Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osasin arvata että ne kunnan jakamat maskit jää saamatta.

Vierailija
20.08.2020 |

Kuten kouluruoka keväällä lapsille nämä maskit myös jaetaan sellaiseen aikaan ettei niitä töissä käyvä ehdi saada.
Ehkä olisi perheeni edun mukaista että jäisin työttömäksi tästä pienipalkkaisesta työstäni.

Terveisin brutto noin 1800/kk.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein halvemmaksi tulevat kangasmaskit. Jos on ompelukone niin siitä vaan ompelemaan. Malleja riittää ja jokainen osaa ommella, jos on ommellut jotain elämän aikana. Netissä on myös malleja, joita voi tehdä käsin ompelemalla.

Kangasmaskit pestään vähintään 60 asteessa.

En osta kk maskeja.

Vierailija
22/37 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko perheen ainoa palkansaaja?

Pääsääntöisesti nuo on tarkoitettu muille kuin työssäkäyville.

Miksi ei olisi työssäkäyville? Ne on vähävaraisille.

Vähävaraiseksi katsotaan ne, jotka ei ihan oikeasti pysty itse ostamaan. Ei ole rahaa esim. pariin kangasmaskiin.

Missä tämä määritelmä on ollut ja kuinka vähän sitten pitää sitä rahaa saada että sopii hakea maskeja. Tuskin ainakaan tt-tuen asiakkaille nämä tarkoitettu kun he saavat jo sen lisän koronasta johtuviin kuluihin.

Ai saavat vai? Eipä ole näkynyt tilillä. Miksi pitää valehdella?

Syys-joulukuussa näkyy tilillä.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c24143b2-3fe1-4141-9c70-71ea3a53264f

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan ns hyväosaiset kehuvat nyt kuinka heillä on rahaa ostaa vaikka sata maskia viikossa. Tulkaa kehumaan puolen vuoden päästä kun tajuatte kuinka paljon niihin menee rahaa jolle varmasti ihan kenellä tahansa löytyisi parempaa käyttöä kuin kiinalaisten idioottien aiheuttaman viruksen ehkäisemiseksi.

Angstisi ei paljoa hyödytä. Voit oikein mainiosti ommella itse maskisi, käyt vaikka kierrätyskeskuksesta ostamassa lakanaa ja teet ihan ite.

Normaalilla työssäkäyvällä pitää olla rahaa ostaa muutama maski ja lopettaa valitus. Jos ihmisellä on perhe, niin maskeja tulee olla tietenkin jokaiselle, eli kertiksiä menee hyvin äkkiä 100, jos niitä oikeaoppisesti käyttää. Perhe pitää joka tapauksessa suojata ja siinä ei itkut ja syyttelyt auta, saati sitten muiden maskien ostamisten räkytykset.

Vierailija
24/37 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähävaraiseksi katsotaan ne, jotka ei ihan oikeasti pysty itse ostamaan. Ei ole rahaa esim. pariin kangasmaskiin.

Etkö tosiaan tiennyt, että töissä käyvälle voi jäädä työssäkäynnistä aiheutuvien kulujen takia jopa vähemmän rahaa käteen kuin työttömälle?

Vierailija
25/37 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä näin on sanottu? Tarvitsen työni takia 2-5 maskia päivässä eikä minulla todellakaan ole varaa niihin. Tähän mennessä olen mennyt työmatkat ilman, ruuhka-aikaan. Miksi minä en niitä voisi hakea vaikka töitä teen?

Ap

Jos työsi takia niitä tarvit, niin eiköhän ne silloin pitäisi saada työnantajalta.

Ei kuulu työmatkakulut työnantajalle kodin ja työpaikan välillä

Vierailija
26/37 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri köyhille duunareille ne kuuluu

Vierailija
27/37 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä sinne maskien jakopaikkaan, kerro, ettet työsi vuoksi pysty noutamaan normaaliin jakoaikaan, ja selvitä, voivatko he jotenkin auttaa, täällä ulisemalla kun tuskin sinulle järjestyy sen enempää maskien jakoa, kuin ylimääräistä rahaa ostaa itse tarvitsemasi maskit ..

Luonnollisestikin jako on järjestetty niitä sinuakin vähävaraisempiakin ajatellen ..

Saakelin avutonta porukkaa ..

Vierailija
28/37 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin 100 maskia ihan itse, eikä tehnyt edes tiukkaa. Osan vien vanhemmilleni, osa jää prheeni käyttöön.

Millaisia maskeja ostit?

Mistä?

Vierailija
29/37 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin 100 maskia ihan itse, eikä tehnyt edes tiukkaa. Osan vien vanhemmilleni, osa jää prheeni käyttöön.

Millaisia maskeja ostit?

Mistä?

Ostin käytettyjä sukkia maskeiksi. Niillä saa suun ja nenän hyvin peitettyä ja tuleepahan reikäiset sukat hyötykäyttöön sen sijaan että päätyisi suoraan jätteeksi.

Vierailija
30/37 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä näin on sanottu? Tarvitsen työni takia 2-5 maskia päivässä eikä minulla todellakaan ole varaa niihin. Tähän mennessä olen mennyt työmatkat ilman, ruuhka-aikaan. Miksi minä en niitä voisi hakea vaikka töitä teen?

Ap

Katso Vero.fi:stä se muutos, että maskit voi laittaa verovähennyksiin. Muutos tehtiin viime viikolla.

Vierailija
31/37 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein halvemmaksi tulevat kangasmaskit. Jos on ompelukone niin siitä vaan ompelemaan. Malleja riittää ja jokainen osaa ommella, jos on ommellut jotain elämän aikana. Netissä on myös malleja, joita voi tehdä käsin ompelemalla.

Kangasmaskit pestään vähintään 60 asteessa.

En osta kk maskeja.

Ompelukoneita voi lainata myös kirjastosta.

Vierailija
32/37 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Katso Vero.fi:stä se muutos, että maskit voi laittaa verovähennyksiin. Muutos tehtiin viime viikolla.

Veroprosenttini on muutenkin pyöreä 0, joten mistään verovähennyksistä ei ole hyötyä minulle. Käyn siis osa-aikatöissä, joista tulee palkkaa alle 800 €/kk.

Vierailija
33/37 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin iso pää ja harvassa korvia etten löydä kaupasta sopivaa maskia. Sovittaakkaan eivät anna. Ommella en osaa.

Pitääkö minun nyt kuolla pois?

Vierailija
34/37 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä Helsinki jakaa maskeja

Vierailija
35/37 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä Helsinki jakaa maskeja

Tuskin enää missään, mutta Forumin nurkilla myydään paljon maskeja halvalla.

Vierailija
36/37 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tämä määritelmä on ollut ja kuinka vähän sitten pitää sitä rahaa saada että sopii hakea maskeja. Tuskin ainakaan tt-tuen asiakkaille nämä tarkoitettu kun he saavat jo sen lisän koronasta johtuviin kuluihin.

Ai saavat vai? Eipä ole näkynyt tilillä. Miksi pitää valehdella?

Syys-joulukuussa näkyy tilillä.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c24143b2-3fe1-4141-9c70-71ea3a53264f

Tästä ei ole enää pitkään aikaan puhuttu sanallakaan, joten oletettavasti ei oo tulossa eikä tuo 75e ollut tarkotettu ees maskeihin vaan muuhun. Maskisuositusta ei tuohon aikaan ees ollu annettu kun tuosta uutisoitiin. Tämä luultavast unohdettu samalla tavalla kun se, että jokoisen kansalaisen piti saada 100-200e, joka ois pitäny käyttää kulttuuriin, parturi-kampaamoon, liikuntaan tmv, jotta yritykset ei mee konkkaan.

Vierailija
37/37 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä, onko varaa ja onko rahaa on kuitenkin eroa. Tuskin Suomesta löytyy montakaan aikuista ihmistä jolla konkreettisesti ei olisi rahaa ostaa maskia, mutta paljonkin sellaisia, jopa työssäkäyviä, joilla ei ole varaa.

Juuri niin! Ainakin täällä pikkukaupungissa kasvoihini sopivat kangasmaskit maksaa yli 10 €/kpl. Kuljen 2-3 kertaa päivässä ruuhkabussissa ja vähän epäilen, ettei maskit ehdi kuivua aamuksi jos keitän ne myöhään illalla kotiin tultuani silloin kun mulla on illalla joku harrastus. Tarvitsen siis vähintään 6 maskia pelkkiä arjen bussimatkoja varten. Turha kuvitella että maksaisin 70-80 € maskeista, vaikka varmasti pystyisin hankkimaan ne, jos söisin kuukauden pelkkää kaurapuuroa.

Ja joo, tiedän kyllä että maskeja saa halvemmallakin. Olen ostanutkin pari halpismaskia ja sovittanut kaupassa muutamaa muuta mallia. En kuitenkaan pysty käyttämään niitä, koska joko hengitys vaikeutuu liikaa (kärsin astmasta) tai silmälasieni linssit menee sellaiseen huuruun, että maskista on pakko päästä äkkiä eroon.

Olet sovittanut maskeja kaupassa?!? Miten sellainen on mahdollista saati turvallista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä