Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaapa te minirodinin, metsolan, popin ym. vannoutuneet ostajat

Vierailija
29.08.2013 |

Mitä ajattelette Reimaan, tuttaan, tai ihan marketmerkkeihin puetuista lapsista tai heidän vanhemmistaan?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanoen en mitään erityistä. Kukin valitsee oman makunsa ja kukkaronsa mukaiset vaatteet.

Ainoa mihin kiinnitän negatiivista huomiota on lapset, jotka ovat säännöllisesti likaisissa ja rikkinäisissä vaatteissa. Lapsen vikahan se ei tietenkään ole vaan vanhempien. 

Vierailija
2/13 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nyt joku hintajuttu vai mikä? Ei kai PoP ole erityisen kallis tai Reima erityisen halpa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Off topic: Mä olen niin onnellisesti pihalla noista "must"-lastenvaatemerkeistä näköjään. Minirodinista en oo ikinä kuullutkaan, metsolan mielsin vanhaan tv-sarjaan ja popista tuli mieleen radio suomipop. Siksi avasinkin viestin, kun yhdistelmä oli perin kummallinen mun päässäni.

Vierailija
4/13 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelosen tapaan ihan samoja mietin. Pakko avata, kun en tajunnut otsikkoa. :D

Tosin mä en ole koskaan tiennyt vaatemerkeistä oikein mitään. Paitsi niistä mitä on ameriikan iso stara räppäreillä päällään.

Vierailija
5/13 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa, mitkä merkit ovat otsikossa mainittujen lisäksi ns. "hip"?

Vierailija
6/13 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan ne aika wt. Siks kurkkaankin ekaks aina tapaamieni lasten vaatteiden merkit niskasta enkä anna lasteni leikkiä marketmerkkeihin puettujen lasten kanssa. Se on tosiaan tärkeää tarkistaa, koska joskus joku Tutankin retrokuosi voi erehdyttävästi muistuttaa parempien ihmisten merkin vaatetta. 

Vierailija
7/13 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noen mitään. En kuvittele joidenkin tiettyjen merkkien eduatavan yhtään mitään sen erikoisempaa, lähinnä haluaisin lapselleni lämpimän olon. 

Vierailija
8/13 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reima on nykyään taas in, koska ne on nyt viime kausina panostaneet taas suunnitteluun ja tuotekehitykseen. Kallis merkki se on myös.

Meidän lapset käyttää just PO.P, Villervalla, Mini Rodini, Gugguu yms. ja satunnaisesti Metsola, Pomp de Lux, Gant, Småfolk, Maxomorra ja Me&I. On meillä sitten myös ihan perus H&M, Benetton, Lego ja Esprit -kuteita. Ei se merkki kuitenkaan oo tärkeintä, vaan se miltä ne vaatteet näyttää ja miten niitä yhdistellään. Meillä ei esim. vajaa 2-v. tytöllä oo nyt yhtään Hello Kitty -vaatteita, kun mun mielestä ne ei vaan oo mitenkään tyylikkäitä. Ihan nätisti voi lapsen pukea markettivaatteillakin ja toisaalta jossain Metsolan ja Småfolkin uusretrossa voi mennä ihan överiksi.

Eniten mun silmiin sattuu liian pienet, liian isot (t-paita polvissa!), likaiset tai rikkinäiset vaatteet. Tai jos ne ei sovi tilaisuuteen. Esim. mun pojalla oli 5-vuotissynttäreillään värikkäät slimmit farkut (PO.P) ja yhteensopiva kauluspaita (Gant), niin vieraat tuli samoissa vaatteissa kun päiväkotiinkin eli harmaissa verkkareissa, Angry Birds -t-paidoissa ja kirjavissa sukissa. Yritä siinä sitten opettaa tapakasvatusta. 

Vierailija
9/13 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 23:52"]

Reima on nykyään taas in, koska ne on nyt viime kausina panostaneet taas suunnitteluun ja tuotekehitykseen. Kallis merkki se on myös.

Meidän lapset käyttää just PO.P, Villervalla, Mini Rodini, Gugguu yms. ja satunnaisesti Metsola, Pomp de Lux, Gant, Småfolk, Maxomorra ja Me&I. On meillä sitten myös ihan perus H&M, Benetton, Lego ja Esprit -kuteita. Ei se merkki kuitenkaan oo tärkeintä, vaan se miltä ne vaatteet näyttää ja miten niitä yhdistellään. Meillä ei esim. vajaa 2-v. tytöllä oo nyt yhtään Hello Kitty -vaatteita, kun mun mielestä ne ei vaan oo mitenkään tyylikkäitä. Ihan nätisti voi lapsen pukea markettivaatteillakin ja toisaalta jossain Metsolan ja Småfolkin uusretrossa voi mennä ihan överiksi.

Eniten mun silmiin sattuu liian pienet, liian isot (t-paita polvissa!), likaiset tai rikkinäiset vaatteet. Tai jos ne ei sovi tilaisuuteen. Esim. mun pojalla oli 5-vuotissynttäreillään värikkäät slimmit farkut (PO.P) ja yhteensopiva kauluspaita (Gant), niin vieraat tuli samoissa vaatteissa kun päiväkotiinkin eli harmaissa verkkareissa, Angry Birds -t-paidoissa ja kirjavissa sukissa. Yritä siinä sitten opettaa tapakasvatusta. 

[/quote]

Miten ne kehtasivat tulla lapsesi synttäreille kirjavissa sukissa. Et varmaan kutsunut enää toista kertaa tuollaisia rahvaan kakaroita lapsesi kesteille?

Vierailija
10/13 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marketeista on vaikeampaa löytää kivan näköisiä vaatteita lapsille, mutta jos joku on jotain hyvännäköistä löytänyt sieltä niin kehun ihan yhtä lailla. Joillekin on vaikeaa ymmärtää että ei se merkki kerro mitään. Kalliimmilla merkeillä vain on paremmat valikoimat kivoja vaatteita, mutta kyllä suurin osa ihan mistä tahansa lastenvaatekaupasta on sellaista mitä en ostaisi. Retro ei ole minun juttuni, vaan ihanat perusvaatteet, joissa on jotain yksinkertaisen erikoista. Sellaisia ei marketeista oikein löydä ja jossain Lindexillä ei varmaan ole yhtään tyttöjen vaatetta ilman hirveitä glitterkimalluksia. Lilla Companysta olen viimeksi ostanut ja ollut erittäin tyytyväinen. Tosin on meillä Reimaa ja Tuttakin ollut. Tutalta löytyy aina joskus joku hieno vaate, Reima taas on käytännöllinen. Markettivaatteisiin pukeutuneesta lapsesta en ajattele yhtään mitään, vanhemmista ehkä joskus että onpa siinä maku, mutta kukin tyylillään. Esteettisyys on minulle arvo mutta ei sen tarvitse kaikille olla enkä halua esteettisyyttä hinnalla millä hyvänsä, mutta kun valita voi...

Vierailija
11/13 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 9 vastaa: Kyse ei ole siitä ovatko rahvaan lapsia vai mitä ovatkaan. Lapsi on lapsi ja arvokas ihan omana itsenään perheen varallisuudesta riippumatta. Kyse oli siitä, että juhliin pukeudutaan tilanteen vaatimalla tavalla ja arkeen sitten toisella tavalla. Olen nähnyt miten aikuinen ihminen tulee häihin farkkucapreissa ja flip-flopeissa ja myös miten aikuinen ihminen tulee hautajaisiin neonkeltaisessa laskettelutakissa. Ne nyt vaan on niitä hyviin tapoihin kuuluvia juttuja, joita voi mun mielestä opettaa jo pienestä pitäen. Tämä juontaa juurensa tietenkin siitä, että itse olin aina kaverisynttäreillä kauniisti valkoiseen kauluspaitaan ja hameeseen puettuna ja aina muistin sanoa kaverin äidille kiitoksen tarjoiluista. Nyt osaan itsekin arvostaa niitä lapsuudenkodista opittuja juttuja. :)

Vaatteista vielä, että kaikilla vanhemmilla ei vain ole silmää lastensa vaatteiden suhteen. Juuri ihmettelin, kun naapurin tytöllä oli päällään pitkähihainen lörpöttävä paita, legginssit, siinä päällä vielä mekko ja huppari. Kaikki tietenkin sekaisin pinkkiä, limeä, kukkaa, raitaa ja printtiä, siis perus markettivaatetta. 

Vierailija
12/13 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi rahaa ostaa lapselle kallistakin vaatetta, mutta kun se on ihan älytöntä törsätä niin paljon kuin jotkut merkkivaatteet maksavat, lapselle tai aikuiselle. Kirppareilta löytää kaunistakin ja ehjää, ja ne kemikaalit on niistä jo hävinneet (vrt. toinen ketju). Joten vetäkää vanhemmista vaikka sellainen johtopäätös, että ovat ekologisia. Varallisuudesta ei ainakaan voi sanoa mitään. Marketeistakin ostetaan koska käyttöaika on niin lyhyt. Mitään höpöhöpöteksteistä vaatteissa en pidä, enkä "muotihirviöistä" tai yleensä muovipainatuksista.

Vierailija
13/13 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniita lastenvaatteitahan saa rahalla, mutta itse pyrin siihen, että saisin mahdollisimman vähällä rahalla laadukasta ja kaunista, ja että onnistuisin yhdistelemään luovasti eri vaatekappaleita. Kaiken lisäksi en halua tuhlata järjettömästi energiaa ja aikaa ko. asioihin, koska elämässä nyt on vaan jotain tärkeämpääkin.

Ap:lle vastaukseksi, että en siis arvioi vanhempia sen mukaan, minkä merkkisiä tai mistä lastenvaatteet on ostettu, vaan lähinnä huomaan positiivisessa mielessä sen, jos jollain on poikkeuksellinen silmä väreille, materiaaleille ja yhdistelmille. Yleensä en pidä kovin geneerisistä tyyleistä, esim. että asu on pelkästään retro tai romanttinen tai pikkuaikuinen tms. Liian pitkälle viety lapsen pukeminen yleensäkin on lopulta lähinnä hullunkurista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä