Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotihoidontuki: laittakaa se 2-vuotiaanne vaikka perhepäivähoitajalle...

Vierailija
30.08.2013 |

...tai ruvetkaa itse perhepäivähoitajiksi ja ottakaa oman lapsen lisäksi muutama lapsi lisää. Saatte lisätuloja ja voitte olla kotona.

Siis ihan vain jos se nyt ei millään ole mahdollista, että isä jää kotihoidontuelle, ja menette itse "oikeisiin töihin".

Tää on just tätä, että mistään saavutetuista eduista ei voida luopua, vaikka se tulisi yhteiskunnalle älyttömän kalliiksi.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammat on kauhuissaan, kun kohta joutuu töitä tekemään..ja lapset saa elinikäisiä traumoja, kun joutuu päiväkotiin

Vierailija
2/19 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepäivähoito on minusta huono hoitomuoto.

Nuorin lapseni menee päiväkotiin kolmevuotiaana.

Itse en todellakaan hingu perhepäivähoitajaksi. Viihdyn omalla alallani.

Lasteni isä on vammautunut, hän ei oel fyysisesti kykenevä huolehtimaan lapsista täysipäiväisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepäivähoitajalla pitää olla nykyään tutkinto ja monessa kunnassa perhepäivähoitajia karsitaan. Tämä saavutettu etu muuten on ollut yhteiskunnalle halpa. Nyt tulee hoitoon iso määrä alle 2-vuotiaita lapsia, joiden isät eivät voi tai halua jäädä kotihoidontuelle. Se se vasta maksaakin.

Vierailija
4/19 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksityisillä pp-hoitajilla tarvitse olla tutkintoa. Ja aika helppo on laskea, että 1 hoitaja 4 lapselle tulee halvemmaksi kuin 1 hoitaja 1-2 lapselle. Pitää ottaa huomioon, että yhteiskunta saa työssäkäyviltä vanhemmilta verotuloja, eikä tarvitse maksaa kotihoidontukea. Kyllä näistä on esitetty laskelmia lehdissäkin. Ihan selvää pässinlihaa.

Vierailija
5/19 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 22:45"]

Perhepäivähoitajalla pitää olla nykyään tutkinto ja monessa kunnassa perhepäivähoitajia karsitaan. Tämä saavutettu etu muuten on ollut yhteiskunnalle halpa. Nyt tulee hoitoon iso määrä alle 2-vuotiaita lapsia, joiden isät eivät voi tai halua jäädä kotihoidontuelle. Se se vasta maksaakin.

[/quote]

Mitä? Ainakin vielä muutama vuosi sitten sitä perhepäivähoitajaksi ryhtymistä kaupiteltiin kotikaupungissakin kaikille, ei kyselty tutkintojen perään.

Vierailija
6/19 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuule vähän ajattelinkin alkaa perhepäivähoitajaksi.

Niistä on kohta kunnolla pula!

Eikös se niin ollut, että saa olla yhteensä 5 lasta yhdellä hoitajalla?

Saisin siis ottaa tänne kaksi lasta lisää.

Vierailija
7/19 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se äidin "ura" voi todellakaan odottaa muutamaa vuotta? Kovat on arvot nykyään, että lapsi uhrataan markkinatalouden alttarille. Se kotihoidontuki ei montaa sataa ole, mutta voi juuri olla se ratkaiseva summa, jolla perheen arki pyörii, jotta lapset saavat kasvaa rauhallisessa kasvuympäristössä? Mikä ihmeen kiire on nyt saada äidit takaisin töihin? Eikös sinne nytkin pääse nopeasti takasin ne, joille usein on tärkeää edetä urallaan ja laittaa lapset päiväkotiin taistelemaan olemassaolostaan?

Vierailija
8/19 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mielelläni kuule kun ryhtyisinkin pph:ksi niin ei tähän asuntoon mahdu yhtään ylimääräistä mukulaa.  Hyvä kun itse mahdutaan.

Vierailija
9/19 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin valmis jo palaamaan töihin mutta sopivaa hoitopaikkaa ei vain löydy. Juuri tuli päätös hoitopaikasta lähes 20km päässä kotoa, ei kiitos.

Vierailija
10/19 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepäivähoitajalla saa olla lapsia 4 ja yksi puolikas( eli esim. Koululainen joka ei ole täyttä päivää). Ja kyllä yksityisiltäkin jo kysellään tutkintoa. 

Vierailija
11/19 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 23:01"]

Perhepäivähoitajalla saa olla lapsia 4 ja yksi puolikas( eli esim. Koululainen joka ei ole täyttä päivää). Ja kyllä yksityisiltäkin jo kysellään tutkintoa. 

[/quote]

No voihan. Voisin siis ottaa tänne vain yhden lapsen lisää.

No mutta, tulisipahan lapset hoidettua itse.

Vierailija
12/19 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset kaikki omia niin tuskinpa kaupunki ottaa töihin. 

Vierailija
13/19 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuisikohan jos vaikka kaverini kanssa ns. "vaihtaisimme" lapsia? :D

Molemmat ryhtyisivät perhepäivähoitajiksi, omat lapset pitää saada hoitoon joten minä ottaisin hänen lapset ja hän minun? :D

Vierailija
14/19 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä lasta pph:lle! Ikinä!

Ne ovat sellaisia nipistelijöitä ja ilkeilijöitä, niiden touhuja neljän seinän sisällä ei näe eikä valvo kukaan... :(

Vierailija
15/19 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä lasta pph:lle! Ikinä!

Ne ovat sellaisia nipistelijöitä ja ilkeilijöitä, niiden touhuja neljän seinän sisällä ei näe eikä valvo kukaan... :(

Vierailija
16/19 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdin tuota aikanaan, mutta totesin, että parhaimmassa tapauksessa lapsen saisi noutaa varahoidon varahoidosta, kuten tutuille kävi. Jos pph yllättäen ilmoittaa lapsensa tai itsensä olevan sairaana. Kiva siinä kuskata lasta varahoitopaikkaan. Tuttavani alkoi pph:ksi juuri siksi, että saisi hoitaa lapsensa kotona. Ehti pari vuotta olla pph:na, kunnes jäi äitiyslomalle. Kiva lasten vanhemmille hakea uutta hoitopaikkaa taas.

Vierailija
17/19 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vastusta kotihoidontukiuudistusta vaan näen siinä sekä hyvää että huonoa ja meidän perheessä ihan ok, että isä on kotona hyvän palan (oli esikoisenkin kanssa).

Perhepäivähoitajalle ei kuitenkaan niin vaan lasta laiteta ei ainakaan siellä missä me asutaan kun ei niitä ole tarjolla. Oma lapsemme meni kolmevuotiaana joksikin aikaa yksityiselle perhepäivähoitajalle ja tämä maksoi meille kyllä huomattavasti enemmän kuin kunnallinen hoito vaikka silti hoitajan palkka oli kyllä huono. Oltiin kyllä tyytyväisiä tähän ratkaisuun ei siinä mitään mutta tosiaan perhepäivähoitajia on tosi vähän sekä yksityisiä että julkisia. No voi olla, että tämä uudistus vähän lisää perhepäivähoitajien määrää. Musta kuitenkin jos taloudellisesti mahdollista olisi ehkä järkevämpi ryhtyä perhepäivähoitajaksi vasta kun nuorin omista on kolmevuotias. Tai itse ainakin kokisin näin.

Vierailija
18/19 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan EI ole järkevää ryhtyä pph:ksi jos oma lapsi yli 3v. Saat palkan vain niistä lapsista mitä omien alle kouluikäisten lisäksi voi olla (=4+eskari yhteensä ja eskareita ei kovin ole tarjolla..). Jos itsellä esim 3v 1kk ja 4v8kk lapset, niin saat palkan kahdesta muusta lapsesta =puolikas palkka, ja omista et sitten euroakaan mistään. Silloin homma kannattaa jos omista saa vielä kh-tukea. On se lisätulona edes.

Vierailija
19/19 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on yksityisyrittäjä eikä voi jäädä kotiin tai talo menee alta.lainanlyhennys 550 e, kaikenmaailman yrittäjien vakuutukset ja muut vakuutukset ja muut laskut.....itselläni ei ole ammattia. Vauva ja toinen tulossa.miten minä pääsisin töihin?yritin mennäkin ennen lasten tekoa mutten kauaa saanut olla kun päättötodistusta ei ole.eli lähihoitajan opinnot jäi kesken viisitoista vuotta sitten. Ulosotto myös ottaisi omansa minun palkastani.eli minä jolla eri syistä johtuen elämä epäonnistunut,en saisi siis juuri mitään rahaa. Nyt jo olemme hakeneet toimeentulotukea koska sosiaalityöntekijä sanoi että voisimme saada.tulot niin olemattomat ja ulosottoon maksettava tietty summa.sekä mieheni voi nostaa yrityksen tililtä meille vain tonnin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi