Uusimaa! Ootteko ottaneet lapset kotiin opiskelemaan?
Jos et, milloin aiot ottaa? Kuulutko riskiryhmään?
Kommentit (17)
Molemmat kotona, kouluissa korona-aalto kasvaa.
Onko teillä lapset kotikoulussa vai lomalla? Tukeeko oma opettaja lähettämällä tietoa siitä mitä toiset ovat opiskelleet?
Jos perheessä riskiryhmää, on oikeus etäopiskeluun. Jos riskiryhmäläinen perheenjäsen eikä oppilas, ei koululla oikeutta kysellä terveystietoja.
En aio ottaa milloinkaan. Eipä ole edes tullut mieleen moinen.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä lapset kotikoulussa vai lomalla? Tukeeko oma opettaja lähettämällä tietoa siitä mitä toiset ovat opiskelleet?[/syöte
Jos lapsi on kotiopetuksessa, hänellä ei ole omaa opettajaa tai luokkaa. Hän ei ole ollenkaan koulussa, käy vain kuulusteltavana pari kertaa vuodessa. Ymmärtäkää, mitä teette ottaessanne lapsen lähiopetukseen. Te olette itse täysin vastuussa siitä, että opetussuunnitelma toteutuu.
Siis kotiopetukseen, puhelin korjaa mielensä mukaan...
Niin ei koulu opeta kotiin jääviä vaan vanhemmat.
Vanhempi kotona koska rinnakkaisluokassa oli altistus. Lapsi ei kuulunut karanteeniin laitettaviin mutta otimme silti koulusta pois.
Nuorempi on esikoulussa, Siellä ei ole ollut tapauksia mutta lapsen kaveri tuli juuri matkalta Saksa -Espanja, epäilyttää ja jos saan työnantajan kans töistä sovittua jää esikoululainen nyt myös kotiin.
Otan vasta sitten kun on pakko, eiköhän sekin taas jossain vaiheessa tule. Ei se etäkoulu niin mukavaa ole kenellekään, että sitä ihan huvin vuoksi viitsisi.
Paremmin lapsi siellä koulussa oppiin kuin räpelövanhempien yrittäessä tankata... Nythän ei ole virallista etäkoulua vielä, niin opettajat eivät jouda teidän kotona löllyviä pilttejä opettamaan.
Hieman pohdinnassa. Lapsi on itse riskiryhmää, keväällä ei mennyt 2 viikoksi. Sai etäopetusta loppuun asti.
Täällä nyt tartunnat taas nousussa. Seuraillaan.
No en ole ottanut enkä aio ottaa. Itse olen opettaja ja toivon, että lähiopetus säilyy.
Käyvät normaalisti koulussa. Siellä on hyvät opettajat ja tärkeät kaverit.
No en. Meillä kunnassa ei sitä paitsi ole pitkiin aikoihin ollut yhtään tartuntaa. Ja kyllä asumme Uudellamaalla. Paljon huolestuttavampi tilanne on esim. Laukaa ja Rauma suunnilla.
Ap taitaa yrittää enemmän vain lietsoa Uusimaa kammoa tällä aloituksellaan.
En aio ottaa mihinkään kotiopetukseen. Se on liian työläs toteuttaa itse.
Jos epidemia tulee taas päälle kuten keväällä, koulut voivat mennä kiinni, ja silloin tulee koulun puolesta etäopetus.