voi itku kun miehen työllistyminen on niin vaikeaa :(
Hän valmistui neljä kuukautta sitten KTM:ksi ja siitä lähtien etsinyt töitä. Lähettänyt ainakin 50 hakemusta joka puolelle eikä ole päässyt edes haastatteluun. Emme ymmärrä missä vika, hän hakee pääasiassa koulutustaan vastaaviin paikkoihin, joissa hänellä koulutuksen ja aiemman työkokemuksen perusteella hyvät mahdollisuudet pärjätä. Hyvää ansiosidonnaista hän saa vielä yli 1,5v ajan, mutta mitä pidemmäksi työttömyys venyy, sitä epätodennäköisempää työllistyminen ehkä on :(
Kommentit (41)
KTM:n tutkinnolla ilman suhteita voi pyyhkiä persettä.
t. työtön KTM kanssa
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 23:14"]
Kauppatieteilijöitä makoilee joka oksalla. Hyviä hakijoita on satoja yhtä paikkaa kohden, sun miehes ei ole ainoa hyvä hakija. Ei KTM ole mikään autuaaksi tekevä tutkinto.
[/quote]
tähän, lisäks merkonomit ja tradenomit tekee samat hommat vähintään yhtä hyvin mutta puolet halvemmalla
t. työnantaja
2, niinhän se kai on. Mitä ihmettä tässä voi tehdä että hän tulisi huomatuksi ja pääsisi töihin?!
Ap
Että ihan neljä kuukautta sitten. Työttömiä on joka lähtöön ja koko maa pullollaan tällä hetkellä. Jokaiseen mahdolliseen paikkaan on 50-200 hakijaa. Itse olen tässä yrittänyt paikkaani löytää jo kohta vuoden, jonka aikana yksi haastattelu. Jos vielä ensi kesänä tämä meno jatkuu, niin pistän kaiken uusiksi ja opiskelen aivan eri alalle (vaikka saisinkin tonnin vähemmän palkkaa kuin nykyisellä koulutuksellani).
Tsemppiä teille! Pitäkää lippu korkealla, mehesi ei tarvitse kuin yhden paikan ja se tulee aikanaan.
Outoa, mun vanhin lapsi valmistui keväällä KTM:ksi, ja sai heti hyvän vakituisen homman ja niin saivat ne pari hänen opiskelukaveriaankin jotka tunnen vähän paremmin. Tosin poika teki paljon oman alansa työtä jo opiskeluaikana. Missäpäin ap asutte? Asuinpaikka vaikuttaa paljon, samoin aineyhdistelmä. Mun pojan yksi opiskelukaveri luki sivuaineena kiinaa ja pojan mukaan hänestä oikein pari, kolme työnantajaa kilpaili että olisi saanut tyypin palvelukseensa.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 23:18"]
2, niinhän se kai on. Mitä ihmettä tässä voi tehdä että hän tulisi huomatuksi ja pääsisi töihin?!
Ap
[/quote]
Ala sä ap soitella miehesi puolesta eri firmoihin....
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 23:21"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 23:18"]
Ap
[/quote]
Ala sä ap soitella miehesi puolesta eri firmoihin....
[/quote]
torvi, mene itse töihin
Mieheni on kansantaloustieteilijä ja asumme Helsingissä. Pääasiassa valtion paikkoja hakenut.
Ap
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 23:24"]
Mieheni on kansantaloustieteilijä ja asumme Helsingissä. Pääasiassa valtion paikkoja hakenut.
Ap
[/quote]
Heh, ap on näitä pikku palstamammuleita jotka on miehensä lumoissa kun se on ihan KTM (joita on 13 tusinassa nykyisin) eikä tajua, että ei se ole tosielämässä yhtään mitään eikä varsinkaan Helsingissä. Kaupallisen alan tosi tekijät eivät valtion hommissa luuraa, vaan toimivat yksityisellä sektorilla.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 23:19"]
3, kuinka kauan olet ollut työttömänä?
Ap
[/quote]
3 v.
Haki hän töitä ennen valmistumista, mutta ei päässyt etenkään kun tutkinto vaadittiin. Joo ja minulla on itsellänikin ylempi korkeakoulututkinto enkä ole mikään palstamamma ;) miehellänihän ei tosi asiassa ole kaupallisen alan tutkintoa, hän on ekonomisti.
Ap
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 23:33"]
Haki hän töitä ennen valmistumista, mutta ei päässyt etenkään kun tutkinto vaadittiin. Joo ja minulla on itsellänikin ylempi korkeakoulututkinto enkä ole mikään palstamamma ;) miehellänihän ei tosi asiassa ole kaupallisen alan tutkintoa, hän on ekonomisti.
Ap
[/quote]
Kyllä sä olet palstamamma kun täällä kerran pyörit. Miksette muuta ulkomaille kun kerran olette molemmat korkeakoulutettuja? Esim. Saksasta suomalaiset akateemiset saa aika helposti työtä ja jopa kunnon palkkaa, suomalainen työmoraali on siellä arvossaan.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 23:24"]
Ap
[/quote]
Valtion paikat ovat monesti näenäisesti auki. On jo etukäteen päätetty kuka siihen valitaan (talon sisältä, hyväveliverkostosta, sukulainen, puoluetoveri, tai muuten suhteita omaava) tai jonkun määräaikaisuus on päättymässä ja paikka on pakko panna auki (vaikka todellisuudessa entinen jatkaa).
Jos koskaan ei pääse haastatteluun asti, on joko hakenut liian korkeita paikkoja tai hakemuksessa on viilattavaa. Varsinkin jos koko ajan hakee, kannattaa tarkoituksella kokeilla eri tyylisiä hakemuksia.
Kauppatieteilijöitä makoilee joka oksalla. Hyviä hakijoita on satoja yhtä paikkaa kohden, sun miehes ei ole ainoa hyvä hakija. Ei KTM ole mikään autuaaksi tekevä tutkinto.