Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökkijärven kuikka säälittää

Vierailija
19.08.2020 |

Minulla on mökki pienen järven rannalla ja olen ollut täällä koko kesän, ensin etätöissä ja nyt kesälomalla. Olen seurannut järven linnustoa ja keväällä järvellä uiskenteli ja huuteli kuikkapari. Sitten yht'äkkiä kuikkia ei näkynyt moneen viikkoon ollenkaan kunnes nyt taas viikko sitten toinen niistä palasi yksin, mutta se ei enää huutele vaan uiskentelee suruissaan yksikseen.

Minä säälin kuikkaparkaa. Se on ilmiselvästi kilttikuikka, jolta jännäkuikka vei puolison suuremmalle järvelle. Kohtalotovereina olemme ystävystyneet, eikä lintu enää juurikaan pelkää minua. Kerran kun olin uimassa se sukelsi lähes sadan metrin päästä ja nousi pintaan parin metrin päästä seuraamaan mitä minä touhuan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskettava tarina!

Vierailija
2/7 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa kilttikuikka huidella omilla teillään kun toinen kasvattaa lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin vesilinnuilla puolisot muuttavat eriaikaan. En tiedä kuuluuko kuikka niihin.  

Vierailija
4/7 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istut yksin mökissäsi miettimässä, missä on kuikkelin muikkeli? Milloin olet viimeksi ollut tekemisissä ihmisten kanssa?

5/7 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin vesilinnuilla puolisot muuttavat eriaikaan. En tiedä kuuluuko kuikka niihin.  

Etsin samaa tietoa, mutta en löytänyt. Sain selville, että vain puolet kuikista pesii. Loput vaan hengailee Suomessa, kunnes taas muuttavat.

Vierailija
6/7 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
7/7 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alku vaikutti lupaavalta. Ja sitten taas tätä kiltti-/jännäpaskaa. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi