Kyllä on kurjaa elää miehen tuloilla
Mies yrittäjä ei isotuloinen. Itse en saa työmarkkinatukea miehen yrittäjyyden takia enkä pääse eläkkeelle vaikka on paljon sairauksia enkä löydä mitään töitä eli olen tuloton. Ollut jo useita vuosia. Nyt tuli vähän isompi kännykkälasku ja tiedän että mies ei pidä ja joudun salailemaan asiaa. En tiedä enää kauanko jaksan elää koska ei tämä ole oikeaa elämää.
Kommentit (34)
Monet naiset elelevät miehensä rahoilla ilman mitään ongelmia ja vailla haluja tehdä mitään järkevää, kuten monet kiekkomiljonäärien vaimot, eivätkä he silti ruoski itseään. Varmaan sinäkin kykenet monenlaiseen hommaan vaikka et juuri toimistomerkonomiksi pääsisikään kun kerran haluat jotain ajallasi tehdäkin.
Mulla ei ole omaa tiliä vain yhteinen tili jonne menee lapsilisä. Ja kyllä olen työkkärin ja kelan kanssa taistellut että saisin työmarkkinatukea mutta vaikeaa tuntuu olevan.
Varmaan tosi kurjaa. Mutta mieti, jos lehmät ihan oikeasti lentäisivät silloinhan lokinkakka otsalla olisi aika pikku juttu.
Sovi kännyyn kiinteä nettipaketti, niin laskut ei pompi. Etkö muka mitään duunia saa, edes mainoslehtien jakoa/siivousta/kassamyyjän töitä/ vaikka edes osa-aikaista?
Meillä kyllä lapsilisä menee miehen tilille, joka maksaa ruuat ja lainat. Sehän on miten perheessä sovitaan.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 15:31"]
Monet naiset elelevät miehensä rahoilla ilman mitään ongelmia ja vailla haluja tehdä mitään järkevää, kuten monet kiekkomiljonäärien vaimot, eivätkä he silti ruoski itseään. Varmaan sinäkin kykenet monenlaiseen hommaan vaikka et juuri toimistomerkonomiksi pääsisikään kun kerran haluat jotain ajallasi tehdäkin.
[/quote]
No heidän miehillään on isot tulot mun mies ei paljoa tienaa elämä on yhtä pihistelyä jatkuvaan.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 14:54"]
Mies yrittäjä ei isotuloinen. Itse en saa työmarkkinatukea miehen yrittäjyyden takia enkä pääse eläkkeelle vaikka on paljon sairauksia enkä löydä mitään töitä eli olen tuloton. Ollut jo useita vuosia. Nyt tuli vähän isompi kännykkälasku ja tiedän että mies ei pidä ja joudun salailemaan asiaa. En tiedä enää kauanko jaksan elää koska ei tämä ole oikeaa elämää.
[/quote]
eli susta on kurjaa elää miehesi rahoilla, mutta sulla ei olisi mitään ongelmaa elellä veronmaksajien rahoilla?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 15:35"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 14:54"]
[/quote]
eli susta on kurjaa elää miehesi rahoilla, mutta sulla ei olisi mitään ongelmaa elellä veronmaksajien rahoilla?
[/quote]
No kuule mieluiten tekisin töitä ja elättäisin itse itseni. Ei kotona toimettomana olo ole mitään herkkua vuodesta toiseen.
Onko sinulla siis fyysisiä esteitä hakea esim. pakkaajan tai siivoojan paikkoja?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 15:04"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 15:02"]
miksi miehen yrittäjyys on esteenä työkkärin rahojen saamiselle?
[/quote]
Kela luulee että työllistyn miehen yritykseen tekemään toimistotöitä vaikka näin ei ole. Olen kyllä siitä useasti työkkäriin ja kelaan valittanut.
[/quote]
Valita agressiivisemmin, valita kuten huumeongelmainen ja agressiivinen ihminen toimisi, menet tämä rooli päällä sossuun ja kelaan. Ja saat ne rahat, jotka sinulle kuuluu.
Jälleen yksi osoitus "hyvinvointiyhteiskunnan" hienoudesta. Veroeurot kyllä kelpaa, mutta niitä ei jaeta, jos ei ole tarpeeksi nokkela ja härski. Veroeuroja käytetään mielummin hyväveli kerhon palkkiovirkoihin ja puoluetukiin.
Voi lapsi kulta. Ihan samalla tavalla sinä eläisit miehesi tuloilla vaikka saisit eläkettä ja työmarkkinatukea. Miehesihän on yrittäjänä veronmaksaja.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 15:38"]
Onko sinulla siis fyysisiä esteitä hakea esim. pakkaajan tai siivoojan paikkoja?
[/quote]
On reumaa,skolioosia,menierin tautia,rytmihäiriöitä ja lisäksi muitakin sairauksia en pysty fyysisiin töihin olen kyllä ollut työkokeilussa esim.siivoojaksi mutta oli aivan liian raskasta työtä.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 15:42"]
[/quote]
On reumaa,skolioosia,menierin tautia,rytmihäiriöitä ja lisäksi muitakin sairauksia en pysty fyysisiin töihin olen kyllä ollut työkokeilussa esim.siivoojaksi mutta oli aivan liian raskasta työtä.
[/quote]
Silti voisit varmaankin esim. jakaa mainoksia, lajitella postia tms. osa-aikatyönä. Se ei ole fyysisesti raskasta.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 15:53"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 15:42"]
[/quote]
[/quote]
Silti voisit varmaankin esim. jakaa mainoksia, lajitella postia tms. osa-aikatyönä. Se ei ole fyysisesti raskasta.
[/quote]
Ai ei mainosten jakaminen ole fyysisesti raskasta?? Portaita saa rampata edes takaisin mainospinojen kanssa ja luistella jäisillä kaduilla ja jalkakäytävillä. Vaatii kyllä terveen kropan tuo homma, en suosittele ap:lle. Ja on itselläni kokemusta.
Aiemmin olet kertonut olevasi työkyvyttömyyseläkkeellä. Mikä on muuttunut?