Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jatkuvasti "syvällisiä" ajatuksia päässäsi?

Vierailija
30.08.2013 |

Välillä mietin, olenko ihan normaali, kun päässä surraa koko ajan jotain raskaita ja syvällisiä ajatuksia. Toimin ihan normaalisti arkielämässä, käyn töissä ja minulla on perhe, joka pitää ajatukset siinäkin, ruokaa kun on laitettava ja perheestä huolehdittava. Siitä huolimatta koen, että ajatukseni ovat koko ajan todella syvissä vesissä. Tätä on hankala selittää, mutta tarkoitan, että jatkuvasti mietin esimerkiksi elämän tarkoitusta tai itselleni sattuneita asioita, ja kuinka paljon ne minuun vaikuttavat (menetykset, onni, joka minulla on). Pohdin paljon menneiden sukupolvien ketjuja, ja mietin osaani siinä, mietin merkitystäni lapsilleni. Mietin olemassaoloani..

Minulla on ollut vaikea lapsuus, koukeroinen nuoruus ja hapuileva nuori aikuisuus, jolloin olen lapseni saanut. Tänä päivänä elän onnellista aikaa, olen saavuttanut haaveitani enenmmän kuin osasin koskaan toivoa, ja olen edelleen matkalla kohti uusia unelmia. Töissä menee hyvin.

Silti vaivaa tämä "Syvyyteni". Toisaalta rakastan sitä puolta itsessäni, toisaalta joskus olisi kiva, kun voisi vain elää tätä päivää ja suurin ajatukseni voisi olla, miten ehdin töistä kotiin ja vielä kauppaan. Erityisesti nämä ajatukset valtaavat minut kaikkina yksin olon hetkinä.. Onko kenelläkään milla tällaista?

Lapsuuteni kokemusten vuoksi minulla on joskus todettu krooninen masennus, vaikka itse en sitä tunnistakaan. Tämä on myös puoli, josta en itsessäni haluaisi luopua.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista.

Vierailija
2/4 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet syvällinen ihminen ja niitä tämä maailma tarvitsee enemmän. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommentista,

jotenin ymmärrän, että asia on juurikin näin. Maailma kaipaa ajattelijoita, välillä vaan oikeasti mietin, että olenko yksi niistä. Itselläni on päässä paljon ideoita kirjoiksi, joita kirjoittaa,koska tunnen, että ajatuksissani olisi jalostaa tekstiä, jolla olisi muillekin merkitystä. Mutta kirjoitustaidoissani on varmaan paljon harjoiteltavaa:)

Vierailija
4/4 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvällisiä ajatuksia ei ole olemassakaan. Kaikki ajatukset ovat pinnallisia.

Kun mieli  tyhjenee täydellisesti pinnallisista mielikuvista, ajatuksista ja muistikuvista, silloin mieli on äärettömän hiljainen. Se on tila minkä ajatus ei voi milloinkaan kohdata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän