Kotihoidontuen muutoksesta
En vaan tajua vaikka miten mietin asiaa. Tasa-arvoahan on lisännyt nimenomaan nykyinen malli, jossa perhe saa päättää kuka lapsia kotona hoitaa, ei naisvaltaisiten alojen palkat (hoitajat jne...) nouse ikinä "miesten" alojen tasolle, näin ei ole missään maailmassa. Ja niille jotka meuhkaavat siitä että "jokainen maksakoon kakaransa hoidon itse" niin kotihoidontuki on juuri se halvin muoto yhteiskunnalle, sillä lasten päivähoitoa tullaan tukemaan aina joka tapauksessa yhteiskunnan toimesta. Sitten jos ei tueta, ei ole enää työttötömyyskorvauksia tai muitkaan etuuksia, koska kaikista etuuksista voi sanoa saman kuin eli " työtön maksakoon oman elämisensä itse" tai "vanhus maksakoon oman laitoshoitonsa kokonaan itse" jne...
Aluksi mietin että onpa hyvä juttu tuo muutos mutta nyt en tosiaan tajua... varsinkin kun meuhkataan jostain 400 euron summasta netto noin keskiarvona perhettä kohden.
Ärsyttävää, että perhe-etuuden leikkaaminen naamioidaan tasa-arvon taakse. Samoin lasten kohtalo huolestuttaa, jos kunnat leikkaavat palveluitaan ja monet perheet joutuvat viemään alle 2 vuotiaan päiväkotiin voivat ryhmäkoot paisua valtaviksi :/Vai onko "virikelapsia" eli työttömien lapsia tosiaan niin paljon että jos heitä ei ole pk:ssa paikkoja vapautuu muille tarpeeksi, jos siis myös kunnat leikkaavat päivähoidosta?
Ja jos verrataan "muuhun Eurooppaan" niin monissa muissa maissa on käytössä perheverotus, joka on tulonsiirto yhteiskunnalta perheille vaikka muita perhe-etuuksia ei olisikaan.
Täysin samaa mieltä,ei olla ajateltu loppuun asti..Meidän taloudessa ei ole hyvä ratkaisu,asumme pienen pienellä paikkakunnalla jossa ei ole töitä tarjolla..Jos ihmeen kaupalla tänä päivänä toisella vakituinen,talouden jotenkuten turvaava työ ei tämän ole järkevää jäädä pienten lasten kanssa kotiin..vie nyt sitten lapset alle 2 vuotiaana homeiseen kunnan päiväkotiin..tai vaikka vanhempikin..järjetöntä..valtiolle edullisempaa tukea ns. kotiäitejä ja isiä..