100 000 erossa tuli rahaa
Asunnot täällä tyyriitä, joten kannattaa varmaan maksella vaan vuokraa ja olla lainaton. Joutuisin ottamaan n 150.000 lisää lainaa, jotta saisin tarpeeksi ison asunnon. Mulla tulot vain 1500 kuussa plus kolmesta lapsilisät. Elatusmaksua en saa, kun meillä viikko-viikko systeemi.
mitä te tekisitte?
Kommentit (17)
No tulothan oli nuo 1500 plus kolmesta lapsilisät
kertokaa nyt omia mielipiteitänne. Neuvokaa?
hmmmm... tarpeeksi iso asunto.... mites ois asumisoikeusasunto?
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 20:40"]
hmmmm... tarpeeksi iso asunto.... mites ois asumisoikeusasunto?
[/quote]. Täällä niitä vähän, eikä tarpeeksi isoja. Nuorin on 8v päästä täysi-ikäinen. Voisin mennä sitten vuokralle pienempään, kun lapset muuttaneet pois.
tärkeintä nyt taata lapsille taloudellisesti turvattu elämä siihen asti, kun kotona asuvat. Mies jää meidän okt, koska mulla ei varaa
100 000 euroa on nopeasti hassattu vuokraan.... 800 egeä kuussa, kymmenen vuotta niin *puff!* ja katoamistemppu on valmis.
Osta joku asunto, sillä mielestäni asuntosijoittamisella saa parhaat tuotot. Osta vaikka pieni asunto ja vuokraa se jollekin toiselle? Sitten arvon nousun myötä säilytät rahasi ja kasvatat omaisuuttasi. Ei vuokralle kannata jäädä ikuisesti!
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 20:15"]
Asunnot täällä tyyriitä, joten kannattaa varmaan maksella vaan vuokraa ja olla lainaton. Joutuisin ottamaan n 150.000 lisää lainaa, jotta saisin tarpeeksi ison asunnon. Mulla tulot vain 1500 kuussa plus kolmesta lapsilisät. Elatusmaksua en saa, kun meillä viikko-viikko systeemi.
mitä te tekisitte?
[/quote]Kallista pimppiä tuli miehelle. Feministinä varmaan et ota vastaan miehen rahoja, eikö?
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 20:48"]
100 000 euroa on nopeasti hassattu vuokraan.... 800 egeä kuussa, kymmenen vuotta niin *puff!* ja katoamistemppu on valmis.
[/quote]
aika pitkä aika. Onpahan köyhällä vuokrarahat ja palkan voi käyttää ruokaan, vaatteisiin ym. 1500 e kuussa on vähän ja lapsia kolme.
Sitä paitsi ap:n tilanne varmaan vuosien varrella muttuu toivottavasti parempaan suuntaan (uusi mies), joten kyllä mä nyt ottaisin sen vuokrakämpän
minä menisin siis vuokralle
Jos menet vuokralle, niin rahasi menevät siihen. Kun sulla on nyt tollanen pääoma käytössä niin älä nyt ihmeessä hukkaa sitä.
Asunto on hyvä sijoitus.
Kunnan vuokrakämppää et saa joten sulle jää joko sen oman osto, kallis yksityinen tai aso. Kunnan kämppiin on varallisuusrajat.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 20:48"]
Osta joku asunto, sillä mielestäni asuntosijoittamisella saa parhaat tuotot. Osta vaikka pieni asunto ja vuokraa se jollekin toiselle? Sitten arvon nousun myötä säilytät rahasi ja kasvatat omaisuuttasi. Ei vuokralle kannata jäädä ikuisesti!
[/quote]. No missä mä sitten asun?
No ei täällä mitään kunnan vuokrakämppiä edes ole. asun vielä täällä vanhassa kämpässä, mutta mun pitää löytää meille asunto pian. Koulun takia en voi muualle muuttaa
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 20:49"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 20:15"]
mitä te tekisitte?
[/quote]Kallista pimppiä tuli miehelle. Feministinä varmaan et ota vastaan miehen rahoja, eikö?
[/quote] Kallista? Höpsistä, halvallahan se on irronnut. Jos ajatellaan vaikka, että toimintaa on ollut 15 vuotta joka toinen päivä, niin eihän siitä tule mitään. Ja kun on vielä lapsiakin tullut, niin niistä pitäisi tulla isot bonukset.
Miten niin ei saisi kunnan vuokrakämppää??? Ap:n tulothan ovat pienet.....
Osta pienehkö asunto, tingi kunnosta ja sijainnista mutta ÄLÄ JÄÄ VUOKRALLE. Jos ostat asunnon nyt, 10-v. päästä sulla on yhä toi 100 000e+ maksamas lyhennykset, jos menet vuokralle, sulla ei ole mitään. Lapsiakaan ei varmaan tulevaisuudessa haittaa, että joutuivat jakamaan huoneita, jos saavat varallisuutta perinnöksi.
Riippuu tuloistasi ja ammatistasi ja toki siitäkin haluatko kartuttaa omaisuuttasi.
Tiedän kokemuksesta että raha tuppaa häviämään jos sitä ei sijoita. Sain itsekin erossa rahaa ja kulutin kaiken muutamassa vuodessa. En toivo että teet samaa virhettä kuin minä.
Jättäisin kuitenkin käyttörahaa 15000-20000 joita en sijoittaisi. Tämä siksi jos tulee yllättäviä menoja.