Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lähettää lapsistaan kuvia

Vierailija
20.08.2020 |

Olen tapaillut keväästä asti miestä, jolla on edellisestä liitosta kaksi lasta. En ole heitä vielä tavannut. Mies lähettää minulle joskus lasten kuvia, mutta minä en oikein tiedä, mitä minun kuuluu niihin kommentoida. Voisiko joku selittää, mikä merkitys kuvien lähettelyllä on ja mitä tällaisissa tilanteissa tulisi sanoa? Olen aspergerpiirteinen nainen ja toivon asiallisia vastauksia.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko haluaa jakaa elämäänsä sinulle tai hakee lapsillee äitipuolta hoitajaksi. Itse olen reilussa viidessä vuodessa tainnut kerran laittaa naiselle kuvan lapsistani, kun hän sellaista kysyi tai sitten vain treffeillä näytin kuvan. En ole enää varma muutaman vuoden takaisesta tapauksesta. 

Vierailija
2/49 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies rakastaa ja on ylpeä lapsistaan. Voit kommentoida vaan sitä tekemistä ja/ tai näkymää siinä kuvassa eli tyyliin: "onpa hieno mekko" tai "onnea hienosta kalasta". Monesti varmaan vaan joku yläpeukku tms riittää, eli riittää että näytät nähneesi ne kuvat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies rakastaa ja on ylpeä lapsistaan. Voit kommentoida vaan sitä tekemistä ja/ tai näkymää siinä kuvassa eli tyyliin: "onpa hieno mekko" tai "onnea hienosta kalasta". Monesti varmaan vaan joku yläpeukku tms riittää, eli riittää että näytät nähneesi ne kuvat. 

Tämä on minun näkökulmastani erikoista. Nuo lapset ovat minulle täysin ventovieraita, enkä osaa teeskennellä kiinnostusta. En ole osoittanut mitään mielenkiintoa lapsia kohtaan, joten kuvien lähettely tuntuu oudolta. Vähän kuin mies olisi lähettänyt kuvan naapurinsa postilaatikosta.

- ap

Vierailija
4/49 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne lapsethan on sen miehen elämän tärkeimmät asiat.

Etkö sinä lähetä kuvia mistään merkityksellisistä asioista?

Vierailija
5/49 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ei ole mitään mielenkiintoa miehen lapsia kohtaan niin et varmaankaan aio mihinkään vakavampaan suhteeseen?

Vierailija
6/49 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on minun näkökulmastani erikoista. Nuo lapset ovat minulle täysin ventovieraita, enkä osaa teeskennellä kiinnostusta. En ole osoittanut mitään mielenkiintoa lapsia kohtaan, joten kuvien lähettely tuntuu oudolta. Vähän kuin mies olisi lähettänyt kuvan naapurinsa postilaatikosta.

- ap

No sano sitten ettei kiinnosta.

Vierailija
7/49 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

No sitten älä kommentoi, ei kannata tehdä sellaista mitkä tuntuu vieraalta itselle. Mutta kyllä suosittelen sitten etsimään lapsettoman deittikaverin, vaikka samantien, koska toi suhde on tuhoontuomittu.  

Vierailija
8/49 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lapset on todennäköisesti miehelle tärkeintä tässä maailmassa. Jos se ei ole sulle ok tai se ei edes kiinnosta sua yhtään, lopeta suhde nyt niin on kaikille parempi.

Vierailija
9/49 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla ei ole mitään mielenkiintoa miehen lapsia kohtaan niin et varmaankaan aio mihinkään vakavampaan suhteeseen?

Onko äitipuolen asemaan joutuvilla/hankkiutuvilla yleensäkään mitään mielenkiintoa miesystävän lapsia kohtaan? Minulla ei ainakaan ole. Rakastuin mieheen, jolla sattui olemaan lapsia.

(En ole ap.)

Vierailija
10/49 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai tuossa mitään ihmeellistä ole. Mies lähettänyt kuvia hänelle tärkeimmistä asioista. Ei ehkä ole hoksannut ettei sinua kiinnosta. Voit tietty sanoa ettet halua kuvia tai sitten vain jätät kommentoimatta mitään, niin ymmärtää yskän.

Ei varmaan kannata pahasti kuitenkaan sanoa jos haluat olla suhteessa miehen kanssa. Saattaa muuten loukkaantua. Tai minä ainakin loukkaantuisin jos lähettäisin kuvia lapsistani (jos siis olisin eronnut heidän isästä ja olisi uusi mies) miesystävälleni ja hän totetaisi tylysti että evvk.

Vierailija
11/49 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko äitipuolen asemaan joutuvilla/hankkiutuvilla yleensäkään mitään mielenkiintoa miesystävän lapsia kohtaan? Minulla ei ainakaan ole. Rakastuin mieheen, jolla sattui olemaan lapsia.

(En ole ap.)

Mitänyt kukakin mielenkiinnolla tarkoittaa. Joku voi kuunnella ja keskustalla kumppanin lapsista tai olla kyseisten lapsien kanssa tekemisissä. Tarkoittaako tämä mielenkiintoa vai tuleeko aktiivisesti kysellä tai hakeutua lasten seuraan, että voidaan puhua mielenkiinnosta.

Vierailija
12/49 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteita on niin monenlaisia ja kaikki eivät edes asu yhdessä, mutta ovat sitoutuneita toisiinsa. Oletan, että myös yrittää päästä suhteessa seuraavaan vaiheeseen, että nainen tutustuisi miehen lapsiin. Jos näin ei ole niin pidän miestä vähän hölmönä ja itsekeskeisenä, koska lapset ovat naiselle täysin vieraita ja kuvien lähettely lapsista on ihan turhaa ihmisille, jolle ne ovat vieraita.

Vierailija
13/49 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(En ole ap.)

Niin, tämä on minusta outoa että lapsettoman ja lapsia haluamattoman naisen oletetaan laittavan vieraat lapset oman rakkautensa edelle. Kuinka moni tällaiseen oikeasti pystyy, kun on vahvoja tunteita pelissä? Mihin ne lapset sitä osallistuvaa äitipuolta tarvitsevat, jos heillä on jo vanhemmat ja isovanhemmat elämässään? Eikö isällä saa olla vakavaa suhdetta naiseen ja sitten taas erikseen läheistä suhdetta lapsiinsa? Jos kumppani ei tule tämän isä-lapsisuhteen väliin millään tavalla eikä kaltoinkohtele lapsia, niin mikä on ongelma?

Vierailija
14/49 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne lapset on todennäköisesti miehelle tärkeintä tässä maailmassa. Jos se ei ole sulle ok tai se ei edes kiinnosta sua yhtään, lopeta suhde nyt niin on kaikille parempi.

Miksi suhde pitäisi lopettaa, jos ei pidä vieraista lapsista? Lapsethan voi rajata suhteen ulkopuolelle, kun ei asu yhdessä. Niin helppoa ja usein näin tehdään, kun ei ole yhteisiä lapsia.

Vierailija
15/49 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(En ole ap.)

Riippuu varmasti monesta tekijästä, kuten lapsen ikä, onko lasten äiti kuvioissa ja jos on, millainen suhde hänellä on eksään ja lapsiin. Minä olen vela, joka rakaistuin mieheen jolla on aiemmsta suhteesta lapsi, joka on miehelle tosi tärkeä. Äitipuoleksi en ala, sillä lapsella on jo äiti, kenen kanssa asuu pääasiassa. Sen sijaan alusta asti tajusin, että miehen lapseen minun on muodostettava ihan erilainen suhde kuin ylipäätään kavereideni lapsiin, sillä miehen lapsi tulee olemaan meillä viikonloppuja ja osa perhettä. Kyllä siten ajattelen, että minulla pitää olla mielenkiintoa ja välittämistä myös miehen lasta kohtaan. Onneksi on onnistunut helposti ja luotevasti tämä, sillä miehen lapsi muistuttaa monin tavoin miestä, onhan heillä samoja geenejä. 

Vierailija
16/49 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Toki kerrot tämän miehelle.

Vierailija
17/49 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tuo asperger-piirteisyys on avain tähän asiaan. Joillakin as-ihmisillä on todella vaikeaa, eivätkä he tee sitä ilkeyttään, ymmärtää empaattisesti toisten ihmisten elämää. Mies varmaan haluaa jakaa itselleen tärkeää asiaa sinun kanssasi ja mikäli suhdetta jatkatte, niin jollakin tavalla miehen lapset tulevat olemaan osaa yhteistä elämäänne. Tiedän myös työni puolesta, että as-naisista osa on omienkin lasten kanssa vaikeuksissa, kun se vauvan maailmaan asettuminen, asioiden nakeeminen vauvan näkökulmasta on haastavaa. Onnellista, jos nämä äiti-lapsi-parit pääsevät vuorovaikutusta ja kiintymystä tukevaan esim. ryhmätoimintaan mukaan. 

Ap voisi miettiä, että avaisiko miehelle tuota as-piirteisyyttään tuosta näkökulmasta, ymmärtääkö mies ja miellainen vaikutus sillä on suhteenne tulevaisuuteen. Tai tietääkö mies ylipäätään asiasta?

Vierailija
18/49 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi suhde pitäisi lopettaa, jos ei pidä vieraista lapsista? Lapsethan voi rajata suhteen ulkopuolelle, kun ei asu yhdessä. Niin helppoa ja usein näin tehdään, kun ei ole yhteisiä lapsia.

Ei ole hyvä, että lasten lähipiirissä pyörii henkilö, joka pitää lapsia ylimääräisinä vaivoina. Sellaiselle henkilölle sopii lapseton kumppani.

Vierailija
19/49 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hyvä, että lasten lähipiirissä pyörii henkilö, joka pitää lapsia ylimääräisinä vaivoina. Sellaiselle henkilölle sopii lapseton kumppani.

Varmaan ihanteellisesti näin mutta eivät kaikki ala rakasta elämänkumppania jättämään tämän takia. Eri asia on lasten huono kohtelu, mutta jos pysyy kokonaan poissa lasten elämästä, en näe suurta ongelmaa. Lapset sopeutuvat kyllä tällaiseen että isällä on ihmissuhde josta lapset eivät ole osallisia. Ei se ole lapsilta pois.

Vierailija
20/49 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa? Miksi naisen pitäisi olla kiinnostunut tapailukumppaninsa lapsista? Nyt on vähän liikaa vaadittu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi