Riistaa syövillä lapsilla matalampi ÄO
Jotenkin ei yllätä. Metsästäjäperheissä harvoin on kovin välkkyä väkeä.
http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1288594604186.html
Kommentit (55)
Entäs jos se riista on hallista ostettu?
"Eviran erikoistutkijan Eija-Riitta Venäläisen mukaan Suomessa hirvenlihaa on testattu säännöllisesti vuosittain jo vuosikymmenten ajan, mutta tulokset ovat olleet puhtaita eikä lyijyvaroitusta ole."
[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 15:10"]
"Eviran erikoistutkijan Eija-Riitta Venäläisen mukaan Suomessa hirvenlihaa on testattu säännöllisesti vuosittain jo vuosikymmenten ajan, mutta tulokset ovat olleet puhtaita eikä lyijyvaroitusta ole."
[/quote]
Myytäväksi menevää testataan joo, mutta ei ne kenenkään metsästäjän kotipakastimen lihoja tule testailemaan.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 15:35"]
[/quote]
Myytäväksi menevää testataan joo, mutta ei ne kenenkään metsästäjän kotipakastimen lihoja tule testailemaan.
[/quote]
Myyntiinhän laitetaan huonot, kotipakastimeen hyvät.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 17:07"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 15:35"]
[/quote]
[/quote]
Myyntiinhän laitetaan huonot, kotipakastimeen hyvät.
[/quote]Mitkä huonot?
Aivot tarvitsevat proteiinia (itse asiassa kaikki solumme), joten väitteesi on ihan huuhaata. Katso ihmisryhmiä esim. mustia Afrikassa, jossa syödään vähän lihaa, kuinka fiksuja he ovat. Tain intialaiset, jotka ovat suuremmassa määrin kasvissyöjiä.
Tottahan tuo on että tehotuotettu liha on paljon puhtaampaa kuin metsässä eläneen riistan liha.
Näin on. Metsäluonnossa on yllättävän paljon esim. raskasmetalleja. Hirvieläimet saavat elimistöönsä raskasmetalleja erityisesti sienistä.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 17:20"]
Tottahan tuo on että tehotuotettu liha on paljon puhtaampaa kuin metsässä eläneen riistan liha.
[/quote]
Näin se varmaankin on, kun katsoo suomalaisia miehiä, jotka syövät hirvittävästi lihaa ja kuin tyhmiä nämä ovat. Kasvinsyöjät ovat paljon fiksumpia.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 17:15"]
Aivot tarvitsevat proteiinia (itse asiassa kaikki solumme), joten väitteesi on ihan huuhaata. Katso ihmisryhmiä esim. mustia Afrikassa, jossa syödään vähän lihaa, kuinka fiksuja he ovat. Tain intialaiset, jotka ovat suuremmassa määrin kasvissyöjiä.
[/quote]
Lyijypolttoaineiden käyttö lopetettiin länsimaissa koska se aiheutti jälkeenjääneisyyttä lapsissa. Arvaapa kaksi kertaa millaista polttoainetta ainakin Afrikassa käytetään?
Perehdy aiheeseen ennen kuin höliset noista proteiineistasi. Hiilihydraatit ovat se mitä aivot polttavat, kokeile sinäkin joskus.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 18:04"]
[/quote]
Lyijypolttoaineiden käyttö lopetettiin länsimaissa koska se aiheutti jälkeenjääneisyyttä lapsissa. Arvaapa kaksi kertaa millaista polttoainetta ainakin Afrikassa käytetään?
Perehdy aiheeseen ennen kuin höliset noista proteiineistasi. Hiilihydraatit ovat se mitä aivot polttavat, kokeile sinäkin joskus.
[/quote]
Juu, ja lehmät kai sitten lentää. Noh ole sitä mieltä sitten, että negroidit ovat älykkäitä. Ihan sama mulle.
Tosin peruskoulussa minulle opetettiin, että soluijen tarvitsema raaka-aine on valkuainen eli proteiini, ei hiilari (maanviljelykin tuli Suomeen vasta n. 10 000 vuotta sitten).
[/quote]
Leonardo da Vinci oli kasvissyöjä. Siihen aikaan ei oltu kuultu proteiinista, puhumattakaan eläinproteiinia korvaavasta kasvisproteiinista.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 18:25"]
[/quote]
Leonardo da Vinci oli kasvissyöjä. Siihen aikaan ei oltu kuultu proteiinista, puhumattakaan eläinproteiinia korvaavasta kasvisproteiinista.
[/quote]
da Vinci, etkö keksinyt parempaa? Turha heppu, ei keksinyt mitään toimivaa tai hyödyllistä. Sen sijaan Newton, Einstein ja Darwin olivat tavallisia lihansyöjiä. Ja katso lopputuloksia!
Afrikassa pärjäävät parhaiten alkuperäisheimot, jotka syövät lähinnä vain lihaa ja vuohenmaitoa. Kaupunkilaistuneet ovat kusessa.
Ehkä noissa testeissä vaikuttaa riistalihan syöntiä enemmän se, millaisissa perheissä ja millaisessa ympäristössä lapset kasvavat. Yleensä metsästystä harrastetaan pienillä maalaispaikkakunnilla, joissa arvostetaan kädentaitoja ja käytännön osaamista ja akateeminen osaaminen, älyllisten ongelmien ratkaisu, monipuolinen sanavarasto, matemaattinen hahmottaminen jne. ei ole ykkösjuttu eikä koulunkäyntiä ja akateemisia taitoja tueta eikä arvosteta samassa määrin kuin kaupunkiperheissä tai korkeasti koulutettujen perheissä. Vanhempien asenne koulunkäyntiin, vanhempien oma äo, koulutustaso, kiinnostus lukemiseen ym. ovat todennäköisesti se suurin erottava tekijä riistaa syövien maalaislasten ja "kaupan ruokaa" syövien muiden lasten älykkyysosamäärien välillä. Riistan lyijypitoisuuden en usko tätä selittävän.
No, mä ainakin uskon fiksuun ja korkeastikoulutettuun Arhinmäkeen, jonka mielestä lihansyönti on moraalitonta ja idioottimaista.
näin on, roiskeläppäpizzaa syövät on tottakai viisaampia.
Itse meinasin osallistua mensan testeihin siinä vaiheessa kun testi on puukko käteen ja keskelle metsää, selviydy viikko. Ja ne nykyiset jäsenet osallistuvat siihen kanssa.
Mitä olen joutunut tekemään älykkyyttä mittaavia testejä niin pääsisin niiden mukaan heittämällä jäseneksi. Vaan kun pellonlaidasta maailmalle lähtenyt niin sitä arvostaa enemmän sitä että osaa saada ruokaa suuhunsa kuin jonkun palikan pyörittelyä mielessään.
Kotoa olen oppinut ravinnon hankkimisen lisäksi rakantamaan taloja, vaatettamaan itseni ja tekemään työkaluja. Näitä taitoja olen pitänyt yllä, vähemmän olen sitä nykytestien ÄOta vastaavia taitoja käyttänyt, sitten näitä testejä läpikäydessä testaaja yrittää saada minua opiskelemaan yliopistoon. Vaan kun ei kiinnosta. Mieluusti olisin vähän tyhmempi niin saisi olla rauhassa ihan tavallinen amis.
Lukiessani tuota uutista oli ensimmäinen ajatus että taas on hutkittu ja katsottu palikkaa vain yhdestä kulmasta ilman sitä pyörittelyä. Kiinnostaisi kyllä tietää millaisen tuloksen tutkimuksen tekijä saa ÄOn mittauksesta.
Hahhah mikään Newton ollut lihansyöjä jne. Tässä sulle pölvästi lista http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_tunnetuista_kasvissy%C3%B6jist%C3%A4 Päivitäpä sieltä tietos ja o hiljaa.
Miten sorsansyöjät?