ts. minusta on vähän sääli että jos joku olisi esimerkiksi töissä jossain grillillä tai pikaruokaravintolassa ja ostelisi luksusmerkkituotteita (Armanin pukuja, Chanelin mekkoja, Vuittonin & Hermesin laukkuja, Manolon kenkiä, Bulgarin sormuksia, Cartierin rannekoruja) joita ei voi työssään käyttää vaan ehkä joissain harvoissa erityistilanteissa vain.