Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailun päättyminen ja syyn kertominen.

Vierailija
10.03.2024 |

Jos tapailu päättyy toisen osapuolen toiveesta, niin haluatteko oikeasti tietää syyn siihen?

Vastaavasti, jos tapailu päättyy sinun aloitteestasi, niin oletko taipuvainen oma-aloitteisesti tai kysyttäessä kertomaan syyn?

Useimmitenhan kyse on vain sellaisesta epämääräisestä kemian tai kiinnostuksen puutteesta, minkä voi kai jokseenkin toista loukkaamatta ilmaista.

Mutta jos kyse on jostain konkreettisemmasta asiasta - toinen on liian tyhmä, ruma, isopäinen, lyhyt...yms loputon lista asioita, niin tuntuu tarpeettoman julmalta kertoa se päin naamaa.

Samasta syystä en itse koskaan edes kyselisi syytä, koska vastapuoli ei välttämättä ole riittävän hienotunteinen keksimään pehmeämpää veruketta.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en välttämättä kerro, jos ihan vaan sovussa ero tulee, enkä halua kuulla. Olen kuullut haukkuja jo tarpeeksi.

Vierailija
2/33 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tietää syytä enkä sitä kysele. Riittää tieto ettei halua enää nähdä. En varsinkaan halua että mulle aletaan oma-aloitteisesti selittämään jotain eiolekemiaa-paskaa, joka kuitenkin on vain tekosyy. Ottaisin mieluummin vaikka ghostauksen kuin selittelyn.

Jos en itse haluaisi jatkaa, en todellakaan alkaisi oma-aloitteisesti selittelemään. Mutta jos kysyttäisiin, luultavasti kertoisin rehellisesti. Ei ole tapana edes alkaa tapailemaan ihmistä josta ajattelen että on liian ruma, isopäinen tai lyhyt, vaan syy on silloin jotain persoonaan/käytökseen liittyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä haluan tietää syyn. Esim se, että olen liian lihava, on paljon helpompi käsitellä kuin joku epämääräinen "ei nyt vaan". Epämääräisellä syyllä tulee hylätyksi paljon kokonaisvaltaisemmin. Kertominen on tärkeää varsinkin jos syy on sellainen, että toinen voi tehdä asialle jotain ja se sama asia tulee eteen lähes joka suhteessa.

Hygieniaa voi parantaa, voi laihduttaa, voi opetella puuttuvia taittoja jne

Vierailija
4/33 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua ja ei tarvitse kertoa muuta kuin ei ollut kemiaa.

Vierailija
5/33 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tietää syyn. Moni peittelee syytä, jonka ajattelee olevan loukkaava, mutta miksi? Miksi se hylätty ei saisi loukkaantua sinulle? Haluatko jostain syystä olla edelleen hänen silmissään hyvä tyyppi jotta hän jäisi kaipaamaan sinua?

Mulle helpoin ero ikinä on ollut sellainen, jossa toinen kertoi just tuollaisen "liian iso pää" -syyn. Oli helppoa jättää koko ihminen taakseen ja nauraa. Oli vain lähinnä helpottunut ettei päätynyt pitempään suhteeseen tuon ihmisen kanssa.

Epämääräinen syy voi olla kaikkein satuttavin siksi, koska jos ihminen ei saa syytä, hänellä on taipumus kuvitella se. Usein se sitten on se, mikä itseä eniten satuttaa, vaikka sillä asialla ei olisi mitään tekemistä eron kanssa. Tällä vahvistaa negatiivista käsitystä itsestään entisestään.

Itse sain joskus epämääräisen selityksen ja mietin oikeasti vuosia, mikä minussa oli vikana. Vuosien päästä tapasin tuon miehen uudelleen, ja hän kertoi todellisen syyn: hän oli ollut enemmän ihastunut toiseen. Ei ollut kehdannut kertoa, kun ajatteli että tuo satuttaisi minua. Voi kunpa olisikin kertonut, tuohan on järkevä ja ymmärrettävä syy eikä minun olisi tarvinnut kuvitella itselleni kymmeniä ja taas kymmeniä vikoja.

Vierailija
6/33 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa se kertoa, ettei toinen jää suotta miettimään miksi.

Vierailija
7/33 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyttäessä syy kannattaa kysyä.

Jos susta tuntuu, että toinen on liian tyhmä, kannattaa asiat ilmaista vaikka niin, että ei ole yhteisiä keskustelunaiheita tarpeeksi.

Vaikka joku tuntuu tyhmältä, ei hän sitä välttämättä ole.

Vierailija
8/33 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tietää syyn. Moni peittelee syytä, jonka ajattelee olevan loukkaava, mutta miksi? Miksi se hylätty ei saisi loukkaantua sinulle? Haluatko jostain syystä olla edelleen hänen silmissään hyvä tyyppi jotta hän jäisi kaipaamaan sinua?

Mulle helpoin ero ikinä on ollut sellainen, jossa toinen kertoi just tuollaisen "liian iso pää" -syyn. Oli helppoa jättää koko ihminen taakseen ja nauraa. Oli vain lähinnä helpottunut ettei päätynyt pitempään suhteeseen tuon ihmisen kanssa.

Epämääräinen syy voi olla kaikkein satuttavin siksi, koska jos ihminen ei saa syytä, hänellä on taipumus kuvitella se. Usein se sitten on se, mikä itseä eniten satuttaa, vaikka sillä asialla ei olisi mitään tekemistä eron kanssa. Tällä vahvistaa negatiivista käsitystä itsestään entisestään.

Itse sain joskus epämääräisen selityksen ja mietin oikeasti vuosia, mikä minussa oli vikana. Vuosien päästä tapasin tuon miehen

Suora ihminen on paras kumppani, seurustelussa tai erotessa.

Vierailija
9/33 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua tietää syytä enkä sitä kysele. Riittää tieto ettei halua enää nähdä. En varsinkaan halua että mulle aletaan oma-aloitteisesti selittämään jotain eiolekemiaa-paskaa, joka kuitenkin on vain tekosyy. Ottaisin mieluummin vaikka ghostauksen kuin selittelyn.

Jos en itse haluaisi jatkaa, en todellakaan alkaisi oma-aloitteisesti selittelemään. Mutta jos kysyttäisiin, luultavasti kertoisin rehellisesti. Ei ole tapana edes alkaa tapailemaan ihmistä josta ajattelen että on liian ruma, isopäinen tai lyhyt, vaan syy on silloin jotain persoonaan/käytökseen liittyvää.

"En varsinkaan halua että mulle aletaan oma-aloitteisesti selittämään jotain eiolekemiaa-paskaa"

Mä laitan aina tapailut poikki käyttämällä tota "ei ole kemiaa" viestiä. Ei se ole mielestäni varsinaisesti valehtelua, se on vaan sellainen ylimalkainen tapa kertoa että toinen ei sytytä minua riittävästi. Ulkonäöstähän melkein aina loppujen lopuksi on kyse, mutta mieluummin viestin sen sanomalla "en tunne kipinää/kemiaa", kuin sanomalla että toisella esim. on liian iso nenä, tai latta perse :D

M41

Vierailija
10/33 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyttäessä syy kannattaa KERTOA.

Jos susta tuntuu, että toinen on liian tyhmä, kannattaa asiat ilmaista vaikka niin, että ei ole yhteisiä keskustelunaiheita tarpeeksi.

Vaikka joku tuntuu tyhmältä, ei hän sitä välttämättä ole.

*korjaus

Vierailija
11/33 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En varsinkaan halua että mulle aletaan oma-aloitteisesti selittämään jotain eiolekemiaa-paskaa"

Mä laitan aina tapailut poikki käyttämällä tota "ei ole kemiaa" viestiä. Ei se ole mielestäni varsinaisesti valehtelua, se on vaan sellainen ylimalkainen tapa kertoa että toinen ei sytytä

Minkälaisessa maailmassa mä elän, jos ihminen ei kelpaa kumppaniksi jonkin kauneusvirheen vuoksi? Kukaan ei avioidu nenän tai perseen kanssa.

Lisäksi on perin omituista päättää suhde sellaisen piirteen vuoksi, joka on ollut nähtävillä kaiken aikaa. Paskapuhetta sanon minä.

PS. En olisi uskonut, että ikäiseni mies voi olla noin kypsymätön.

Vierailija
12/33 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertoisi muutaman viikon tapailun päätteeksi syytä. Eri asia on jos on pitempään oltu yhdessä.

Vierailija
13/33 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä laitan aina tapailut poikki käyttämällä tota "ei ole kemiaa" viestiä. Ei se ole mielestäni varsinaisesti valehtelua, se on vaan sellainen ylimalkainen tapa kertoa että toinen ei sytytä minua riittävästi. Ulkonäöstähän melkein aina loppujen lopuksi on kyse, mutta mieluummin viestin sen sanomalla "en tunne kipinää/kemiaa", kuin sanomalla että toisella esim. on liian iso nenä, tai latta perse :D

M41"

No siis juuri tätä tarkoitin. Jokainen tajuaa että tuota selitystä käytetään lähes aina tilanteessa, jossa todellinen syy löytyy jostain ulkoisesta ominaisuudesta. Sitten jos vielä ehdotetaan päälle että jatketaan kavereina, ei mitään jää epäselväksi. Itseäni ei kyllä kiinnosta jatkaa kaverina ihmisen kanssa, joka on juuri kertonut pitävänsä minua vastenmielisenä.

Vierailija
14/33 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain joskus epämääräisen selityksen ja mietin oikeasti vuosia, mikä minussa oli vikana. Vuosien päästä tapasin tuon miehen

En minä nyt usko, että kukaan haluaa jonkun ohimenneen tapailukumppanin jäävän kaipaamaan itseään. Toisaalta tuskin kukaan haluaa jättää myöskään mitenkään tarpeettoman kusipäistä vaikutelmaa itsestään ja ei myöskään halua vaikuttaa kusipäältä omissa silmissään.

Kyllä varmaan tyypilliset syyt jättää kertomatta tai kertoa siloitellut versiot tapailun loppumiseen ovat:

1. Aito halu säästää toisen tunteita

2. Halu välttää konfliktitilannetta, jossa kohtalaisella todennäköisyydellä pääsisi myös kuulemaan omat vikansa.

Vierailija
15/33 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Minkälaisessa maailmassa mä elän, jos ihminen ei kelpaa kumppaniksi jonkin kauneusvirheen vuoksi? Kukaan ei avioidu nenän tai perseen kanssa. "

Kuulostaa ihan perus mieheltä. Ulkonäkö ratkaisee. Jokainen nainen tajuaa että jos mies ei halua jatkaa, syy on lähes satavarmasti ulkonäössä.

Vierailija
16/33 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kuulla syyn ja kerron sen itsekin. En edes alkaisi tapailla tyyppiä, joka olisi ulkoisesti mulle vastenmielinen, joten jostain käyttäytymiseen liittyvästä asiasta siinä olisi kyse. Tietenkin asiat kannattaa ilmaista vähän hienovaraisesti eikä tarkoituksella loukata ketään.

Itselleni on kaikkein ikävintä jos toinen ghostaa tai lopettaa tapailun jollain ihan epämääräisellä syyllä, koska olen joskus jäänyt todella pitkäksi aikaa miettimään mitä sanoin tai tein väärin ja ruoskimaan itseäni. Mullekin on käynyt kerran tuo sama kuin jollekulle muullekin täällä, että mies jätti epämääräisesti ja kertoi sitten vuosia myöhemmin, kun sitä olisikin taas yllättäen kiinnostanut, että oikeasti tapailu loppui siksi että hän haikaili silloin aiemmin vielä eksänsä perään. Olisi vaan kertonut heti, niin minä olisin päässyt paljon vähemmällä miettimisellä ja suremisella. 

Vierailija
17/33 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sori, mutta ei natsaa". Jotkut on loukkaantuneet, mutta se ei ole johtunut siitä miten asian olen ilmaisuust vaan siitä että en ole halunnut jatkaa.

Vierailija
18/33 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiselle riittää, että kertoo ettei kiinnostusta siinä mielessä ole, tämä on Suoraselkäistä ja naisena arvostan. Kaikki ghoustaus ja zombaaminen on teinien puuhaa.

Vierailija
19/33 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimalkaisuus on turvallisempi valinta naisille. Mies voi reagoida hyvinkin aggressiivisesti, jos kertoo totuudenmukaisesti, mikä luonteessa tai ulkonäössä ei nappaa.

Vierailija
20/33 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghostaus on pahin. Mieluummin ottaisin nuo kemia-löpinät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi