Maitohappobakteerit matkaa varten?
Reissukaveri saa mut huolestumaan, mulla on vaan Gefiluksi ja pitäiS kuulemma olla joku matkaversio... Niinkö??
Kommentit (14)
Maitohappobakteereilla ei ole tutkimuksessa todettu hyötyä turistiripulin ehkäisyyn. Siksi niitä ei saa enää siihen markkinoidakaan.
Ainoa valmiste on Precosa, jolla tämä indikaatio on. Ei ole maitohappobakeeri tosin vaikka moni niin luulee, vaan lääkehiiva.
t. th
Mikä tahansa maitohappobakteeri käy reissuun. Ei niissä käsittääkseni ihmeellisiä eroja ole. Valikoimaa on apteekissa yllin kyllin.
Ihan sama mitä on :p Jotkut tosin tehottomampia. Ratiopharmilla on hyviä.
En ole koskaan syönyt maitohappobakteereja ja olen reissannut moneen kertaan mm. Egyptissä, Turkissa kuin Tunisiassakin ilman vatsavaivoja.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 12:06"]
En ole koskaan syönyt maitohappobakteereja ja olen reissannut moneen kertaan mm. Egyptissä, Turkissa kuin Tunisiassakin ilman vatsavaivoja.
[/quote]
Kerta se tulee olemaan ensimmäinenkin kun ärhäkämpi bakteeri ottaa suolistosta vallan. Silloin kaipailisi niitä miljoonia ystävällisiä bakteereja taistelemaan pahaa vastaan :)
Immuuni ei ole kukaan.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 12:15"]
[/quote]
Kerta se tulee olemaan ensimmäinenkin kun ärhäkämpi bakteeri ottaa suolistosta vallan. Silloin kaipailisi niitä miljoonia ystävällisiä bakteereja taistelemaan pahaa vastaan :)
Immuuni ei ole kukaan.
[/quote]
No jos egyptissä saa vatsataudin niin siihen ei maitohappobakteerit auta vaan paikallisesta lääkäristä saa kunnon lääkkeet. Olen siellä kuudesti jo käynyt joten kaipa tuo olisi tullut jos olisi tullakseen. Mutta saahan niitä syödä jos haluaa :)
En minäkään ole ikinä mitään maitohappobakteerja mukanani kanniskellut, vaikka lähes joka mantereella olenkin reissannut. Joskus on tullut vatsatauteja, mutta voin kertoa, ettö niihin ei mitkään "matkagefilukset" tai edes apteekin versiot auta. Nuo reseptittömät lääkkeet on tarkoitettu sellaisille oikeasti herkkävatsaisille, jotka saattaa sairastua jo paikallisesta juomavedestäkin, koska siinä on eri bakteerikanta kuin koto-Suomessa.
[/quote]
Onneksi olkoon, olet teräsvatsainen!
Toiset saa mahataudin välittömästi, kun ekan kerran syövät yhtään mitään noissa mainitsemissasi maissa, jotkut ei saa koskaan mitään. Esim. matkaoppaan kannattaisi olla tuollainen teräsvatsa, muuten ei tulisi työnteosta mitään ainakaan alkuun, kun mahatauti veisi aina voiton. Itse söin maitohappokapseleita Egyptissä sekä hölväsin käsidesiä ihan koko ajan, ja silti meni vatsa sekaisin.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 12:30"]
[/quote]
Onneksi olkoon, olet teräsvatsainen!
Toiset saa mahataudin välittömästi, kun ekan kerran syövät yhtään mitään noissa mainitsemissasi maissa, jotkut ei saa koskaan mitään. Esim. matkaoppaan kannattaisi olla tuollainen teräsvatsa, muuten ei tulisi työnteosta mitään ainakaan alkuun, kun mahatauti veisi aina voiton. Itse söin maitohappokapseleita Egyptissä sekä hölväsin käsidesiä ihan koko ajan, ja silti meni vatsa sekaisin.
[/quote]
en mä tiedä olenko teräsvatsainen, kyllä mulla Suomessa on vatsatauteja siinä missä muillakin. Meillä on lapsetkin olleet noilla lomareissuilla mukana mutta mitään vatsavaivoja ei ole ollut. Miehellä taas on aina vähän jotain mutta eipä hänellekään ole maitohappobakteerit auttaneet. MInusta ne ovat turhia mutta sehän on vain mun mielipide. peace :)
Precosa on hiiva. En lähtisi ihan heti omalle lapselleni syöttämään vaan pitäytyisin tutkituissa maitohappobakteereissa.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 11:15"]
Precosa on hiiva. En lähtisi ihan heti omalle lapselleni syöttämään vaan pitäytyisin tutkituissa maitohappobakteereissa.
[/quote]
No äläpä sitten lähde. Oletko tutustunut maitohappobakteeritutkimuksiin? Minä voin lyhentää sulle tähän niiden tulokset: niillä ei ole tutkittua vaikutusta antibioottiripuliin, turistiripuliin, tai vatsavaivojen helpottamiseen ylipäätään, lapsille varhaislapsuudessa syötettyinä niillä saattaa olla allergioita ehkäisevä vaikutus. Lääkärilehdessä näistä on viime aikoina myös paljon puhuttu, siksi useimmat lääkärit eivät enää osallistu maitohappobakteerien markkinointiin.
Gastroenterologit määräävät Precosaa vakavien suolistoinfektioiden antibioottihoidon tukilääkkeeksi. Precosan sisältämällä hiivalajilla on hoidettu vakavia suolistoinfektioita jo satojen vuosien ajan. Se ei ole leivinhiivaa.
Laivan buffetista on tosiaan aina mahdollista saada ruokamyrkytys.
Jep, precosaa tai puhdas+ merkkistä, sama "vaikuttava aine". Gefilukset yms kuulemma ihan yhtä tyhjän kanssa.
Itse otan matkoille mukaan tabletteja. Kaikissa hotellihuoneissa ei välttämättä ole kylmäkaappia jossa kapseleita voisi säilyttää. Mitään merkkiä en nyt osaa sanoa, mutta kannattaa ostaa sellaisia joissa on mahdollisimman montaa erilaista bakteerikantaa.
Meille laktoosi-intolerantikoille maitohappobakteerit eivät ole mitenkään turhia. Ilman niitä en voisi ikinä syödä mitään vieraillessani ystävilläni (kaikissa leipomuksissa on vähintäänkin voita.) Lisäksi matkoilla mahani AINA reagoi, tavalla tai toisella, joten kaikki apu on tarpeen.