Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka lopettaa koulukiusaaminen?

Vierailija
28.08.2013 |

Ongelmana on siis kaveri, jota on kiusattu pitkään. Hän on siis nyt 9. luokalla, itse olen vanhempi ja asun toisella puolella Suomea. Kaveri on tehnyt kaiken minkä hän on kyennyt; puhunut opettajille, vanhemmilleen, kiusaajilleen. Ongelma on vain se, että ketään ei kiinnosta. Opettajat eivät välitä, he eivät ole tehneet mitään kiusaamisen estämiseen. Vanhemmat ovat myös koittaneet kaikkensa, mutta kiusaajien vanhemmat eivät usko että heidän rakkaat kullannuppunsa voisivat mitenkään kiusata, vaan puolustavat lapsiaan.

Kaveri asuu suht pienellä paikkakunnalla, koulun vaihtaminen ei siis onnistu. Vanhemmat eivät kykene muuttamaan työnsä ja asuntolainansa takia. Tietysti kohta pääsee lukioon, mutta kiusaajat seuraavat sinnekin.

Kerran hän koitti puhua luokan edessä ja pyysi lopettamaan. Opettaja käski istua paikalleen luokan ilkkuessa. Kavereita ei ole lähelläkään. Nyt hän on alkanut jo hieman vihjailla, että on niin poikki ettei jaksa enää tätä vuotta. Hän ei kykene enää näkemään valoisampaan tulevaisuuten, on vain enää se yksi ajatus. Mitä enää voi tehdä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun osaisin neuvoa :(. Osa vähän viisastuu lukiossa ja lopettaa lapsellisuudet.

Jos olisi oma lapsi ottaisin pois koulusta ja jotenkin hommaisin opetuksen.

Teksin asiasta rikosilmoituksen.

Onko sinulla mhdollista ottaa luoksesi asumaan lukion ajaksi?

Vierailija
2/2 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni kiusattiin 4-9luokat. Voin sanoa, että en sinä aikana keksinyt mitään keinoa miten se olisi loppunut:d ...Onneksi amiksessa oli aikuismaisempaa porukkaa ja siellä minua ei kiusattu ollenkaan koko kolmena vuotena :)

Kannattaa vaan yrittää jaksaa aina eteenpäin! Mitä enemmän on joutunut kärsimään sitä vahvempi ihmisestä tulee.

Rikosilmoitus voisi tosiaan toimia, kunnianloukkaus ei ole pieni asia!!

Terveisin: 2,5 vuotta ihanassa parisuhteessa, hyvä työ ja nykyään paljon hyviä ystäviä ja vanhat kiusaajatkin ovat nykyään minulle mukavia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi