Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhden lapsen äiti totesi mulle kesälomalla, että kyllä

Vierailija
02.08.2013 |

tämä on lomailu on rankkaa kun lapselle pitää joka päivälle keksiä ohjelmaa! Siis täh? Miksi ihmeessä kolmannelle luokalle menevälle lapselle pitää vanhempien järkätä ohjelmaa ja joka päivälle? Olen itsekin ainoa lapsi eikä mulle kukaan tekemistä jatkuvalla syötöllä keksinyt, itse piti kehitellä jos kavereita ei ollut paikalla. Tuonkin perheen lapsi kouluaikana harrastaa joka viikonpäivänä ja ilmeisesti silloin on helpompaa kun lapsi ei "roiku helmoissa."

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä kaksi lasta ja kyllä vaan pitää miettiä myös ohjelmaa. Toinen meidän lapsista on rauhallinen, mutta toinen elohiiri. Ihmiset on erilaisia. Ja harrastuksia on meilläkin talvella liki joka päivälle.

Vierailija
2/40 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:08"]

No meillä kaksi lasta ja kyllä vaan pitää miettiä myös ohjelmaa. Toinen meidän lapsista on rauhallinen, mutta toinen elohiiri. Ihmiset on erilaisia. Ja harrastuksia on meilläkin talvella liki joka päivälle.

[/quote]

Mikä ohjelmavastaava sinä olet? Eik lapsi itse keksi mitään vaan odottaa että äiti/isä keksii? Eikä aina tarvitse edes olla "tekemistä"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäkä jäkä. Kuten jo totesin, toiset on aktiivisempia kuin toiset. Olen myös itse aikaansaapa ja ripeä, joten on aika loogista, että lapsenikin on. Siksi heille on buukattu kolme leiriä, vieraitakäy sopivassa määrin ja retkillä ja reissuissa käydään. Rakastaa esim taidenäyttelyjä yli kaiken.

Vierailija
4/40 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan keksi mitään ohjelmaa alakouluikäisilleni. Käymme kesäisin tietyissä paikoissa ja he tietävät sen, muuten keksivät ohjelmansa ihan itse.

Vierailija
5/40 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:14"]

Jäkä jäkä. Kuten jo totesin, toiset on aktiivisempia kuin toiset. Olen myös itse aikaansaapa ja ripeä, joten on aika loogista, että lapsenikin on. Siksi heille on buukattu kolme leiriä, vieraitakäy sopivassa määrin ja retkillä ja reissuissa käydään. Rakastaa esim taidenäyttelyjä yli kaiken.

[/quote]

En ole ap mutta oishan se aika paskamaista jos loma olisi raskasta oman lapsen vuoksi. Meillä muksu kirmaa aamulla ovesta ulos ja jos ei ole kavereita niin touhuaa itsekseen, lukee ja tietty mekin pelaamme välillä lapsen kanssa ulkona pelejä tms. Mutta en mä ole ottanut myöskään tehtäväkseni alkaa joka päivälle jotain väkisin keksimään. Ja on ollut hyvä loma.

Vierailija
6/40 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aika järkyttävää, jos tuon ikäisen vanhempi _ei_ järjestäisi mitään ohjelmaa kesälomapäivalle. Koko päiväähän ei ohjelmaa tarvitse olla, mutta luulisi, että sitä käydään yhdessä uimassa, pyöräilemässä, eväsretkellä, kalassa, kesäteatterissa, elokuvissa, suunnistamassa, marjastamassa, telttailemassa, alemyynneissä ostamassa kouluvaatteita... Eli joka päivä jotain kivaa. Sitten toki  jotkut vielä matkustaa tai käy huvipuistossa. Kyllä sitä rittää päivässä ihan omaehtoista hauskaa, vaikka kuinka äidin kanssa tehtäisiin mukaia muistojakin.

Vierailija
7/40 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yhden lapsen äiti, enkä todellakaan keksi lapselleni joka päiväksi tekemistä. Autan toki miettimisessä, jos lapsella ei ole kaveria ja on tekemistä vailla, mutta aika hyvin tuo osaa itse miettiä tekemisensä. Ja tämä tapaus menee myös kolmannelle syksyllä.

Vierailija
8/40 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahallista väärin ymmärrystä... Kaikki kaverit on olleet mökeillä ja matkoilla. Ja meillä on lomaa koko kesä, siis 2,5 kuukautta. Mitään muuta kuin nuo leirit ei ole ennakkoon buukattu. Muuten on menty aikataulutta fiilispohjalta. 2

Vierailija
9/40 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:18"]

On kyllä aika järkyttävää, jos tuon ikäisen vanhempi _ei_ järjestäisi mitään ohjelmaa kesälomapäivalle. Koko päiväähän ei ohjelmaa tarvitse olla, mutta luulisi, että sitä käydään yhdessä uimassa, pyöräilemässä, eväsretkellä, kalassa, kesäteatterissa, elokuvissa, suunnistamassa, marjastamassa, telttailemassa, alemyynneissä ostamassa kouluvaatteita... Eli joka päivä jotain kivaa. Sitten toki  jotkut vielä matkustaa tai käy huvipuistossa. Kyllä sitä rittää päivässä ihan omaehtoista hauskaa, vaikka kuinka äidin kanssa tehtäisiin mukaia muistojakin.

[/quote]

Meillä on lapsi, jonka mielestä "jotain kivaa" on myös leikkiä parhaan kaverin kanssa aamusta iltaan. Ei meillä ole jokaiselle kesälomapäivälle aikataulutettu jotain ohjelmaa, on ollut myös päiviä, jolloin ei ole tehty mitään erikoista ilman mitään aikatauluja.

Se, että minä "en keksi lapselle tekemistä" ei tarkoita sitä, että olla öllötettäisiin aina kotona. Toki tekemistä lomalle on, käydään uimassa, shoppaamassa, retkillä, lomareissuilla jne. mutta väkisin ei tungeta joka päivälle jotain ja ohjelmatoimistona ei toimita.

-8

Vierailija
10/40 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös ton ikäinen lapsi. Niille päiville, kun molemmat vanhemmat on töissä, järkätään kyllä jotain ohjelmaa niin, että yksin ei tarvii olla - leiriä tai isovanhempien luona oloa tms.

Muuten lomalla on ohjelmaa sillä tavalla kuin sitä nyt luonnollisesti on. Välillä käydään huvipuistossa, tehdään pieniä retkiä, käydään uimassa ja pyöräilemässä yms. Mun lapselle on ohjelmaa ihan siinäkin, että laitetaan pihaa ja hän auttelee mukana tai mennään mattopyykille tai mustikkametsään tms. Ja ei joka päivälle järkätä mitään, välillä ohjelma on se, että mökillä saunotaan ja grillataan ja luetaan kirjoja. Ja lomalla käy paljon vieraita ja tavataan sukulaisia ja ystäviä, joten siitä tulee luonnostaan sitä ohjelmaa.

Mitäköhän tässä tarkkaan ottaen ohjelmalla tarkoitettiin?

Vierailija
11/40 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:20"]

Tahallista väärin ymmärrystä... Kaikki kaverit on olleet mökeillä ja matkoilla. Ja meillä on lomaa koko kesä, siis 2,5 kuukautta. Mitään muuta kuin nuo leirit ei ole ennakkoon buukattu. Muuten on menty aikataulutta fiilispohjalta. 2

[/quote]

Ei ole väärin ymmärretty. Jouduttiin vaihtamaan sopimaamme päivää yhteiselle tekemiselle koska lapsen kaveri oli vaihtanut sovittua päivää.

"Kun joka päivälle pitää olla jotain tekemistä." Huh mitä hommaa.

Vierailija
12/40 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kullä meilläkin se kaveri on ihan riittävästi kivaa. Ei vaan ole niit

Kavereita tääällä kun kaikki on mökillä, matkoilla yms. Siksi kesällä onkin työläämpää.

Vierailija
13/40 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:24"]

Mulla myös ton ikäinen lapsi. Niille päiville, kun molemmat vanhemmat on töissä, järkätään kyllä jotain ohjelmaa niin, että yksin ei tarvii olla - leiriä tai isovanhempien luona oloa tms.

Muuten lomalla on ohjelmaa sillä tavalla kuin sitä nyt luonnollisesti on. Välillä käydään huvipuistossa, tehdään pieniä retkiä, käydään uimassa ja pyöräilemässä yms. Mun lapselle on ohjelmaa ihan siinäkin, että laitetaan pihaa ja hän auttelee mukana tai mennään mattopyykille tai mustikkametsään tms. Ja ei joka päivälle järkätä mitään, välillä ohjelma on se, että mökillä saunotaan ja grillataan ja luetaan kirjoja. Ja lomalla käy paljon vieraita ja tavataan sukulaisia ja ystäviä, joten siitä tulee luonnostaan sitä ohjelmaa.

[/quote]

Sitä että lapsi ei suostu esim. lähtemään vanhempien kanssa kolmisin mihinkään vaan pitää olla kaveri. Ja kun on kotona ja ei ole kaveria niin vanhemmat viihdyttää.

Vierailija
14/40 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on outoa, jos lapsi ei suostu vanhempien kanssa kolmisin lähtemään mihinkään. Miksi ei?

Vierailija
15/40 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:37"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:24"]

[/quote]

Sitä että lapsi ei suostu esim. lähtemään vanhempien kanssa kolmisin mihinkään vaan pitää olla kaveri. Ja kun on kotona ja ei ole kaveria niin vanhemmat viihdyttää.

[/quote]

Huh huh, siinä mennään kyllä lapsen pillin mukaan ja pahasti.

-8 / 10, yhden kolmoselle menevän ainokaisen äiti.

Vierailija
16/40 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta et sinä sitä noin ensin kertonut... Tarina kummasti elää...

Vierailija
17/40 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"joka päivä jotain kivaa" :D kyllä meillä maristaan ettei oo mitään tekemistä, kaverit ei oo kotona, ulkona sataa, telkust ei tuu mitään. Siivoo huonees sanon minä.

Vierailija
18/40 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:39"]

No mutta et sinä sitä noin ensin kertonut... Tarina kummasti elää...

[/quote]

No ei se elä sen kummemmin. Pitää keksiä ohjelmaa kun ovat kotona  ja mihinkään ei voi lähteä kolmestaan vaan pitää olla joku kaveri mukana. Minusta aika uskomatonta ja itse en tuollaiseen olisi koskaan lähtenyt mukaan.

Vierailija
19/40 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesälomani kestää vain hetken ja kyllä lapsi kerkee omillaan olemaan taas pitkän tovin ettei voi olla ylivoimainen rasti äidille lapsen kanssa keksiä mielekestä tekemistä.

Vierailija
20/40 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 09:53"]

Kesälomani kestää vain hetken ja kyllä lapsi kerkee omillaan olemaan taas pitkän tovin ettei voi olla ylivoimainen rasti äidille lapsen kanssa keksiä mielekestä tekemistä.

[/quote]

Eli susta koko ajan pitää olla ohjelmaa? Lapsen ei tarvitse käyttää mielikuvitustaan ja lomalla ei voi vain olla vaan koko ajan pitää olla menossa/tekemässä jne? MIllaisia aikuisia tulee lapsista joita on koko ajan joku ohjannut tekemään jotain? Eikö siitä tullut joku dokumenttikin että lapset jotka harrastavat kaikki vapaa-ajat ohjatusti eivät sitten osaakaan itse enää luovasti keksiä mitään vaan odottavat että joku kertoo koko ajan mitä pitää tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä