Ei kantasuomalaisia siivoamaan haluta päästää: aasialainen tekee samat työt puolta pienemmässä ajassa
Ei kukaan siivousyrittäjä halua palkata kantasuomalaisia, jos pystyssä haluaa firmansa pitää. Olemme liian laiskoja.
Kommentit (14)
Huono energia myös. Ei tsempata toisia.
Joo,mäkin ihmettelin kun meillä kävi keikkalainen ja näytin mitä pitää siivota. Meillä suomalaisilla,virolaisilla vakkareilla siihen menee liki koko työpäivä ja keikkalainen siivos tunnissa ja sano menevänsä loppu päiväksi taukotilaan istumaan. Kehuin sit kaikille, et olipa tehokas. Meille pitäs enemmän palkata noin tehokkaita siivoamaan. Tosin en menny kattomaan työn jälkeä. Sairaalasta kyse. Sitten kun vastauksena saa aina: joo ma osata,joo ma tiedan,kylla kylla kylla.No hienoa. Yksikin painoi koko työpäivän ilman siivousvaunuja, en tiedä miten se oli mahdollista.
3 huonetta meni puoleksi vuodeksi pois käytöstä, eli kuivatukseen, kun siivooja ei ilmoittanut rättipatterin vuodosta.
Halvalla saatiin ja lopputulos sen mukainen. Oikeasti tuli todella kalliiksi mutta eihän se siivousfirman pussista mene, joten ei heitä kiinnosta.
Aasialaiset on kyllä ahkeria ja tehokkaita
Vierailija kirjoitti:
3 huonetta meni puoleksi vuodeksi pois käytöstä, eli kuivatukseen, kun siivooja ei ilmoittanut rättipatterin vuodosta.
Halvalla saatiin ja lopputulos sen mukainen. Oikeasti tuli todella kalliiksi mutta eihän se siivousfirman pussista mene, joten ei heitä kiinnosta.
Olen kauhulla seurannut mm koulujen ruokaloiden toimintaa, ulkoistetut tekevät siellä mitä sattuu, tekijöillä ei ole hygienipasseja, eivätkä osaa ilmoittaa vaikkapa liian lämpöisistä pakastimista tai muista, eli todella outoa, vaarallista ja hygienia mitä sattuu.
Mutta kun halvalla pitää saada ja vain hinta ratkaisee ja monissa paikoissa ollaan vieläkin supistamassa henkilöiden määriä, nytkin monessa 1 tekee jo sen, mitä ennen teki 2, ei se 1 siellä edes ehdi tekemään ja seuraamaan mitään "ylimääräistä" tai ilmoittelemaan mitään, se ei ole edes sen tekijän vika.
Meillä oli firmassa ulkomainen siivoaja. Joka päivä sai valittaa huonosta siivousjäljestä, oli kuin ei olisi siivottu ollenkaan. Sitten vaihtui suomalainen ja ero oli kuin yöllä ja päivällä.
Sittenpähän maksatte työttömien kantisten työttömyystuet ja samalla mm-siivoojien toimeentulotuet, koska siivoustyölläkään ei Suomessa eletä.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitin joskus yhden patterin pahasta ruostumisesta yhdessä märkätilassa. Lopputulos oli "kiitos ilmoituksesta" ja sitten menikin vuosi ettei mitään tapahtunut kun näemmä kiinteistöhuollolle tuo oli evvk että sen patterin räjähtäminen olisi vienyt koko tilan käyttökelvottomaksi ja lopputalon samassa putkilinjassa kylmäksi.
Eli ei se aina ole siitä kiinni ettei ilmoiteta, vaan joskus noita ei viitsitä korjata kun joku huoltoseppo mutuilee että kyllä se kestää.
Olen ymmärtänyt että suomalaiset pitävät itseään niin hyvinä etteivät tuollaiseen orjatyöhön kuin siivoaminen edes halua. Tuo nimitys ei ole minun suhtautuminen siivoustyöhön vaan kopioitu tältä palstalta. Itse arvostan siivooja,
Viehän ne meidän työt ja naiset, vaikka zuu wakki muuta yrittää sönköttää...
Vierailija kirjoitti:
Olen ymmärtänyt että suomalaiset pitävät itseään niin hyvinä etteivät tuollaiseen orjatyöhön kuin siivoaminen edes halua. Tuo nimitys ei ole minun suhtautuminen siivoustyöhön vaan kopioitu tältä palstalta. Itse arvostan siivooja,
Itse en ole välittänyt paskaakaan mitä muut mun työhommista ajettelee. Tein siivoushommia opiskeluaikoina, ja liikenevät rahat pistiin sijoituksiin, joista kasvoi vuosien mittaan hyvinkin huomattava varallisuus.
Vierailija kirjoitti:
Viehän ne meidän työt ja naiset, vaikka zuu wakki muuta yrittää sönköttää...
Sulla nyt ei naista olisi vaikka olisit maailmankaikkeuden ainoa mies!
Lukekaa Paavo Teittisen Finlandia-palkittu kirja Pitkä vuoro. Totuus ei tosiaan ole se, että suomalaiset työntekijät olisivat laiskoja ja ylipalkattuja, vaan että orjapalkalla raatavat ulkomaalaiset vääristävät kilpailua ja voiton kuorii ihan joku muu.
Jokainen tietää ettei Suomessa kielitaidoton työllisty kuin ehkä nälistetyksi wolt-kuskiksi.
Miten pahoja elämänhallintaongelmia Sinulla on, jos hakemasi työpaikat annetaan järestään ulkomaalaisille kielitaidottomille?
Viekö ne ulkomaalaiset naisetkin pöydästäsi? Mitä se kertoo Sinusta?